Jeg har sådan en og er vældig glad for den. Den er rigtig hyggelig og varmer forbavsende meget, men min stue er så heller ikke kæmpe stor.
Bioethanol koster rigtigt nok omkring 20 kr for en liter. Min brænder så flere timer på en opfyldning, så synes ikke den er specielt dyr i drift, men heller ikke ligefrem billig. Huset er opvarmet med temmelig effektiv og billig gulvvarme, så jeg har den mest for hyggens skyld, men den er også god, hvis jeg en aften er mere kuldskær end normalt, da den hurtigt varmer op og jeg så ikke behøves pille ved gulvvarmen. Derudover er den fuldstændig lugtfri.
Jeg har godt læst den anden tråd med alle katastrofe beretningerne, men det skræmmer nu ikke mig. Jeg kender mange, som har dem og kender ikke til nogen uheld. Har selv (meget stor) hund og det har flere af mine bekendte også og der har heller ikke været nogen uheld.
Som med alt andet, drejer det sig mest om at bruge hovedet!!! I overbeskyttede forbuds-Danmark ville de jo slet ikke være lovlige, hvis de virkelig var så farlige