Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Biopejs - hvor dyr er den i drift?
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 20:55

Hej folkens

Jeg leger lidt med tanken om at få en biopejs, men hvor meget koster sådan en at holde kørene? Nogen erfaringer?

*** Hilsen Mette ***

* Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *

0
0
Svar på denne tråd

mest til hygge
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 22:09

Hvis du tænker på de små biopejse, der f.eks. kan hænge på væggen, så er de dyre. De er rigtig hyggelige og kan også bidrage med et par grader til temperaturen. Men en reel varmekilde og økonomisk er den ikke. Mener at en liter bioethanol koster omkring 15-20 kr. (det billigste lugter meget ved afbrænding), og en opfyldning på 1/4 holder nok en times tids. Jeg var meget glad glad for min, men vidste godt at den mest var for hyggen og så lidt varme. Men det er den også god, selvom er lidt dyr hygge.

Og så skal man huske ikke at genfylde den når beholderen er varm. Ethanolen kan antænde under opfyldning og den tankeløshed har givet et par uluykker med biopejse.

0
0
Svar på denne tråd

Læs denne tråd.
Forfatter: 
Dato:  08-11-2013 09:15
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-11-2013 11:12

Jeg har sådan en og er vældig glad for den. Den er rigtig hyggelig og varmer forbavsende meget, men min stue er så heller ikke kæmpe stor.

Bioethanol koster rigtigt nok omkring 20 kr for en liter. Min brænder så flere timer på en opfyldning, så synes ikke den er specielt dyr i drift, men heller ikke ligefrem billig. Huset er opvarmet med temmelig effektiv og billig gulvvarme, så jeg har den mest for hyggens skyld, men den er også god, hvis jeg en aften er mere kuldskær end normalt, da den hurtigt varmer op og jeg så ikke behøves pille ved gulvvarmen. Derudover er den fuldstændig lugtfri.

Jeg har godt læst den anden tråd med alle katastrofe beretningerne, men det skræmmer nu ikke mig. Jeg kender mange, som har dem og kender ikke til nogen uheld. Har selv (meget stor) hund og det har flere af mine bekendte også og der har heller ikke været nogen uheld.

Som med alt andet, drejer det sig mest om at bruge hovedet!!! I overbeskyttede forbuds-Danmark ville de jo slet ikke være lovlige, hvis de virkelig var så farlige

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider