Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vægt, igen igen..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 18:01

Der er jo så megen debat om denne vægt/hvad hesten kan bære..

Jeg er selv i den tunge ende endnu, har tabt mig små 30kg efterhånden. Jeg mangler 25, så er jeg på de 68-70 kg.

Pga min vægt, så har jeg jo ikke redet i en del år, men savner det. Jeg har en lille drøm, måske at finde en sød lånehyp når jeg er under de 90kg, men er det realistisk at kunne finde en hest idag, hvor ejeren synes det er ok?

Jeg har ikke mulighed for at købe hest nu heller, men det kunne være sååå skønt at ride igen.

Jeg har fået lavet en GBP operation så min vægt er dalene jævnt.

Men er SÅ bange for at skulle skrive til folk der søger parter, at jeg vejer det jeg gør.

Hilsen Rikke

Mor til 2 smukke dejlige piger<3

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 18:28

Den er svær. Jeg kan også se på en del partannoncer efterhånden, at der skrives max vægt på, og den ligger oftest på 70 - ved almindelig heste.

Men hvis du selv er realistisk mht. hvilken hest, du synes, der vil kunne bære dig uden problemer (kommer jo også an på omfanget af ridningen, om det er seriøst 5 gange i uge eller hygge 2 gange).

Jeg synes, at hvis du vil skrive til nogle med annoncer, så skriv til nogle med lidt søtrre eller robuste heste, der ikke rides decideret seriøst (ejere af disse er oftere mere "large"). Nok er der en del, der går meget op i det, men der er altså også stadig mange, der ikke tænker noget videre over det...

Men det letteste er nok hvis du bare selv opretter en annonce om at du søger part - så er du fri for at være bange for, om dem du skriver til tænker noget forkert i nogen retning. Så kan du jo blot skrive det som det er her - at det er din drøm at ride lidt igen og selv skrive at det skal være en hest passende til din vlgt - så kan de interesserede selv melde sig. :)

Jeg har gode erfaringer med at søge part på GulogGratis. Der fik jeg en masse forskellige henvendelser. :)

~ Sandra & Tess.

Undskylder mulig møgirriterenhed.

What a massive responsibility, being a moral creature.

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 18:59

tak, det vil jeg gøre, jeg føler mig bare efterhånden helt forkert, fordi der er sådan en fokus på dette.

Self skal hesten ikke slæbe sig halvt ihjel, men.. Der er da mange mænd der er udelukket fra sporten tænker jeg.

Self skal min røvette passe sadel og alm sund fornuft.. Men hold da op..Er bare så ked hvis man bliver set SÅ meget ned på.

Hilsen Rikke

2
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 19:11

Jeg synes ikke, du er "forkert". Du er da en af dem, der i det mindste tænker over det og gør noget ved det. :)

Jeg tror ikke på, at du generelt set vil blive set ned på, hvis bare hesten er passende, for så ser det jo ikke forkert ud. Fx med en tungere oldenborgtype på 170 eller deromkring, ville jeg nok ikke se det som overdrevet. Jeg er ikke ekspert, men tænker lige nu mest ud fra de erfaringer jeg har, når jeg har set større ryttere på forskellige heste. :)

Jeg vejede 85 kg. sidste år, da jeg var ude og prøve en halvstor pinto/quarter-type. Jeg synes selv, jeg vejede meget, men ejer sagde, at det er ikke et problem med den hest, da han havde meget muskelmasse og var en mere robust type.

Nu vejer jeg 70 kg. og red i går en frieser, hvor jeg også følte, jeg var for stor, men undervisere sagde, at mange af dem, der rider hesten til holdundervisning, er "dobbelt så store" (det håber jeg dog ike, tror bare de undervurderede min vægt).

Jeg tror bare altid, man vil tænke over det, når man selv mener, man vejer for meget... om det så er 95, 85 eller 70 kg... :)

Evt. kan du også forhøre dig ad på en rideskole, om der er hold ledig. Det er nok et lidt halv-fesent tip, men der har de ofte ikke så meget fokus på det..

~ Sandra & Tess.

Undskylder mulig møgirriterenhed.

What a massive responsibility, being a moral creature.

0
0
Svar på denne tråd

vægt.....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 19:16

Jeg ville ikke have problemer med at du red mine...selvfølgelig ikke shetlænderen ..men de andre.

Tænker at hvis man tager hensyn til hesten og ikke kun træner fx springning, ville mine ikke have et problem med det, men ville nok være lidt skeptisk hvis det drejede sig mest om springning....

Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)

RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 19:29

Mikki: tak for de pæne ord:) Jeg søger nemlig, når jeg når UNDER de 90 kg*host* en skovturshyp 1-2 gange om ugen. Self skal hesten have en god stærk ryg samt en sadel jeg kan være i.

Jeg tror jeg skriver en annonce:) Når tid er.

Hilsen Rikke

2
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 21:58

Du måtte til hver en tid ride min... nu ved jeg ikke hvor høj du er men jeg har selv været lidt svær i det og på mit tungeste 84 kg men min hest på 170 i stg var på ingen måde anderledes at ride dengang end nu med min nuværende vægt på 72 kg. Den er helt ligeglad og arbejder på samme måde. At jeg så selv kan mærke forskel i mine egne præstationer er måske nok en anden men hesten stod last og brast ;-)

Jeg skal stadig tabe mig og arbejder som du på sagen, men hvis du kom med dine 90 eller 95 kg så måtte du til hver en tid tøffe rundt i skoven på min dressurhest som jeg faktist er temmelig sart omkring....Det handler jo lidt om hvilken arbejdsbyrde man pålægger hesten samtidigt med vægtbyrden og fordi du vil ride let dressur eller skovtur i fornuftigt tempo så kan de fleste helt almindeligt byggede hest altså klare det et par gange om ugen.

Så hvis du bare finder en ejer af en hest med et fornuftigt tænkende hoved tror jeg ikke du får problemer og de andre gider man alligevel ikke være part hos ;-)

Så bliv ved med dit store og flotte arbejde og se hesten som den ekstra gulerod i fremtiden :-)

venlig hilsen signe
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider