Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til at forstå feriepenge
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 22:51

HN kan jo alt, så nu håber jeg, I også kan hjælpe mig med at forstå mine feriepenge :-)

Jeg er timelønnet studentermedhjælper og får derfor udbetalt mine feriepenge gennem Feriekonto.

På min sidste lønseddel fra 2012 er der nede i bunden en opgørelse over året. Bl.a. her står: Brutteferiepenge (12,5%) og så et beløb på 9000 kr.

Er det dette beløb, jeg burde få udbetalt for ferieåret 2013/2014? Eller trækkes der først skat af beløbbet?

Min forvirring er opstået, fordi jeg har opdaget følgende: På min sidste lønseddel for 2011, står der 7000 kr. ud for Bruttoferiepenge (12,5%). Men i mit Feriebrev står der 4000 kr., og det er også dette beløb, der er indsat på min konto i april 2012.

Men i år, står der som sagt 9000 kr. ud for Bruttoferiepenge (12,5%) på lønsedlen, og det er også dette beløb, jeg er blevet oplyst i mit Feriebrev, at jeg vil få udbetalt.

Så enten fik jeg for lidt udbetalt sidste år, eller også har de glemt at trække skatten i år. Eller noget tredje?

Nogen der kan hjælpe?

(Jeg går selvfølgelig til min løn-afdeling i morgen på jobbet, jeg er bare nysgerrig, om jeg kunne få det løst inden da ;-) )

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 23:40

Du bliver beskattet i indtægts året. Derfor er det nettobeløbet til udbetaling som fremgår på din lønseddel.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 06:47

Hanne: Men der står jo "brutto" på lønsedlen?

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

feriepenge
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 08:21