Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Biopejs
Forfatter: 
Dato:  24-09-2013 14:35

Jeg synes, at en biopejs kunne være så hyggeligt at have stående i stuen, og de giver også en smule varme.

Når nu man kan få sådan nogle små størrelser, overvejer jeg virkelig at anskaffe mig en.

Men hvad med indeklimaet?

F.eks. skal man lufte godt ud efter at have have stearinlys tændt, jeg tænker at det samme vel gør sig gældende med en biopejs?

Er der nogen af Jer, som ejer én? :)

Mvh.

NUMSEFISKEN

Min blog:

http://fridaspeach.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd

Biproduktet
Forfatter: 
Dato:  24-09-2013 14:59

Biproduktet af forbrændingen er vand og forbrændingen udleder co2, så der bliver mere fugtigt og et behov for udluftning, men ganske hyggeligt at have stående.

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Læs dette
Forfatter: 
Dato:  24-09-2013 15:33
0
0
Svar på denne tråd

bumbumbm
Forfatter: 
Dato:  24-09-2013 17:16

Ikke på vilkår om jeg nogensinde vil have det Lo&/% inden for dørene igen.

Vi har ellers i et par år haft en siddende på vores terresse, men i sommer var det ved at gå rigtig galt!

Jeg priser mig mere end lykkelig for at vi har en brandslukker stående, for ellers var den sprunget i luften.

Den blev så varm at vi fik brandskader på muren, tiltrods for at vi fik det slukket inden det gik rigtig galt!

Så tænk dig godt om inden!!

Dbh Jane

Den ultimtive ponymor :-)

0
0
Svar på denne tråd

biopejs
Forfatter: 
Dato:  24-09-2013 17:45

Nøj, det vendte jeg da lige på en tallerken!

NUMSEFISKEN

Min blog:

http://fridaspeach.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-09-2013 18:21

Det er altid enormt nemt at finde imod på nettet, men når man læser nogle af linksene så er der tale om bla 5 år gamle artikler, hvor "de beskrevne problemer" omhandler 3-5 mennesker, eller om folk der er så (undskyld) stupide at hælde bioethanol eller sprit på varme ovne, altså man må gerne bruge hjernen selv.

Jeg kan hverken sige for eller imod, for jeg har ikke fakta, men at basere sin beslutning på sladderpressehistorier og en enkelt bruger der så har haft en seriøs dårlig oplevelse (det sker så også med så meget andet) er måske ikke min kop the :)

Vil man overbevise mig om at pejsene (som vi har haft en 3-4 forskellige af) er så farlige, ja så skal man have fat i mere videnskabelige undersøgelser. I forhold til starinlys og olielamper tager det ikke så meget mere ilt eller udleder så meget mere co2, så bodt jeg har kunnet læse mig til :)

Det er dog, som altid, en god ide at læse brugsanvisningen, for så kunne mange ulykker undgåes, her er nemlig ofte noteret hvor store/små rum pågældende pejs bør stå i, hvor stor afstand til vægge, at man ikke må hælde ethanol i en varm pejs osv. Og er der ikke brugsanvisning til den man overvejer at købe, så køb en anden, som man ville gøre med så mange andre ting man ikke kan få vejledning til :)

Med venlig hilsen

Karen

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Karen....
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 11:02

Det er kun det første link jeg har lagt ind som er "GL"

de andre er fra 12 og 13.
Har selv en weber piopejs, til at sætte udenfor.( firmagave)
den er farlig, har man dyr / børn kan det gå extremt galt.
kommer der bare et par dråber etanol uden for når den fyldes op, kan det hele explodere op i hovedt af en og det er ikke noget man sådan lige slukker.

Vi har en bekendt, hvor hunden kom i mod biopejsen, med halen , der gik ild hunden og ham som prøvede at slukke ilden. De overlevede da begge, men biopejsen røg ud.

Desuden var der en ulykke i en forretning sidste år, hvor hende som plejede at tænde biopejsen, fik tredjegradsforbrænding i ansigtet og hele overkroppen.
Desuden er etanolen dyr og brænder ikke særlig længe.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 13:41

Vores bruger vi aldrig, fordi den lugter selvom det skulle være lugtfri med sådan en. Så jeg ville ikke købe en hvis jeg var dig:o)

Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Jaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  26-09-2013 14:04

Jeg synes stadig ikke det er vægtige tråde :) Og at en hund får halen i ilden er jo heller ikke fordi det er en biopejs, jeg har haft en kat i stearinlys, men skælder ikke kronelus ud af den grund.

Når de eksploderer op i ansigtet er det jo fordi man gør noget forkert, enten overhælder ethanol eller hælder på når det er varmt. Igen man kan ikke anklage et produkt hvis det er brugeren der laver fejl :)

Som sagt så er jeg hverken for eller imod, blot af den opfattelse at man gerne må bruge hjernen. :)

Med venlig hilsen

Karen

www.negle-nu.dk

1
0
Svar på denne tråd

Pointen er
Forfatter: 
Dato:  26-09-2013 15:38

At bioetanol er extremt brand farligt, hvis en hund vifter halen ind i et starin lys, går det højst sansynligt ud, om ikke andet lader det sig nemt slukke,det gør bioetanol ikke.

Det er skide farligt, at have med at gøre, om du vil tro det eller ej.

Kik på dette billede, at han handlede dumt, ingen tvivl om det.

men det var aldrig sket med sprit eller anden optænding.

www.bt.dk/danmark/claus-brugte- ogsaa-bioethanol-i-sin-braendeovn- jeg-var-en-levende-fakkel

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider