Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

60'er fest, men i fint tøj...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 14:52

Jeg skal til en fest hvor det som udgangspunkt skal være fint tøj, ikke nødvendigvis kjole og hvidt, men ''der op ad'' hvis man ser på pænhedsskalaen.

Så Ænder, hvad er jeres bud på 60'er festtøj som er til den pæne side?

Jeg har besluttet at jeg meget gerne vil have lange hvide lakstøvler med platu på.

Kom gerne med inspirationsbilleder :)

Albion dressursadel købes
Sæde str. 17,5 eller 18
Wide eller X-wide bom

0
0
Svar på denne tråd

Fint tøj
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 15:26

Hvis du googler Fashion sixties og klikker på Google immages, så kommer der en vældig masse billeder frem, også nogle hvor de har lakstøvler på. Generelt skal du nok ud i noget lårkort A-style kjole i en pangfarve, måske med noget geometrisk mønster. Det ville passe godt med dine støvler. Eller måske med trompetærmer.

Se disse:

Billede

Billede

Og naturligvis skal frisuren passe, også her kan du søge på Google Immages.

Husk billeder, når du har fundet dresset! :-D

Lene

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

1
0
Svar på denne tråd

Har fundet lidt inspiration
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 17:02

Outfittet indtil videre:

De hvide støvler:

Billede

Af kjole overvejer jeg et par stykker:

Billede

Billede

Billede

Jeg har med vilje ikke valgt noget med rent A-snit, for jeg er ret timeglasformet og A-snit får mig til at se en anlese løjerlig ud. Altså skal det helst gå lidt ind i taljen...

Sæde str. 17,5 eller 18
Wide eller X-wide bom

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 17:40

Den grønne er super flot. (den første du viser)

If you give it your all - you have already won..

"If you live to be a hundred, I want to live to be a hundred minus one day so I never have to live without you."
- Winnie the Pooh
1
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 18:34

Kan rigtig godt lide den sidste kjole du viser!

Italiensk dressurstævnejakke sælges billigt:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=383535&t=383535

0
0
Svar på denne tråd

Kjoler
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 20:06

Den sidste syntes jeg er mere 80'er agtig end 60'er.

Har selv lige købt en kjole på Ebay (godt nok en 50'er kjole) og den kostede mig under 300 kr. med porto. Så hvis du søger der på 60ér kjole, så dukker der en masse forskellige op :-)

0
0
Svar på denne tråd

en ny kjole....
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 20:38

i kikkerten... Nemlig denne:

Billede

Sæde str. 17,5 eller 18
Wide eller X-wide bom

0
0
Svar på denne tråd

Fint tøj
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 20:48

Det er nogle fine kjoler du viser, dog er jeg enig i at nr. 3 på første foto og nok også den på det det næste foto er ret 80'er agtige.

Noget andet er at med lange støvler og en kjole der når ned over kanten på dem, så bliver der ikke det "obligatoriske" stykke med bart ben. Den grønne kjole (nr. 1) som er meget smuk passer bedre sammen med et par slingbacks med spidse snuder (a la Jacqueline Kennedy), og det gælder også for nr. 2.

Hvis du tænker på moden gennem årene, så har der som regel været enten korte kjoler med lange støvler/strømper over knæet eller lange kjoler med små sko. Eller midt imellem (midilængde) med støvler til højst under knæet.

Det kan du selvfølgelig lade være med at tage højde for, men den slags kjoler du viser er lidt i en anden stil i forhold til støvlerne, det er ligesom to retninger indenfor 60'er-stil. Hvad DU så har lyst til at tage på , det er jo helt op til dig. :-)

Lene

Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd

har vist truffet mit valg...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 21:02

De kjoler, især den orange-hvid stribede kommer til at være ret kort på mig.. Har ret så lange ben, især lange underben (en mareridt at finde ridestøvler,ridebukser, sadel osv.)

Jeg har tænkt på det du nævner ift. kjolerne og også overvejet at finde andet fodtøj end de lange hvde støvler. MEN, det er en fest jeg skal til sammen med min mand og han vil meget(!) gerne se mig i lange hvide støvler og det gør jeg gerne for ham . Så støvlerne er et must.

Tror det bliver den orange-hvid stribede kjole, lange hvide støvler og stort hår. Jeg har ret rødt hår (ikke postkasserødt), så det bliver vist farverigt nok

Tænker frisure som denne:

Billede

Men hvad gør jeg så med makeuppen?

Sæde str. 17,5 eller 18
Wide eller X-wide bom

0
0
Svar på denne tråd

Dne stribede...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 21:44

... kjole er fin - og giver den et stykke med bare ben, vil det da også passe nogenlunde til at være 60'er.

Men til de flotte støvler, kan jeg ikke lade være med at tænke at du da skal være i hotpants! (lidt a´la det Lene Bro vakte sådan opsigt i, i 1971)

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

hotpants en god idé
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 22:50

Det var en god ide lisbeth, men jeg haaaaaaaader simpelthen bare hotpants . Tanken har ellers strejfet mig. Meeeen, når jeg nu skal påklæde mig 60'er kluns, vil jeg helst have det behageligt - jeg har nemlig nået den alder hvor mig tøj skal være behageligt

Sæde str. 17,5 eller 18
Wide eller X-wide bom

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 23:44

Der er rigtig mange forskellige på denne side www.lightinthebox.com/da/Populaer/ Kjoler_I_60_Er_Stil.html

Og til rimelige priser.

Husk at vi vil se resultatet :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan godt lide...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 07:35

... at du siger at tøj skal være behageligt - og så viser at du vil gå i sådan et par støvler... De KAN da ikke være rare at have på ;)

Jeg håber også på billeder af resultatet - hvad du end kommer frem til ;-D

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Låner lige tråden
Forfatter: 
Dato:  08-07-2013 18:42

jeg skal også til en 60´er fest her i august, og der vil jeg så være 7 næsten 8 mdr henne og regner med at have noget mave, nogle ideer der til ?

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider