|
|
| internet på landet ??? |
|
|
Hej Alle. Jeg vil gerne flytte på gård, min mands argument for ikke at ville, er at der ikke er ordentligt internet, så HJÆLP. Jer der bor på landet hvordan er det med internet???? Mvh Heidi.
I have CDO, its like OCD. Only the letters are in alphabetical order. like they should be.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udmærket |
|
|
Vi har Danske Net som udbyder og vi har aldrig problemer  MVH Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Internet... |
|
|
Nu er landet jo et temmelig vidt begreb ... Vi bor ca 50 km syd for Esbjerg, har DLG til både net og mobiler og er godt tilfredse.. Vores behov er dog heller ikke i "nørd-niveau" .. Vi har haft en del problemer med kabler men det er jo ikke rigtig udbyderens skyld - nok nærmere noget der er opstået under renovering.. Vi kører en del med både traktorer og tunge lastbiler på vores grund ... Et lille sidespring - hvis din mands argument er dårlig internet ... Så tror jeg ikke i bliver lykkelige på landet .. ... Os på landet er så travlt optagede af at holde hus og grund at internet bliver minimeret til en nødvendig kilde når der skal betales eller skrives regninger ol ... ... Har forøvrigt tidligere boet midt på Nørrebro - alligevel kommer jeg aldrig til at kunne se det bekymrende i langsommere internet .. Så det er ikke kun fordi jeg er inkarneret bondeknold ...
ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid! Ring 24656668
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Internet Falster |
|
|
Hej Jeg må indrømme jeg lidt tænker hvilken tidsalder din kæreste tror han befinder sig i  Langt de fleste steder jeg kender til er internettet da ganske udmærket, også på landet. Jeg ved godt der kan være " død " områder, men jo ingen der siger man skal satse lige på at flytte derhen. Det er jo som oftest meget begrænsede områder, og dækker ikke hele byer feks. Vi bor på Falster ude på landet, og vi har bestemt ingen som helst problemer med internettet og hastigheden af det. Vi har trådløst internet, og det fungerer upåklageligt i hele huset, og på vores elskede terrasse. Mvh Gitte
Stutteri Eriksen - Avl af fuldblodsarabere- Shilo ung vallak fra 2010 samt Ivana hoppe fra 2007 til salg -tag et kig på www.stutteri-eriksen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ommer. |
|
|
DEt er en ommer. Internetforbindelsen er ikke ringere end i byerne. Det er selvfølig an på hvilken udbyder du vælger. Men det er faktisk godt sinagl i det meste af landet. Jeg har pt. TDC og bor på landet og det virker ubeklageligt. Lad dog være med at vælge Oister for hvis man bor ned ei et hul el. ligne så kan deres sinagl svigte hvert andet øje blik. Men der er flere rigtig gode internetudbydere.
Ifoles i 2014: Red Lightning xx ifoles med Jazz. Tequiella ifoles med Kenos Audacious Seven. Vængets Mirabell ifoles med Glibings Ajs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vidt begreb.. |
|
|
Nu kommer det jo helt an på hvor i landet, du bor/ vil bo.
Det er meget forskelligt, hvad man kan få at internet. Jeg bor i det nordjyske og her hvor jeg bor, kan man ikke engang får TDC, ikke engang fastnet telefon. Da de ikke har gidet vedlige holde det Kobber der ligger i jorden. Så vi havde en del år skyline, indtil de gik konkurs. Så var gode råd dyre, vi prøvede samtlige selskaber og ingen ville levere. Dog fandt naboen ud af at telia,s tråfløse mobilbred bånd fungere nogen lunde. Så jeg tog springet, bestilte en trådløs router til mobilbredbånd, hos telia over nettet, betalte og fik leveret. Først satte jeg den i køkkenet, og ja det virkede da men ikke imponerende. Så satte jeg den i vores stue vindue og der har den stået siden, den køre med 30 MB ned og ca 7 Mb op, dette er rigtig fint. det fungere altid er aldrig nede. På et tidspunkt ringede jeg ind til Telias kunde service og snakkede med dem om et eller andet, og da spurget de mig hvordan jeg i det hele taget havde fået Telia, og fortalte at jeg bare havde bestilt online og betalt. Ok svarede manden , for havde du ringet ind havde vi afvist dig for der står på vores computer vi ikke dækker i området. Det kunne jeg så oplyse ham om at det gjorde de så sandeligt og med en meget flot hastighed.. Så jo det virker på landet også bedre en selskaberne selv tror.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Internet |
|
|
Det svinger fra sted til sted, og om der er by og land er vist hip som hap. I hvert tilfælde har jeg bedre mobildækning end min søster, som bor 40km nord for København. Jeg bor også i Nordjylland, men åbenbart i en mere civiliseret egn end ADMK  Vi har haft mobilnet, men det var ikke helt stabilt. Nu har vi Telia via bredbånd (ikke mobilt), og det virker upåklageligt til almindeligt netbrug (film, fotos, hjemmesider, osv). For mobildækning er jeg blevet anbefalet en udbyder, der bruger 3's net, som skulle være det bedst dækkende - man kan se dækningsgraden på 3's hjemmeside, og så er det jo bare at tjekke adressen på jeres drømmehus, men der kan altså være små lokale variationer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Midtjylland... |
|
|
Jeg bor i Midtjylland,og da kæresten og jeg flyttede på gården var det springende punkt om der var internetadgang - jeg har hjemmearbejdsplads, og min kæreste er it-mand og har nogle dage hjemmearbejde. Det var ikke noget problem fik vi at vide fra TDC, masten var lige 9 m væk fra ejendommen - og glade var vi..... Da vi så flyttede ind viste de 9 m sig at være 9 KM - så røvelendigt signal ! Heldigvis kom Skyline, og så gik alt godt, til de gik konkurs - panik panik. Så frem med de små 3G-Stik, og det gik tåleligt sommeren over. Og juble juble så blev der gravet fibernet ned - så nu har vi bedre forbindelse, end min københavnske afdeling har  Så tjek jer om der evt er gravet fiber ned, selv langt ude på bøøøøhlandet. mvh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nordjylland |
|
|
Det er i Nordjylland vi bor, og det er 2 kilometer ude på landet men der er ikke fibernet,vi har fibernet nu. men vil da lige høre nabogården, som er min opstalder hvordan hans internet er. Min mand er it nørd og det er noget med download og upload han er "bange" for. Gården er lille bitte, men stort stuehus og 15 tønder land, så tror godt vi kan overskue/klare det arbejdsmæssige. Tusind tak for jeres input, Mvh Heidi
I have CDO, its like OCD. Only the letters are in alphabetical order. like they should be.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
tjek evt med energiselskabet om det er muligt at få fibernet, energi midt, har de sidste par år kørt kampange, at hvis en hvis % del husstande i et område tilsluttede sig, kunne man få det til en meget overkommelig pris både nedgravning og instalation.
søger du travhest så skriv for nr, da min nabo har mange der skal sælges hurtigst muligt. og har lovet at hjælpe. At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Himmerland |
|
|
Her i Himmerland er vi rimeligt godt dækket ind med fibernet. Vi har en 40/40Mbit forbindelse her i huset og jeg arbejder med IT. Man kan få en 100/100Mbit forbindelse hvis man vil give de godt 700Kr om måneden det løber op i.. Er det nok?  Fiberforbindelserne er 100% stabile og når man bestiller en hastighed så er det den man får. Ikke noget med "op til xxx Mbit" jeg har aldrig testet hastigheden under det lovede her. Hvis du intaster dine oplysninger i Onlinebestillingen HER kan du se om du kan få fiber i Midt og Nordjylland.
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET! "Tænk det du vil, og gør det, du gør."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men man kan da få lagt sådan noget fiber-halløj i jorden, hvis der ikke er det i forvejen! Kan godt være der stadig ikke er 3G "i luften" alle steder på landet, men det er jo ligemeget hvis man har sit eget, lynhurtige wifi fra fiberbredbånd 
Mvh. Sophie (: stud.med.vet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
Mine forældre bor i vesthimmerland, og de har ingen problemer med hverken det ene eller andet, min far er meganørd og forlanger også internet der kan præstere . Det kommer meget an på området vil jeg sige.
Vi gør som vi plejer, og det fungere fint 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brevduer |
|
|
er et yndet kommuniationsmiddel her uden for lands lov og ret, eller også vandrer vi en dag eller to i vores træsko til nærmeste civilisation for at sende bud med postvognen - den hestetrukne selvfølgelig  Seriøst, hvis din kæreste bruger det argument mod at bo på landet så skal du ikke flytte på landet med ham. Internet er det mindste. Jeg har feks superhurtigt firmabetalt net fra TDC. Prøv at snakke med ham om Mudder, fluer, klæg, septictanke, grusveje, stokerfyr, gamle elinstallationer, evig rep af elhegn, huse m/u sokkel og m/u isolering osv osv. Eller som her til morgen vi måtte kravle rundt oppe under taget i hallen for at redde en kat op fra pillesiloen....det tager lige et kvarter af den tid man troede man havde til at blive klar  Internet er virkelig den sidste bekymring ... Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| internet |
|
|
Jeg bor i Nordjylland, nærmere bestemt vesthimmerlands kommune. Vi har en forbindelse på 0,8 m/bit i upload, vi betaler for 10, da der ikke er nogen selskaber som udbyder mindre. Mobilt bredbånd er endnu værre. TDC har ikke gravet nye kabler ned ude hos os, og derfor må vi tage til takke med en dårlig ustabil forbindelse som vi giver 200 kr. for om måneden. Vi havde også skyline inden de gik konkurs, det fungerede upåklageligt for en 6 m/bit forbindelse.
Hilsen Rikke Buus Pedersen r.i.p Fru Lotte Jensen d. 4. feb. 2007 (hils amadeus)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4G 4G 4G |
|
|
Glemte helt vores mobile net er 4 G. Der kommer i år en stor vand forbindelse forbi vores ejendom ca 6 m fra huset, hvor energiNord samtidig lægger fibernet... Kan vi så får fibernet, næ nej det er jo på landet, og så gider de ikke lave en samlecentral. Fik beskeden vi kunne prøve at samle 12 naboer?? I starte lød det jo tillokkende man kunne online melde sig. Det gjorde vi for en 4 år siden og har prøvet at tilmelde os en 2-3 x mere. Men nej vi kan ikke få, selv om fibernettet skal ligge i rabatten, lige uden for ejendommen, med kun 6 meter til huset.. Men er super glad for mit 4 G fra telia, kan se film uden hakken , surfe oploade og downloade, og 30MB er rigeligt i download.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fibernet |
|
|
alle og enhver kan ikke bare få fibernet, som en anden skriver. Vi er 7 hustande på vejen og der gider de ikke grave fibernet ned, da det er for dyrt. Generelt er der dårlig internet her hvor jeg bor, tror kun de klare en rimelig forbindelse på mosbækvej og skivumvej, alle stikvejene må så nøjes. Jeg synes faktisk godt man kan tænke internet forbindelse ind, nå man skal købe ejendom, langt de fleste er jo afhængige af at kan gå på netbank, skat og e-boks. Vi er ved at sælge vores gård og jeg frygter, at den dårlige forbindelse kan være medvirkende til at vi ikke får solgt.
Hilsen Rikke Buus Pedersen r.i.p Fru Lotte Jensen d. 4. feb. 2007 (hils amadeus)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke Buus |
|
|
Hvis man kan blive enige med sine naboer om det så kan man sagtens få "dem" til at grave fiber ned. Så skal man bare bestille en professional forbindelse. Det er efter regning og koster alt efter hvor langt der er til nærmeste knudepunkt, men det kan sagtens lade sig gøre hvis man kommer 5-10 husstande samlet og beder om et tilbud på det. Jeg har været primus motor for sådan en forbindelse et par gange. sidst var det kun 4 husstande der var til at dele udgiften og nedgravningen kostede ca. 25.000Kr Så det er dyrt at få det lagt ind, men i og med at det er en erhvervsløsning så er der også en ypperlig garanti for både hastighed og stabilitet. Dem du skal have fat i her i området for HEF og EnergiNord er "NiaNet" som er dem der står for erhvervsløsningerne.
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET! "Tænk det du vil, og gør det, du gør."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
... Så fik jeg lige et dislike for mit indlæg, som var ment som en hjælp til TS. Det giver jo god mening? der må være en der er i meget dårligt humør, hold da op...
Mvh. Sophie (: stud.med.vet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| internet |
|
|
Hmm, jeg tror bestemt ikke at det er et argument som er synderlig holdbart, der er desværre masser af steder med huller i forbindelsen, som nødvendigvis ikke behøver at ligge på landet. Jeg sidder her og bliver helt misundelig på jeres forbindelser. Jeg bor 5 km fra Frederikssund, som er en af de større byer i vort område. Der og i nabo landsbyen, 3 km væk, har de fiber og lynhurtigt internet og er fuldt ud up to date mht. internet osv. Men ak og ve. Her i vores by må vi tage til takke med en ussel forbindelse, som er mega ustabil og meget meget langsom. Det går lige hvis man bare skal gå på nettet og tjekke mails mm.m men alt andet kan man godt droppe, i "primetime" imellem kl. 20:00 - 22:00 kan man lige så godt lade være med at forsøge sig  Mobildækningen er en hel sag for sig.. det kan ikke lade sig gøre at tale i mobil i byen. Den ligger i et såkaldt hul og det eneste ordentlige sted man kan få en klar samtale igennem, er oppe ved kirken.  Desværre har vi ingen udsigt til forbedringer til hverken modildækning eller bedre internet forbindelser, de muligheder der findes er afsøgt. Man hvad pokker, så bruger vi bare tiden på en masse andre sjove ting, som en anden skriver længere oppe 
For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KarinaK |
|
|
Hvis i kun ligger 3-4 Km fra en god fiberforbindelse så er der altså muligheder for at "skyde" internet trådløst ud til jer med en god hastighed, men det kræver at i går sammen om at få sat en løsning sammen til jer som i betaler i fællesskab. Inden Mors fik fast forbindelse med fiber brugte de i mange år en trådløs forbindelse fra fastlandet der blev sendt 7km trådløst. Så det er ikke noget problem rent teknisk og de gjorde det ved at danne en internet-forening som stod for det til dem der ville være med. Prøv om ikke der skulle være et par ildsjæle og nørder i landsbyen som har lyst til at stå for det.
I har selvfølgeligt brug for en forbimdelse til fiberen, f.eks. en 100/100Mbit forbindelse og så noget antenne/link til at koble byen op med. Derfra kan i relativt ment forbinde husstandene med linket så i alle sammen deler forbindelsen. Alt efter hvad i bliver enige om så kan en 100/100 forbindelse nemt sørge for at 4-500 husstande kan have virkeligt godt internet. Med de priser der er på fiber abbonementer i dag, kan det blive til særdeles billigt internet for jer i det lange løb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Alle |
|
|
Jeg har vist min mand tråden, det med at bo på landet gjorde han også som barn, så han siger at han godt ved hvad fluer og septitanke er Han læste med og sagde lidt forskelligt som jeg ikke kunne tyde, det lød lidt russisk, men han grinede også, Så måske er jeg nærmere målet, må altså lige snakke med min opstalder, der er kun tre gårde på den lille vej som faktisk er en oase midt i en fredsskov, så naboer er der ikke mange af  Tusind tusind tak for jeres svar og skæve input  Sophie gav dig lige en thumps up, så den udligner thumpsen ned du fik uanet af hvilken grund  Mange hilsner Heidi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|