Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ked af resultat med toningsfarve :(
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 23:16

Hej HN.

Håber nogen af jer har forstand på hårfarve, for er rigtig ked af det lige nu :(

jeg er født med mørkblondt hår, og har siden jeg var 12, fået lavet lyse striber i det jævnligt. Nu er jeg næsten 18, og besluttede mig for kort tid siden, for at få tonet mit hår ned til noget der ligner min egen mørkblondte farve. Jeg gik til frisøren og snakkede med hende om det, og hun mente bestemt at det var muligt at tine mit hår ned, uden grønne nuancer osv.

Jeg satte mig i stolen, så farven på det dér farvekort de har med små, farvede lokker i, og var enig med hende i hvilken vi skulle bruge. Da farven så var vasket ud, synes jeg at den så ret mørk ud - ja, nærmere BRUN end mørkblondt. Men hun forsikrede mig at farven ville falme til min ønskede farve (den på farvekortet) efter et par hårvaske.

Men nej. Der er ganske vist kun gået et par dage, men mit hår er BRUNT. :(

åh Gud hvor er jeg ked af det!

Det, der blev brugt, var en toningsfarve.

mit spørgsmål er så; hvad skal jeg forvente? Vil BRUNT hår virkelig falme til mørkblondt? Hvordan opfører en toningsfarve sig? Kan læse på nettet at den vil falme væk efter 8 uger, men det er vel ikke tilfældet, når man putter så mørk en farve i blondt hår, er det? Hva ender jeg så med? :(

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 23:30

Jeg har haft farvet striber i mit hår i meget mørk blond (efter min mening), en 4'er så vidt jeg husker. Ved siden af de afblegede hårstrå, så de farvede nærmest sorte ud. Det var alm. hårfarve af den blivende slags. Det sad godt ved de første par uger, men så blev det faktisk allerede blegere og mere blond end mørkebrunt at se på. Det var med vilje farvet lidt mørkt, fordi vi regnede med at den gentagne blondering havde gjort at håret havde sværere ved at tage mod farven, eller hvordan det nu lige hænger sammen. Og det holdt også stik. Men min frisør troede ligesom din, at det ville gå noget hurtigere med at falme, end det viste sig at gøre.

Jeg fik det så gjort håret langsomt mørkere med striber, og det var jeg glad for. Det var ikke så voldsomt de ene gang, hvor jeg fik en alt for rødlig farve puttet i fx, og kunne fikses helt med nye striber gangen efter.

Mvh. Katja

Pikeur Epsom stævnejakke, str. 76 (36), farve navy, sælges

Part søges til opmærksom dressurhest lidt udenfor Randers SØ

Se mere på profil

0
0
Svar på denne tråd

Tonning
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 23:31

plejer hurtigt at bliv vasket ud af håret igen.

I mit hår holder en tonning ikke seks uger.

Du kan prøve dette :

skyl dit hår med eddike.. det hjælper helt utroligt meget.. altså, inden du vasker det med shampoo osv, så put noget eddike i en skål, også "smør" det ind i hået og massere det.. vandet bliver helt mørkt.. gør det over et par gange.. det hjælper.
Den billige elida hår shampoo er også god til at trække farve ud med

0
0
Svar på denne tråd

hej du.....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 23:33

Helt rolig. Resultatet kan IKKE ses på et par dage, uanset, hvor meget du vasker det.

Der går mindst 1 mdr før man kan se det rigtige resultat. Så bare rolig! :)

0
0
Svar på denne tråd

Ssssssss
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 23:37

Mange tak for de hurtige svar! :)

Ja, jeg er nok lige hurtig nok til at flippe ud... Jeg har bare mit hår ret kært, eftersom jeg ikke er den kønneste pige, og håret altid er det eneste jeg har fået komplimenter for....

Vil vente nogle uger, og hvis der ikke er sket meget mere dér, vil jeg prøve det med eddiken :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider