Det lyer som du har lavet en bevægelse, der har bragt en eller flere lændehvirvler ud i en yderposition, og som følge heraf har du så fået en nerve i klemme i mellem en/flere lændehvivler.
Det gør AVS!
Hekseskud, lændehold - kært barn har mange navne, men for guds skyld put IKKE varme på sådan en skade, det gør det faktisk kun værre!
Den skal køles ned. Og gerne 20 min af hver time med is på det ramte område. Det smertelindrer - og faktisk er nedkøling mere effektivt end selv morfin mod sådan en skade.
Vi er lidt af nogle eksperter hjemme hos os.
Det er godt nok efterhånden - 7-9-13 - ved at være et par år siden jeg sidst endte ud med en nerve i klemme i lænden, men både min søster, min mor og jeg har dårlig ryg ... så sker det med jævne mellemrum at en af os har ondt i ryggen.
Det er dog en familie skavank..
Rigtig mange af kvinderne i familien - på begge sider - har dårlig ryg - personligt mener jeg, at det skyldes, at vi alle sammen har en eller anden grad af hypermobilitet.
Kan du så se at få ringet til en kiropraktor i øvrigt!
Det kræver ikke lægehvenvisning - og de kan tage røntgen af ryggen og opdage eventuelle skader..
Find dig en dygtig kvindelig kiropraktor.
Jeg har prøvet adskillige mandlige kiropraktorer. De er langt mere voldsomme hvorimod, at min nuværende kvindelige kiropraktor, der hører jeg ikke engang et knæk.
Så blid er hun.
Fortæl kiropraktoren, at du har en mistanke om, at der sandsynligvis sidder en nerve i klemme i lænden.
Bevæg dig, rid hvis du kan, lav blide pilates øvelser (det må ikke gøre ondt) eller gå en tur så meget som du kan - og put is på bagefter.
Det er den mest effektive smertestillende, jeg kender.
En fysioterapeut er en ganske udmærket investering til at hjælpe med at forhindre, at det falder tilbage igen.
De kan hjælpe med korrekt træning, øvelser, m.m. - men lige her i den aktutte fase, så er en kiropraktor altså godt givet ud.
Taler af bitter efaring...