Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ansøgning - kritik/feedback
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 18:47

Hej

Jeg er ved at søge drømmejobbet, men er ikke særlig god til at skrive ansøgninger, så jeg vil lige høre om der er nogen der evt. vil give mig noget feedback/kritik - der er ansøgningsfrist kl.12 på onsdag.

På forhånd tak

30.april 2013

Kvindemuseet i Danmark

Domkirkepladsen 5

8000 Århus C

Kreativ tænkende cand.mag. i Litteraturhistorie med interesse for ligestilling og køn søger jobbet som publikumsudvikler ved kvindemuseet.

Jeg søger jobbet fordi jeg ønsker at arbejde med formidling, og især tiltaler jobbet mig fordi det omhandler ligestilling og køn, hvilket jeg i forvejen arbejder en del med, i mit frivillige arbejde for Dansk Kvindesamfunds PR/Kommunikations gruppe i Århus. Jeg har igennem min studietid arbejdet med formidling i forskellige former og sammenhænge, både mundtligt og skriftligt. Som eksempel kan jeg nævne i faget Litteraturen på museum, som jeg fulgte på 2.semester på kandidaten, hvor jeg, sammen med resten af mit hold, arbejdede med formidling på Stenomuseet for at lave plancher til en udstilling der skulle køre på museet i efteråret 2011.

Herudover har jeg selvfølgelig lavet formidling i form af opgaver og projekter, samt fremlæggelse. Jeg har hele min studietid arbejdet frivilligt, blandt andet i gruppen Litterater til Låns som holder til på Hovedbiblioteket i Århus, hvor vi primært arbejder med formidling af litteratur samt udarbejdelse af udstillinger i samarbejde med biblioteket. Herudover har vi også hjulpet til i forbindelse med planlægning og udførelse af forskellige arrangementer.

I Dansk Kvindesamfunds PR/Kommunikationsgruppe er vores primære fokus vores Facebook side, samt vores blog F-Frekvensen.dk. Jeg blev en del af gruppen i februar i år, og det er der jeg hovedsageligt lægger min energi, da jeg føler at vi virkelig gøre en forskel i forhold til formidling om ligestilling og køn.

Og netop derfor kommer dette jobopslag belejligt for mig, da det vil give mig mulighed for at arbejde yderligere med ligestilling og køn. Som jeg ser det, er det største problem indenfor formidling af emnet, at man ofte ikke formår at fange de yngre, som gerne skulle viderefører interessen for emnet. Kvindemuseets fokus på kvindens historie, og de problematikker der ofte opstår som kvinde i forhold til f.eks. ligeløn og seksualitet bliver sjældent en del af undervisningen i folkeskolerne. Og derfor er museets formidling af disse emner til de unge, rigtig vigtig, og jeg håber at jeg kan få mulighed for at være en del af det.

Lige nu er jeg på et kursus i "Kommunikation i praksis", hvor vi lære om både skriftlig og mundtlig kommunikation, og dermed om formidling. Vi arbejder desuden med kommunikationsstrategier, og målgrupper, hvilket er rigtig vigtigt, når man søger at formidle noget ud til et publikum.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Link til jobannoncen: kvindemuseet.dk/dk/museet/nyheder/ stillingsopslag/

0
0
Svar på denne tråd

Du skriver godt
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 19:48

men det er alt for langt for en ansøgning. Du skal flytte det over i dit CV.

Arbejdsgiveren skal kunne finde alt i dit CV. Det er også her du uddyber dine kvalifikationer.

Ansøgningen er bare et salgsbrev eller en appetitvækker der skal få dig i den rigtige bunke til nærmere gennemlæsning.

Her skal du fremhæve hvad netop du kan gøre for den der søger og bevise det, feks ved et par korte målbare succeshistorier.

Læs opslaget igen og tænk påa t hvis du var den der havde skrevet opslaget, hvad er det så du vil have.

Generelt med den pressede økonomi får ingne lov til at ansætte med mindre det er nødvendigt. Vedkommende har altså nogen uløste opgaver. Hvordan får du vedkommende til at tro på at ved at vælge dig får man lynhurtigt en powerdynamo der løfter de ønskede opgaver effektivt og som også ser fremad og medvirker til at udvikle opgaver og samarbejde med interfaces osv.

Og ikke mindst. Hvordan beviser du at du kan netop det.

Dit CV skal så derefter underbygge dine udtalelser og endelig skal din personlighed vinde samtalen når du når så langt.

men ansøgningen skal få dig igennem den første hårde screening. Hvis der kommer mange ansøgninger skal du på 2 sætninger have fanget interessen så vedkommende tænker "endelig" for der vil være mange mindre kvalificerede.

Din ansøgning skal max være på 1 A4 side inkl underskrift, adresse osv. Til gengæld må dit CV gerne være omfangsrigt og detaljeret bare det er overskueligt.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 09:36

for dit gode og uddybende svar og beklager det sene svar, jeg havde en jobsamtale jeg skulle forberede mig til.

Jeg fik skrevet min ansøgning lidt om (du har ret i at den var alt for lang), og jeg synes den er blevet meget bedre. Det er virkelig en helt kunst, det med at lave CV og skrive ansøgninger

Mange tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider