Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At sælge hest til udlandet.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 19:37

Hejsa HN.

 

Jeg har en hest (plag) til salg på nettet, og er blevet kontaktet af en mand fra London. Han kommer på søndag for at se hesten. Han er her i flere dage, så regner med at han skal se på flere.

 

Men hvad nu hvis han rent faktisk gerne vil købe min hest, hvordan gør man det så bedst med betaling? Har skrevet til ham at jeg ikke godtager checks som betalingsmiddel. Men vil det evt være sikkert at udlevere mit kontonummer til ham? Eller skal jeg sige at jeg vil have kontanter?

 

Han vil gerne have den i røngten og selvfølgelig dyrlæge undersøgt (altså hvis den er interessant for ham). Skal han selv finde en dyrlæge til det, eller kan jeg evt anbefale en?

 

Andre der har prøvet noget lignende, og er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

 

Jeg regner med at han selv skal stå for transport og betaling af denne også.

 

Mvh Mette.

 



/\-/\

(0 . 0)

\ .. /

(00)

 

 

"I believe that beautymagazines promotes low self esteem"

Savage Garden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 20:30

solgt en 3 års til sverige. Køber kom og så hesten, og ville gerne købe den. Vi aftalte at jeg kørte den til vores egen dyrlæge, da hun ikke kendte nogen i danmark og havde det fint med at det var en dyrlæge der kendte hesten. Hesten gik igennem dyrlæge med et par ubetydelige anmærkninger, og dyrlæge og køber snakkede sammen om det samt om hestens temperament mv. som køber spurgte ind til. Vi aftalte pris samt dato for afhentning. Jeg gav hende mit kontonr. og hun overførte et depositum, som hun ikke ville få retur hvis hun fortrød iht. kontrakten, som var meget udførlig med alle tænklige punkter. Køber ville gerne have hesten klippet over hele kroppen samt have den skoet på alle 4 ben (havde aldrig haft sko på), det blev så gjort. Køber skrev hvilket dækken jeg skulle bestille til hesten og overførte penge for det. Jeg stod for eksporterklæring hvor hesten blev besigtiget og godkendt til eksport. Den fulde købesum stod på min konto inden køber kom og hentede hesten. Det hele var faktisk nemmere end jeg først havde troet, men jeg havde også en god dialog med køber.

Held og lykke med salget


Med venlig hilsen


Lene



2
0
Svar på denne tråd
 
 Salg til udland
Forfatter: 
Dato:  24-10-2013 23:04

Jeg har haft solgt en hest til norge.

 

Jeg sendte billeder og mere video til køber. Derefter sagde hun at hun ville gerne købe hesten, hvis den gik gennem dyrlæge.

Jeg stod for dyrlæge samt eksportserklæring og ringede til hende da han gik igennem.

Hun kom og hentede hesten og betalte kontant til mig.

 

Hun kunne sagtens have været kommet og set ham først, men da der var så langt valgte hun at tage chancen og håbe hesten var noget for hende da hun kom. Heldigivis for hende blev hun smask forelsket i ham da hun så ham og han opførte sig meget eksemplarisk og gik lige op i en fremmede trailer. Og så kørte hun mod norge, mens jeg stod med en virkelig god fornemmelse i min mave.

Heldigvis er hun stadig rigtig glad for ham :D


Mvh Nanna


Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.


Errare humanum est - det er menneskeligt at fejle.
1
0
Svar på denne tråd
 
 betaling først tak
Forfatter: 
Dato:  25-10-2013 07:11

ved salg er det vigtigt det er en dyrlæge der ikke kender hesten der benyttes af køber hvis der senere skulle opstå en tvist.

 

Få pengene først- både for dyrlæge tjek og salgssummen før du sender dyret noget sted hen. Der er så mnage trick mht overbetaling osv- så vær sikker på din køber re reel. møder han op er han det nok- de fleste andre vil blot handle via email dvs aldrig se det de køber.

 

Du skal vidst godkendes som eksportør for at dyret kan forlade landet. Kontakt evt kredsdyrlægen for at få nærmere detaljer.

 

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mand fra London
Forfatter: 
Dato:  25-10-2013 08:21

Jeg håber at du hører alarm klokkerne ringe. Det var ofte været en mand fra London, der har luret folk inden!


3
0
Svar på denne tråd
 
 Fuskerne...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2013 08:28

... kommer jo ikke og kigger på hestene. De arbejder med blot at sende falske checks eller på anden måde fuske med pengeoverførsler - uden at der sendes varer/hest eller lignende. (og de fuskere der siger de er fra London, har sandsynligvis aldrig været i nærheden af England)

 

Kommer han og ser på hesten, lyder det som en seriøs køber. Jeg ville under alle omstændigheder ikke acceptere check, men kun kontanter eller bankoverførsel.

 

Mht dyrlære, ville jeg informere ham om hvilken dyrlæge jeg selv brugte, og derudover anbefale så mange som muligt ANDRE hestedyrlæger i dit område. Du skal ike anbefale en dyrlæge, men kan jo godt nævne dem du kender som er fagdyrlæger.


£isbeth & Baloo

 

 

The truth is rarely pure and never simple
 
Oscar Wilde

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2013 08:54

Tak for jeres svar.

 

Nu er jeg udmærket klar over alle de her fuskere/spammere, og har også fået en del henvendelser, som jeg med det samme bare har smidt, uden at svare på.

 

Dette her er dog skrevet på korrekt engelsk, og hestens navn er nævnt. Overvejede også et par dage, om jeg overhovedet skulle svare, men bestemte mig for at gøre det. Indtil videre er det vist godt nok jeg gjorde det, for det ser nu reelt nok ud. Vi har skrevet sammen i godt en måneds tid nu, og han har spurgt ind til specifikke ting, og jeg har sendt mere video af sted.

Jeg er meget skeptisk af natur, og kan som regel lugte snyd på flere kilometers afstand, så bare rolig, jeg går ikke med på hvad som helst.

 

Han skulle, efter eget udsagn, have købt en hoppe her i landet sidste år, og er meget tilfreds med hende, så han vil gerne købe en eller to mere, gerne unge, som han så selv vil ride op, og bruge til military. Min har omkring 70% fuldblod i sig, og derfor er den interessant for ham.

Han har selv fundet oplysninger om moderen til hesten, så lidt arbejde har han da gjort ud af det.

 

Mette.

 



/\-/\

(0 . 0)

\ .. /

(00)

 

 

"I believe that beautymagazines promotes low self esteem"

Savage Garden.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Den anden vej
Forfatter: 
Dato:  25-10-2013 13:10

Hej,

 

Jeg har så prøvet det den modsatte vej, altså selv købt hest i udlandet, så måske kan mine erfaringer opklare lidt for dig.

 

Jeg tog til England og var rundt at kigge på heste. Fandt den rette hest, aftalte prisen med sælgeren. Det var en betingelse fra sælger, at jeg tegnede forsikring med det samme samt overførte pengene, så snart hesten var gået gennem dyrlægecheck. Vi tegnede ikke en skriftlig kontrakt på det tidspunkt, men jeg havde bekendte, der kendte en bekendt af sælger, som sagde god for hende. På samme måde havde hun lidt "snor" i mig gennem dette bekendtskab.

 

Jeg fandt et forsikringsselskab, der var villige til at forsikre hesten, mens den stadig stod hos sælger og under transporten (prøvede 3 steder, før det lykkedes). Gennem bekendte fik jeg navnet på en velrenommeret hestedyrlæge, som sælger kendte men ikke normalt brugte, som checkede og godkendte hesten. Jeg overførte summen og arrangerede transport med et professionelt firma, der stod for alt papirarbejdet, attester fra kredsdyrlæger (noget med at hesten ikke må lide af afrikansk hestepest eller noget i den retning), og jeg selv registrerede mig som importør af heste.

 

3 uger efter mit første kig på hesten havde jeg den i DK, og alt var gået upåklageligt.

 

Held og lykke med handelen!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 16:13

Ja, så har han været her og se på hesten. Han havde konen med også. De var rigtigt flinke, og gjorde meget ud af at fortælle hvordan han ville blive opstaldet, hvad han skulle bruges til osv.

 

Et rigtigt behageligt besøg. Han ville komme til at gå tæt på lufthavnen i Gatwick, og de har 4 i forvejen. De tager hjem igen på tirsdag, og han ville give besked på onsdag eller torsdag. Især konen var helt vild med ham, men det er manden der skal have hesten. Der var ikke noget med at rakke ham ned, og de havde kun positive ting at sige.

 

Nu vil jeg håbe at de vælger ham, for de virkede oprigtige og behagelige.

 

Så det er ikke alt der kommer ind i mailbakken der er spam, selv om jeg var meget tæt på bare at slette mailen, og glemme alt om det. De havde valgt at se ham ud fra afstamningen, da de var helt vilde med den.

 

Mette.



/\-/\

(0 . 0)

\ .. /

(00)

 

 

"I believe that beautymagazines promotes low self esteem"

Savage Garden.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har solgt to
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 16:31

til Tyskland og også selv købt 3 i Tyskland gennem tiden.

 

Der har aldrig været problemer. Få hesten checket af en uvildig dyrlæge og få styr på hvornår hvor mange penge skal falde hvornår.

Husk at overveje evt forsikring og risiko under evt transport.

Lav en god kontrakt.

 

Jeg synes han lyder som en reel køber. Svindlerne har som regel ikke så meget indsigt og detaljerede informationer om senere brug.

 

Knæk og bræk.

 

Mvh. Tina

 


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2013 18:10

Held og lykke med salget - Farouq er sådan en fin hest, lækker lækker, så er de vild med afstamningen, så er han et kup at købe og skøn i sig selv også.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2013 20:56

Han har bestemt sig for, at han gerne vil købe ham, hvad gør jeg så nu, rent praktisk?

 

Han vil ikke have ham handelsundersøgt eller i røntgen, det synes han at han var for "billig" til. Altså at det ville koste ca det samme at få ham gennem dyrlæge og røntgen, som at købe ham.

 

Jeg går ud fra at det skal skrives i kontrakten, at den er købt "som beset". Vi er begge privatpersoner, så gælder købelovern vel ikke, så vidt jeg har forstået.

 

Vil det være sikkert at jeg bare giver ham mit kontonummer, så han kan overføre penge? Eller er der en anden måde at gøre det på?

 

Han (og konen) var ude og se på 10 heste mens de var her, og har så valgt 2, hvor af min er den ene. Den anden er på vej igennem handelsundersøgelse og røntgen, men er også 5 år, og noget dyrere. Det er meningen at de skal transporteres sammen, så min ikke kommer til at stå alene.

 

Det er lidt spændende det her, men så sandelig også sørgmodigt. Jeg vil komme til at mangle ham helt vildt, og så er han så langt væk.

 

Mette.

 



/\-/\

(0 . 0)

\ .. /

(00)

 

 

"I believe that beautymagazines promotes low self esteem"

Savage Garden.
2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider