Jeg synes ikke, du er "forkert". Du er da en af dem, der i det mindste tænker over det og gør noget ved det. 
Jeg tror ikke på, at du generelt set vil blive set ned på, hvis bare hesten er passende, for så ser det jo ikke forkert ud. Fx med en tungere oldenborgtype på 170 eller deromkring, ville jeg nok ikke se det som overdrevet. Jeg er ikke ekspert, men tænker lige nu mest ud fra de erfaringer jeg har, når jeg har set større ryttere på forskellige heste. 
Jeg vejede 85 kg. sidste år, da jeg var ude og prøve en halvstor pinto/quarter-type. Jeg synes selv, jeg vejede meget, men ejer sagde, at det er ikke et problem med den hest, da han havde meget muskelmasse og var en mere robust type.
Nu vejer jeg 70 kg. og red i går en frieser, hvor jeg også følte, jeg var for stor, men undervisere sagde, at mange af dem, der rider hesten til holdundervisning, er "dobbelt så store" (det håber jeg dog ike, tror bare de undervurderede min vægt).
Jeg tror bare altid, man vil tænke over det, når man selv mener, man vejer for meget... om det så er 95, 85 eller 70 kg... 
Evt. kan du også forhøre dig ad på en rideskole, om der er hold ledig. Det er nok et lidt halv-fesent tip, men der har de ofte ikke så meget fokus på det..