Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dårlig akustik!
Forfatter: 
Dato:  28-11-2013 14:50

Vi har en spisestue med virkelig dårlig akustik- what to do?

Jeg er klar over, at troldtekt kan være en løsning, men eftersom vi har trælofter i resten af huset vil det ikke se super smart ud.

Der er rå murstensvægge (80'er hus), klinker på gulvet og et koskind under bordet.

Nogen med smarte indretningsidéer?

Super smuk sort welsh cob hoppe sælges, 6 år.

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Akustik
Forfatter: 
Dato:  28-11-2013 15:11

Rå vægge og klinkegulv, ja, det er en udfordring rent akustisk set. Et koskind giver heller ikke meget, da det ikke er så tykt.

Det bedste til at give bedre akustik er stof. Er der mulighed for nogle vinduer med lange gardiner? Kan koskindet udskiftes med et tykkere tæppe, måske et ryatæppe-lignende?

Der er jo nok ikke mulighed for tapet, men det er ellers også noglet der hjælper på akustikken. Dug på spisebordet er også godt. Hynder på stolene, hvis der ikke allerede er det. Har I andre møbler i nærheden? Stole hvori der kan være pyntepuder?

Lene

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd

Akustik 2
Forfatter: 
Dato:  28-11-2013 16:46

Noget andet er at I f.eks. kunne lime kork eller lignende materiale under bordpladen.

Læs i øvrigt her:

www.b.dk/bolig/naar-rummet-runger

Lene

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

1
0
Svar på denne tråd

Væggene
Forfatter: 
Dato:  29-11-2013 08:23

Hej,

Min mand arbejder med bl.a. indeklima og akustik og har fortalt, at man kan få kunst til at hænge på væggene, der består af nogle bløde, lyddæmpende materialer. Arealet skal udregnes efter, hvor stort rummet er, og så skal de hænges på 2 vinklede vægge, altså ikke lige over for hinanden. På den måde absorberes lydbølgerne bedst.

Ellers kunne et flot vægtæppe nok også gøre gavn, og/eller et tykkere og større tæppe til gulvet. Det er samspillet af de mange hårde overflader i rummet, der giver problemerne.

MVh

Jette

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-11-2013 08:31

Vi har samme problem i vores køkken, så jeg har indkøbt noget tykt filt og limet det på undersiden af vores spisebord. Derudover har jeg i www.sumopix.dk købt lyddæmpende billeder, har fået dem lavet på lærred i 50*60 med flotte billeder af vores børn. Og så har jeg købt noget flot stof og beklædt en blød masonitplade, og så hængt den op som opslagstavle.

Jeg så også en fed idé på nettet med sådan en rigtig lang, blød masonitplade beklædt med sort stof, og så havde familien fået lavet en hel del fotos i flotte farver i 20*30 og havde hængt op hele vejen hen ad pladen, sådan at hvert billede havde en flot sort kant hele vejen rundt om. Svært at forklare, skal prøve at finde billedet igen....

Sælges: Drægtig hoppe, 8 år gammel, sort, kåret i DV, avler rigtig godt, afkom kan ses. Hoppen er efter De Noir/National Zenith xx, og ifolet med Tailormade Attention

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-11-2013 09:45

Her er billedet jeg fortalte om, plade betrukket med sort stof

Billede

Sælges: Drægtig hoppe, 8 år gammel, sort, kåret i DV, avler rigtig godt, afkom kan ses. Hoppen er efter De Noir/National Zenith xx, og ifolet med Tailormade Attention

www.stutterikrone.dk

1
0
Svar på denne tråd

Wauw...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2013 20:22

Wow den plade med billeder er SUPER fed.

Ideen med at lime noget under bordet er også rigtig god.

Må prøve at stille en polstret stol derud også- og så er jeg jo ellers rigtig glad for min ko, men det kan godt være den må skiftes ud med et tykkere tæppe (selvom de er temmelig dyre)...

Tak for de gode råd!

Super smuk sort welsh cob hoppe sælges, 6 år.

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider