Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Øv Øv Øv kontrollør uvidende
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 13:58

Ihh altså sikke noget møg, har lige fået enbøde på 750 kr i metroen.

Skulle fra Herlev til Kastrup og var meget i tvilv om zonerne. Klipper 1 gang med et 3 zoners til flintholm, og vil så klippe igen på Flintholm da jeg var i tvilv. Men møder en kontrollør på Flintholm, så tænker super ham spørg jeg.

Han siger at mit klip var mere end rigeligt, og det ville være penge ud af vinduet at klippe igen.

Sætter mig i metroen og føler mig sikker, da det jo er hans arbejde.

Og..... Bom på Femøren får jeg en bøde da der er 4 zoner. Kontrolløren giver mig bøden og siger jeg skal klage, ved ikke om jeg får noget ud af det....

Men øv øv øv..

0
0
Svar på denne tråd

Klage..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 14:01

Selvfølgelig skal du klage. Du får ihvertfald ikke noget ud af det, hvis du ikke klager... :-)

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

At driste sig og være modig gør lykkelig

8
0
Svar på denne tråd

ja......
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 14:04

ja synes ikke det er helt fair :(

0
0
Svar på denne tråd

Klag du bare...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 14:37

... oftest får man bøden eftergivet hvis det er "første forselse" - de ønsker jo ikke at ramme nogen der bare har misforstået det dumme zonesystem eller som har glemt at forny månedskortet. Men det ER kun første gang man får eftergivet ;)

Har en kollega der fik eftergivet en afgift for nylig - han havde ikke klippet for lidt, men simpelthen glemt at klippe.

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 15:08

Fik han først bøden og bagefter annulleret den da han klagede eller? Jeg har aldrig før fået en bøde.

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 15:10

Jeg har prøvet det samme ;) Bare med toget.

Jeg fik en bøde. Skrev direkte til DSB over nettet/mailen og fik annulleret min bøde.

Så medmindre du har fået mange bøder før og har klaget mange gange før, så har du store chancer for ikke at skulle betale den.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!

2
0
Svar på denne tråd

Han fik...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 15:12

... bøden i toget, og havde egentlig accepteret den, da det jo VAR hans fejl. Jeg anbefalede ham at klage, da jeg havde hørt at man kunne få eftergivet første bøde hvis man ikke var kendt i systemet. Og det fik han.

Han kører normalt på månedskort, men havde ikke fornyet det, da han skulle have ferie få dage efter.

£isbeth & Baloo

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 15:12

Har ikke klaget før og aldrig fået en bøde så håber

0
0
Svar på denne tråd

Det er da,...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 15:20

... et forsøg værd. Det værste der kan ske er at de afviser dig - men det tror jeg ikke at de gør ;)

www.avisen.dk/dsb-ser-gennem-fingre- med-togboeder_143378.aspx

£isbeth & Baloo

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Irriterende...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 15:21

jeg har en gang prøvet at klippe i bussen, blive kontrolleret i selvsamme bus 2 sek. efter.

Jeg tager metroen hvor jeg bliver tjekket igen, bussens automat har været forkert indstillet, datoen er fra dagen før.

750.- i bøde til mig.

Jeg var RASENDE!!!

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 21:21

Forklar din sag til dem, jeg har prøvet at glemme at klippe en gang, da jeg plejer at have månedskort men det var forsinket, og havde købt klippekort og alt muligt, men havde så glemt at klippe, -udelukkende min egen fejl, og så kommer kontrollørerne i toget, og hun sagde jeg skulle prøve at klage og hun havde også taget et billede af mit helt nye klippekort som ikke var klippet. Og der fik jeg afskrevet bøden. På trods af det var min helt egen fejl og forglemmelse.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 22:02

Du kan sagtens få den annulleret!

Jeg har prøvet at få en bøde én gang, i s-toget, og der fik jeg den annulleret. De to kontrollører var endda så flinke at vise mig, hvilken hjemmeside jeg skulle "klage" fra.

Hvis du fortæller at du er blevet fejlinformeret, så annullerer de den helt sikkert, uden tvivl!

Folk får dem annulleret for meget større ting, du var jo i god tro.

Min bøde skyldtes, at jeg netop var flyttet til KBH, og ikke havde sat mig helt ordentligt ind i zonerne. Jeg skulle fra Rødovre til Frederiksberg den dag, havde min cykel med og vælger derfor at stå af på Vesterport st., da jeg så kan cykle det sidste stykke ind til Frederiksberg.

I mit hoved er Vesterport og Frederiksberg to forskellige "områder", og de måtte da så nødvendigvis være i forskellige zoner

Jeg havde mega travlt den morgen og fik ikke tjekket det ordentligt - jeg vidste at der var 3 zoner derud, men tænkte at når jeg jo stod af noget før og cyklede det sidste stykke, så var der "sikkert" en zone mindre.

Så jeg klippede 2 zoner og blev selvfølgelig tjekket stoppet før jeg skulle af ;) hvilket er 100% fair, men var godt nok tosset på mig selv over ikke at have tjekket zonerne ordentligt, 750 kr er mange penge for en studerende!

Men kontrollørerne var faktisk rigtig søde, jeg sagde lidt om at jaaa jeg var jo lige flyttet til og ikke så god til det med zoner endnu. Så sagde de at jeg skulle bare skrive en klage på denne hjemmeside; de plejede at være søde til at annullere bøder, når det for det første var en tilflytter, og for det andet når man jo havde klippet nogle zoner, og kun manglede én.

Jeg havde jo klippet og dermed betalt, manglede bare en enkelt zone, og det ser de ikke så hårdt ned på, når det er første gang.

Det er jo det samme i din situation, hvor du jo har betalt NOGET, og du desuden er blevet fejlinformeret af en medarbejder - så får du den helt sikkert annuleret.

Jeg fik en venlig men bestemt mail om, at sider som rejseplanen var en service til mig, og jeg havde selv ansvar for at tjekke zonerne. Ja, undskyld

Og det har jeg selvfølgelig gjort lige siden, sådan en forskrækkelse lærer man af! (troede lige jeg skulle leve af havregrød de næste par måneder :D )

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

2
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 22:45

Hvor er det underligt, at flere af jer har oplevet at få annulleret en bøde.

Jeg har altid betalt for min offentlige transport og i det hele taget, synes jeg selv, været en flink og rar medpassager.

Men da jeg lige var flyttet fra Roskilde til København og derfor overgået fra periodekort til klippekort (cyklede i stedet), fik jeg lavet en fejl, der skaffede mig en bøde.

Kontrolløren sagde, at jeg skulle klage, og forklarede mig hvordan. Jeg scannede pænt alle de ting ind, kontrolløren havde fortalt mig og skrev en pæn forklaring.

Tilbage fik jeg bare et standard-svar, der stor set bare sagde "hvad tror du selv?". Så jeg fik pænt lov til at betale bøden.

Det havde jeg det sådan set også OK med, for jeg havde jo lavet en fejl, men nøj hvor var jeg skuffet over, at kontrolløren fortalte mig, jeg skulle klage, når det så ud fra standard-svaret jeg modtog, lød som om, at det da overhovedet ikke var nogen mulighed.

Men I andre har så godt kunne få annulleret jeres bøder

Mystisk..

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

Åndssvagt zonesystem
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 23:28

For 3 år siden skulle jeg med toget fra Hvidovre til Allerød.

Rejseplanen og DSBs oplysning, som jeg også ringede til for en sikkerheds skyld, oplyste mig om, at jeg skulle bruge 5 zoner.

Fint nok. Jeg købte et 5-zoners klippekort, da det var en tur, jeg skulle ud på flere gange.

Hvad jeg glemte at undersøge, var, hvor mange zoner der var på hjemvejen!

Det viste sig nemlig, at der ganske rigtigt var 5 zoner fra Hvidovre til Allerød. Men fra Allerød til Hvidovre var der 7 (!) zoner.

Der var billetkontrol på hjemvejen, og jeg viste smilende - og med den reneste samvittighed - kontrolløren mit stemplede 5-zonerskort.

Han konstaterede så, at der manglede 2 zoner.

Det føltes som at få en spand koldt vand i hovedet.

Det var jo slet ikke min mening at snyde.

Kontrolleren sagde, at han var nødt til at give mig bøden. Men at jeg jo kunne prøve at skrive til DSB.

Det gjorde jeg så, og modtog kort efter et svarbrev, hvori der stod, at jeg skulle sende dem en kopi af det klippekort, jeg havde stemplet på den pågældende dag, jeg fik bøden.

Da de havde modtaget mit brev med fotokopien, skrev de tilbage at jeg bare skulle se bort fra bøden, og så forklarede de en masse om zonesystemet.

Da bøden jo lyder på det samme uanset om man slet ikke har stemplet, eller om man er kommet til at købe en zone for lidt, ville det jo være dumt at klippe en gang på det dyre 5-zonerskort, hvis man var ude på at snyde. Så derfor troede de mig heldigvis, da jeg forklarede dem, at jeg handlede i god tro.

Så hvis jeg var dig, TS, ville jeg helt sikkert prøve at skrive til dem

Jeg håber virkelig, at DSB annullerer bøden, da du jo også handlede i god tro - og endda forhørte dig hos en kontrollør.

It is easy to be brave from a safe distance
- Aesop -

0
0
Svar på denne tråd

Ikke bøde - afgift
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 17:01

Bare til orientering: du har ikke fået en bøde, du har fået en afgift. De eneste der må udstede bøder er politiet; DSB, Metro og Movia udsteder afgifter.

En anden god gang: kig på det kort der er lige over klippe-automaten. Der kan du se dit udgangspunkt (altid rødt) og din slutdestination. Vær opmærksom på hvilken rute du vil følge, og klip efter det største antal zoner du skal igennem.

Og til sidst en opfordring til alle der har bøvl med hvor mange gange I skal klippe: anskaf et Rejsekort! Man rejser (indenfor Hovedstadsområdet) til samme pris som på et klippekort (visse tider endda billigere), og det eneste man skal husk er at chekke ind og ud.

Rejsekortet kan købes via nettet på: www.rejsekortet.dk , og såfremt man køber et personligt kort med tank-op aftale, så behøver man ikke bekymre sig om man har penge på kortet - den fylder selv op.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 21:59

Jeg anskaffede mig også et rejsekort med det samme de indførte det, da jeg ikke gad de dumme klippekort! Jeg lærte at forstå zonerne med tiden, men det var besværligt, og man skulle jo have et kort for både 2 og 3 og måske endda 4 zoner. Og aaaltid tjekke hjemmefra hvor mange zoner der var.

Er så glad for mit rejsekort, nemt og endda billigt pga off-peak rabat om aftenen. Skønt :) og så skal man ikke bekymre sig om zoner!

Jeg ved godt det er en kontrolafgift, men jeg kalder det altid en bøde alligevel, for det føler jeg det er. Men, hvis det havde været en bøde kunne man få studierabat - det kan man ikke med afgifterne fra DSB.

Jeg tør ihvertfald ikke rejse uden billet eller rejsekort, det er jo en mindre formue.

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

Det med at klage
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 22:31

Jeg skulle fra Valby til Tølløse for et par år siden. Jeg er opvokset med offentlig transport og har helt styr på zoner, priser osv. Og derudover havde jeg månedskort der duede til Roskilde.

Jeg havde så sådan et wildcard kort så man får 25% rabat, jeg var helt sikker på at det var den 17. august det kort duede til, og det var den 15., billetten kostede vist kun omring 40 kr, og køber jo så med den der rabat.

I toget bliver jeg tjekket, og så er mit rabatkort udløbet den 14. :(

jeg forklare at jeg har haft kigget forkert på datoerne, og siger at hvis jeg ville snyde, havde jeg nok slet ikke købt en billet, specielt ikke for kun 10kr billigere.

Kontrolløren er ikke ret flink og giver mig så en bøde. Skriver efterfølgende til dsb, men der er intet hjælp at hente. Det var min første bøde, og den dag i dag er jeg stadig skræk for at blive stoppe, på trods af at jeg har haft månedskort til alle zoner siden jeg var 15 (6 år siden)

Laura&Safir

"Ret dig selv før du retter hesten"

0
0
Svar på denne tråd

Annulleret mange gange
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 10:55

Min søn på 15 har gentagende gange fået annulleret en afgift for samme "forseelse", men det har været pga fejl på DSBs materiel.

Han kører ofte Grenaa/Ryomgård og omvendt, og i sær i Ryomgård har billetautomaten været dybfrossen her i vinter. Han har så ikke kunne trække en billet og har fået stukket en bøde i hånden, selvom han i toget har vist kontrolløren at han havde aftalte penge i hånden og VILLE betale, men ikke KUNNE.

Afgifterne er altid blevet annulleret, men sikken et bøvl for forbrugeren.

Normalt har han klippekort, men han har ikke været ret god til at sige til når han var ved at løbe tør, så det har tit været nødvendigt for ham at købe en billet - hvis ellers det var muligt...

Livet er ikke en rejse mod graven, hvor man skal nå sikkert frem i en velbevaret krop, man skal komme fræsende sidelæns ind, fuldstændigt brugt op, totalt slidt ned, mens man råber; Wauv sikke en tur

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider