Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kraftige rygsmerter
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 09:53

For pokker tirsdag morgen laver jeg en eller anden forkert bevægelse. Mærker godt et jag i det nederste af ryggen (lænden), men tænker ikke mere over det...

Skal så afsted på kursus, og da jeg efter 1 time i bil når frem, kan jeg stort set ikke komme ud af bilen.

Min ryg gør hammer ondt!

Får dagen gennemført, og får endda dyrket lidt motion om aftenen i håb om at det kan løsne op.

Om natten står den så på varmepude og krydser fingre for at onsdag morgen er tilbage ved det gamle. Men nej nej kan slet ikke komme ud af sengen og må lave rulle manøvre for at komme op...

Melder mig syg fra arbejde og får ringet til en massør... Får en tid med noget akupunktur og massage men hjælper ikke en dyt...

Massøren mener det er min gamle skade fra da jeg for 4 mdr. siden blev smidt af en hest. Dengang fik jeg en henvisning til både fys og kiropraktor og troede det var et overstået kapitel.

Men hvad pokker gør jeg nu ???

Har ringet til lægen som vurderede at rygsmertene ikke er akutte og at jeg derfor først kan få en tid om 3 uger. Jeg har bedt om en henvisning til røntgen af ryggen, men det kan jeg ikke få før lægen har set mig først.

Det eneste han kunne gøre var at give mig nogle smertestillende piller...

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre - skal på ferie om en uge og den her ryg kan jeg simpelthen ikke have med!

Samtidig er jeg dybt frustreret over at jeg ikke kan få noget hjælp - lægen sagde direkte "at når det skyldes en gammel skade, kan det vel ikke være så slemt" tak tak

Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd

Frustrende nå det står på
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 10:07

jeg har også gennem tiden haft et par anfald med akutte rygsmerter (i lænden med pludselige smertestød op gennem lænd og ryg), jeg har faktik bare spist noget smertestillende og slappet af i et par dage.

Jeg har haft akutte rygsmerter 2-3 gange i mit liv, men har ikke mærket noget til det de sidste mange år.

Jeg ved min mor fik stærke rygsmerter i en periode af hendes liv, men det er også forsvundet med alderen (+30).

Jeg synes du skal spise noget smertestillende og ligge brak et par dage, lad ryggen slappe lidt af inden du begynder på en masse.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Fysioterapi
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 10:55

Ved du, hvor lang tidshorisont din henvisning til fysioterapeuten havde? Måske gælder den stadig? Det kan fysioterapeuten fortælle dig.

Du kan i øvrigt altid konsultere en kiropraktor - det kræver ingen henvisning.

Det lyder dog som om, det er musklerne, der "kramper sammen" omkring et svagt sted (det gør de for at bekytte stedet), og i så fald vil kiropraktik ikke hjælpe dig.

Lette udstrækninger og smertestillende midler - og ro.

God bedring!

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lyder som et hekseskud!
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 11:16

Og det kan gøre VIRKELIGT ondt!

Hvis det er det, så vil det hjælpe, at lægge kulde (en ispose) på.

Det kan desværre tage 7-14 dage at komme sig over :-(

0
0
Svar på denne tråd

Sygemeldt
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 11:35

Jeg er ikke ekspert i rygsmerter, men jeg lagde mærke til at du skrev at du er sygemeldt fra dit arbejde og at du skal på ferie om en uge.

Du skal være opmærksom på at hvis du er sygemeldt så kan du ikke tage på ferie uden efterfølgende at få problemer.

3
0
Svar på denne tråd

Sygemeldt/ ferie ..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 11:49

Vi bruger kraniosakralt når vi har ryg smerter, har også selv flere ulykker bag.
Nå men som Jan skriver man må ikke holde ferie, når man er sygemeldt; det vil sige man må ikke rejse hjemme fra.

Skal du rejse på ferie skal du rask meldes først, skulle du gå hjemme så er du jo nok bare fortsat sygemeldt og har ferien tilgode senere..

Det er ikke sundt for ryggen, at ligge brak når man har smerter,så længe der ikke er tale om en diskusprolaps, så har en ryg med ryg smerter bedst af at blive brugt.

God bedring til dig ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 12:10

Det lyer som du har lavet en bevægelse, der har bragt en eller flere lændehvirvler ud i en yderposition, og som følge heraf har du så fået en nerve i klemme i mellem en/flere lændehvivler.

Det gør AVS!

Hekseskud, lændehold - kært barn har mange navne, men for guds skyld put IKKE varme på sådan en skade, det gør det faktisk kun værre!

Den skal køles ned. Og gerne 20 min af hver time med is på det ramte område. Det smertelindrer - og faktisk er nedkøling mere effektivt end selv morfin mod sådan en skade.

Vi er lidt af nogle eksperter hjemme hos os.

Det er godt nok efterhånden - 7-9-13 - ved at være et par år siden jeg sidst endte ud med en nerve i klemme i lænden, men både min søster, min mor og jeg har dårlig ryg ... så sker det med jævne mellemrum at en af os har ondt i ryggen.

Det er dog en familie skavank..

Rigtig mange af kvinderne i familien - på begge sider - har dårlig ryg - personligt mener jeg, at det skyldes, at vi alle sammen har en eller anden grad af hypermobilitet.

Kan du så se at få ringet til en kiropraktor i øvrigt!

Det kræver ikke lægehvenvisning - og de kan tage røntgen af ryggen og opdage eventuelle skader..

Find dig en dygtig kvindelig kiropraktor.

Jeg har prøvet adskillige mandlige kiropraktorer. De er langt mere voldsomme hvorimod, at min nuværende kvindelige kiropraktor, der hører jeg ikke engang et knæk.

Så blid er hun.

Fortæl kiropraktoren, at du har en mistanke om, at der sandsynligvis sidder en nerve i klemme i lænden.

Bevæg dig, rid hvis du kan, lav blide pilates øvelser (det må ikke gøre ondt) eller gå en tur så meget som du kan - og put is på bagefter.

Det er den mest effektive smertestillende, jeg kender.

En fysioterapeut er en ganske udmærket investering til at hjælpe med at forhindre, at det falder tilbage igen.

De kan hjælpe med korrekt træning, øvelser, m.m. - men lige her i den aktutte fase, så er en kiropraktor altså godt givet ud.

Taler af bitter efaring...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er på
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 12:20

arbejde i dag - var kun sygemeldt i går... Har dog lige så ondt i dag, men har givet arbejdspladsen besked, og kan tage hjem når jeg vil..

Jeg har desuden også bestilt tid ved en smerteklinik - kunne komme til allerede i morgen formiddag.

De har både fysioterapi, kiropraktik og tager et røntgen billede hvis det er nødvendigt.

Det bliver nok en dyr omgang, men det er der ikke noget at gøre ved.

Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

until we meet again.

0
0
Svar på denne tråd

1234356567
Forfatter: 
Dato:  30-05-2013 12:44

Du skal insistere på at blive henvist til røntgen og videre i systemet.

Jeg taler af erfaring hvor sygehusvæsnet var for lang tid om at sende mig videre.

Jeg lider i dag af kroniske smerter pga en løfteskade. Havde der været taget hånd om problemet med det samme kunne jeg have været rask i dag.

Jeg har døjet med det i 3 år nu, og har mistet evnen til at ride. Hvor fedt er det lige!

Lægen SKAL tage dig alvorlig.

Man skal ikke spises af med at tage smertestillende. Det kan jo være en diskusprolabs.

Håber det bedste for dig.

Mvh en der ved hvor smertefuldt daglige rygsmerter kan være:-(

Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

På hestens røgt ses menneskets kløgt

1
0
Svar på denne tråd

Har nu
Forfatter: 
Dato:  31-05-2013 12:49

været til kiropraktor og skal igen på mandag... Han mente rent faktisk at skaden sad i lænd og bækken...

Nu er jeg ikke vant til at gå til kiropraktor, men hvor mange gange skal man regne med at skulle afsted før det hjælper ?

Det koster jo en hel krig! Så det bliver begrænset hvor mange gange jeg har råd til det hvis det ikke gør hvad det skal.

Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

until we meet again.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-05-2013 13:05

Mener at jeg gik omkring 10 gange i sin tid. Men det var kun den første behandling der var dyr, jeg fik de efterfølgende til 175 kr pr gang (så vidt jeg husker, det er vel omkring 5 år siden.)

antallet af behandlinger kommer vidst meget an på hvad du "fejler". Jeg havde en ældre skade i bækkenet som kroppen havde kompenseret for i ca 2 år - da han fjernede kompensationerne var jeg nok 8-10 cm skæv oppe i bækkenet. Derudover behandlede han nogle skævheder i skuldrene, og noget oppe i nakken alle gangene. Mener jeg blev behandlet over ca 5-6 måneder.

Tror egentlig jeg trænger igen, men går pt til fysioterapi og har på su ikke råd til begge dele

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  31-05-2013 15:09

Nadia det var billigt! Jeg skal give knap 600 kr den første gang og så ca 300-350 pr gang der efter!!

Du kan få en forsikring der dækker mellem 8-12 gange terapi hos eks en kiro- den koster en 12-1600 kr mener jeg (jeg husker ik siden)m ne der linkes fra en HNer i min facetledssyndroms tråd på senior.

Det var faktisk min første tanke- om det var facetledssyndrom du reddede dig. Det gør edder tisse hammer ondt - jeg får det i nakken og kan MINUS- fordi ALT gør obdt.

Jeg skal netop derfor mr scannes her d 4/6, for at sikre det ik er diskus el lig jeg får det af

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

Jeg savner og elsker jer

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2013 15:11

De første gange man er til kiropraktor er der typisk brug for lang tid, derfor er det meget dyrere end normalt..

Den første gang jeg var ved min nuværende kiopraktor brugte hun en god time på at behandle mig.

Mht. til hvor skaden sidder, så synes jeg faktisk, at det lyder temmelig rigtigt udfra de smerter du beskriver, at det sidder i lænd og bækken.

Jeg har haft præcis det samme.

Her kunne kiropraktoren på et røntgen billede konstatere at mit bækken var meget skævt, og da det blev rettet - og jeg så samtidig fik nogle specialindlæg (dyrt... men pengene værd!) så forsvandt mine smerter.

Du må spørge din kiropraktor, hvor længe han mener, at behandlingen er nødvendigt. Det er meget individuelt.

Og det er også meget individuelt hvor lang tid det tager at komme sig over skaden.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-05-2013 15:45

Jeg ville altså stadig få det tjekket af en læge i stedet for at søge en masse andre veje.

Kiropraktor skal hjælpe efter 3-4 gange ellers er der ingen ide at fortsætte. Fysiotepeuterne plejer at ville se resultatet efter 6-7 gange. Så har du en ærlig behandler så bliver de ikke ved med at behandle i evigheder, desværre findes den slags jo også.

Smerteklinik forstår jeg ikke helt pointen med. Det er jo ikke et sted for udredninger.

0
0
Svar på denne tråd

diskos prolaps?
Forfatter: 
Dato:  31-05-2013 19:13

Sådan en blev jeg den uheldige ejer af for nogle år siden.

grovt sat op kan du forestille dig disken som en løgskive med den snotklat i midten (kirop. forklaring) det kan ikke mærkes om ingen eller nogle ringe er skadet (åbne) men når den sidste ring åbnes mases snotten ud i musklerne og kan trykke på nerverne til benet.

det er der faktisk ikke er plads til snotten udenfor disken og hos mig gav det hævelser (=mere smerte) og jeg lå med is på ryggen 20 minutter hver time efter ordre fra kiropraktoren.

så er du hævet, så er det koldt du skal bruge.

der er en del ting man kan afprøve selv som kan gi et hint om der kan være snak om prolaps eller ej, men det kommer også an på hvor den sidder.

men din læge burde tage dig alvorligt, og det undre mig lidt at hvis det "kun" er den gamle skade (læses ironisk, da det ikke er ok for en læge at have den holdning) hvorfor han så ikke tilbyder en blokade så du kan slappe af i musklerne?

læge konflikt eller ej, har du overvejet en anden læge?

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 07:56

Tjek med dit arbejde om ikke i har en sundhedsforsikring der kan dække behandlingen? ..

Hvad med dig selv - har du ikke en ulykkesforsikring? ... Det kræver selvfølgelig at du har meldt skaden til forsikring ...

Kørte i 2011 galt (temmelig voldsom, fløj nogle gange rundt med bilen og endte på taget i grøften med snuden i den retning jeg kom fra) ... Der gik et par måneder, så fik jeg pludselig smerter i nakke og ryg..

Tog selv til kiropraktor, fik taget røngten her og fik ca 7-8 behandlinger i det hele... Så var det faktisk ovre igen ...

Min kiro koster lige knap 400 første gang og knap 200 efterfølgende gange - betalte dog ikke selv da vi har sundhedsforsikring via jobbet ...

Hvis du ikke har råd til behandlingerne og ingen forsikringer der kan dække, så kunne man engang søge hjælp hos kommunen, hvis det for eksempel var afgørende for om man kunne fortsætte med job ... :) ..

Rigtig god bedring :)

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  01-06-2013 08:58

Nu bed jeg mærke i at du skrev en gammel skade efter et fald for 4 mdr siden, i min verden er det bestem ikke gammel, og det kan da sagtens være sådan noget som driller nu.

jeg døjer nogle gange med en , hvad jeg mener er en gammel skade fra et styrt for 16 år siden også i lænden/korsbenet, og det kommer sådan en gang i mellem hvis jeg laver noget der lige kan tricke den til at skabe sig igen.

jeg fik det så gennemlyst da jeg røg af der for 16 år siden men først efter flere mdr. efter at det var sket, det var først der at jeg faktisk begyndte at døje med det.

Så jeg ved hvad der er galt den dag i dag og jeg ved hvad jeg skal gøre for at gør det bedre.

Så jeg vil da klart anbefale at du kommer i røngten før at du begyndte hos fys eller kiropraktor eller andet. så du ved hvad der er galt.

jeg havde selv forskubbet et led i mit korsben, men som sagt kom det først flere måneder efter mit styrt.

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

1
0
Svar på denne tråd

Jeg går hos
Forfatter: 
Dato:  03-06-2013 09:49

Kiropraktor nu - var der første gang i fredags og skal igen i dag. De har røntgen apparat og alt men vurderede ikke at det var nødvendigt.

Jeg har dog beholdt den tid jeg fik ved lægen, så der vil jeg be om en henvisning til røntgen.

Kiropraktoren var 99,9 % sikker på at det skyldes det fald fra hesten, og at jeg har fået en skade i min lænd og bækken.

Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

until we meet again.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider