Du kan sagtens få den annulleret!
Jeg har prøvet at få en bøde én gang, i s-toget, og der fik jeg den annulleret. De to kontrollører var endda så flinke at vise mig, hvilken hjemmeside jeg skulle "klage" fra.
Hvis du fortæller at du er blevet fejlinformeret, så annullerer de den helt sikkert, uden tvivl!
Folk får dem annulleret for meget større ting, du var jo i god tro.
Min bøde skyldtes, at jeg netop var flyttet til KBH, og ikke havde sat mig helt ordentligt ind i zonerne. Jeg skulle fra Rødovre til Frederiksberg den dag, havde min cykel med og vælger derfor at stå af på Vesterport st., da jeg så kan cykle det sidste stykke ind til Frederiksberg.
I mit hoved er Vesterport og Frederiksberg to forskellige "områder", og de måtte da så nødvendigvis være i forskellige zoner 
Jeg havde mega travlt den morgen og fik ikke tjekket det ordentligt - jeg vidste at der var 3 zoner derud, men tænkte at når jeg jo stod af noget før og cyklede det sidste stykke, så var der "sikkert" en zone mindre.
Så jeg klippede 2 zoner og blev selvfølgelig tjekket stoppet før jeg skulle af
hvilket er 100% fair, men var godt nok tosset på mig selv over ikke at have tjekket zonerne ordentligt, 750 kr er mange penge for en studerende!
Men kontrollørerne var faktisk rigtig søde, jeg sagde lidt om at jaaa jeg var jo lige flyttet til og ikke så god til det med zoner endnu. Så sagde de at jeg skulle bare skrive en klage på denne hjemmeside; de plejede at være søde til at annullere bøder, når det for det første var en tilflytter, og for det andet når man jo havde klippet nogle zoner, og kun manglede én.
Jeg havde jo klippet og dermed betalt, manglede bare en enkelt zone, og det ser de ikke så hårdt ned på, når det er første gang.
Det er jo det samme i din situation, hvor du jo har betalt NOGET, og du desuden er blevet fejlinformeret af en medarbejder - så får du den helt sikkert annuleret.
Jeg fik en venlig men bestemt mail om, at sider som rejseplanen var en service til mig, og jeg havde selv ansvar for at tjekke zonerne. Ja, undskyld 
Og det har jeg selvfølgelig gjort lige siden, sådan en forskrækkelse lærer man af! (troede lige jeg skulle leve af havregrød de næste par måneder
)