Det er altid enormt nemt at finde imod på nettet, men når man læser nogle af linksene så er der tale om bla 5 år gamle artikler, hvor "de beskrevne problemer" omhandler 3-5 mennesker, eller om folk der er så (undskyld) stupide at hælde bioethanol eller sprit på varme ovne, altså man må gerne bruge hjernen selv.
Jeg kan hverken sige for eller imod, for jeg har ikke fakta, men at basere sin beslutning på sladderpressehistorier og en enkelt bruger der så har haft en seriøs dårlig oplevelse (det sker så også med så meget andet) er måske ikke min kop the 
Vil man overbevise mig om at pejsene (som vi har haft en 3-4 forskellige af) er så farlige, ja så skal man have fat i mere videnskabelige undersøgelser. I forhold til starinlys og olielamper tager det ikke så meget mere ilt eller udleder så meget mere co2, så bodt jeg har kunnet læse mig til 
Det er dog, som altid, en god ide at læse brugsanvisningen, for så kunne mange ulykker undgåes, her er nemlig ofte noteret hvor store/små rum pågældende pejs bør stå i, hvor stor afstand til vægge, at man ikke må hælde ethanol i en varm pejs osv. Og er der ikke brugsanvisning til den man overvejer at købe, så køb en anden, som man ville gøre med så mange andre ting man ikke kan få vejledning til