Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forkert vare fra England - what to do?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2013 20:16

Hej!
Jeg havde bestilt mig et lilla skridtdækken fra en engelsk (godkendt) side

modtog idag mit dækken som skulle være str. 130 vandtæt med uldfor

det jeg modtager er et dækken i str. 105 med fleecefor (den billigere model)

jeg skriver så til dem at de har lavet en fejl (ifølge deres side skal de betale returporto ved forkert vare og sende den nye vare for deres regning)

jeg får en mail tilbage at de ikke kan tilbyde at tage varen retur, men at de kan give mig 20% af prisen tilbage ELLER jeg kan beholde dækkenet og betale for et nyt som de så betaler fragten på

jeg er RET gal over deres service - kan det virkelig være rigtigt at de kan gøre sådan?
Hvad pokker skal jeg lige stille op? overvejer at skrive tilbage at det ikke kan være rigtigt og at hvis de nægter at tage imod returforsendelsen (koster 280kr at sende så jeg sender det ikke bare), så må de i det mindste give mig 20% OG sende det nye gratis (hvor jeg betaler for selve dækkenet)

Jeg kan ikke bruge et dækken i str. 105 til noget som helst... og det er ikke et billigt dækken så jeg kan ikke bare sælge det videre til fx. 100kr for så mister jeg jo en hel del på at DE har lavet en fejl

Hvad ville I gøre?

Mvh. Nadia

Jhosie

0
0
Svar på denne tråd

e-handel
Forfatter: 
Dato:  06-11-2013 20:20

Skrive igen og henvise dem til deres egen side? Du skriver jo at de selv betaler returporto ved forkert vare og sender den nye vare for deres regning.

Måske har du været uheldig og fået fat i en snotdum ansat? Kan man jo næsten kun håbe på og at du får fat på en ordenlig næste gang du skriver?

Der er heldigvis regler som beskytter forbrugerne ved e-handel prøv evt. at læse lidt her: www.forbrugereuropa.dk/EHandel

-------

I apologize not because I am wrong but because I value our relationship more than my ego.

0
0
Svar på denne tråd

aslhglsajl
Forfatter: 
Dato:  06-11-2013 20:24

Mange tak :) jeg vil tage et kig derinde så jeg kan se hvordan jeg står

jeg er bare nervøs for om at hvis jeg "skruer bissen på" at de så lukker helt ned, men de skal heller ikke bare slippe afsted med det!

jeg har været inde og læse på alle deres therms and conditions osv. og de skriver at det gælder for alle EU lande

Mvh. Nadia

Jhosie

0
0
Svar på denne tråd

Lad endelig
Forfatter: 
Dato:  06-11-2013 20:27

være med at tilbyde andet, end at de betaler returportoen (går ud fra, der på hjemmesiden står, som du nævner). At tilbyde dem mindre end at få den rigtige vare leveret, er at skyde sig selv i foden.

Send en mail igen (husk kvittering for modtagelse og læsning):

Kræv din ret igen med bestemt tone, vedlæg et skærmprint af hjemmesiden og bed om at chefen for firmaet kommer på sagen, hvis de ikke vil følge deres egne retningslinier.

Det kan aldrig være kunden, der skal bøde for, at et firma sender en forkert vare.

Held og lykke!

Ting vi skal af med

Nyt og brugt børnetøj - og meget andet. :)
Søger rød mammutreol fra Ikea.

3
0
Svar på denne tråd

lkjdsfa
Forfatter: 
Dato:  06-11-2013 20:30

Mange tak :) god idé det et billede af deres side

tænker også at tage et billede af dækkenerne så de kan se deres fejl

så må jeg bare håbe at få dem overtalt til at følge deres egen forretningspolitik for ellers kommer det til at koste mig dyrt :S

Mvh. Nadia

Jhosie

0
0
Svar på denne tråd

sdkjsdgas
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 17:18

Har nu skrevet et bestemt, men stadig civiliseret brev til dem og de har skrevet tilbage at de sender mig et nyt for deres regning!

Mvh. Nadia

Jhosie

9
0
Svar på denne tråd

SÅDAN!
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 22:28

Det manglede da også bare! :)

Ting vi skal af med

Nyt og brugt børnetøj - og meget andet. :)
Søger rød mammutreol fra Ikea.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider