Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til at forstå feriepenge
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 22:51

HN kan jo alt, så nu håber jeg, I også kan hjælpe mig med at forstå mine feriepenge :-)

Jeg er timelønnet studentermedhjælper og får derfor udbetalt mine feriepenge gennem Feriekonto.

På min sidste lønseddel fra 2012 er der nede i bunden en opgørelse over året. Bl.a. her står: Brutteferiepenge (12,5%) og så et beløb på 9000 kr.

Er det dette beløb, jeg burde få udbetalt for ferieåret 2013/2014? Eller trækkes der først skat af beløbbet?

Min forvirring er opstået, fordi jeg har opdaget følgende: På min sidste lønseddel for 2011, står der 7000 kr. ud for Bruttoferiepenge (12,5%). Men i mit Feriebrev står der 4000 kr., og det er også dette beløb, der er indsat på min konto i april 2012.

Men i år, står der som sagt 9000 kr. ud for Bruttoferiepenge (12,5%) på lønsedlen, og det er også dette beløb, jeg er blevet oplyst i mit Feriebrev, at jeg vil få udbetalt.

Så enten fik jeg for lidt udbetalt sidste år, eller også har de glemt at trække skatten i år. Eller noget tredje?

Nogen der kan hjælpe?

(Jeg går selvfølgelig til min løn-afdeling i morgen på jobbet, jeg er bare nysgerrig, om jeg kunne få det løst inden da ;-) )

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 23:40

Du bliver beskattet i indtægts året. Derfor er det nettobeløbet til udbetaling som fremgår på din lønseddel.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 06:47

Hanne: Men der står jo "brutto" på lønsedlen?

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

feriepenge
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 08:21

Det er, som der skrives, NETTO feriepenge, der udbetales - dvs. efter skat. På din lønseddel står anført BRUTTO feripenge - dvs. før skat.

Hvis der er overensstemmelse mellem din netto og brutto feriepenge, kan det så være fordi du ikke har brugt dit frikort endnu?

Ellers vil jeg give dig ret i, at det lyder underligt, eller at der måske har sneget sig en fejl ind på enten teksten på lønsedlen eller i indberetningen.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 09:08

Ja, forvirrende er det i hvert fald :-) Mit umiddelbare gæt er, at jeg ikke skal have 9000 kr. i år, men beløbet fratrukket skat. For så passer nettobeløbet nogenlunde med, hvad jeg plejer at få udbetalt, og jeg har arbejdet nogenlunde samme timetal som jeg plejer sidste år.

Jeg må have fat i min lønafdeling. Skal nok lige give jer en update :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2013 10:01

Nå, det ser ud til, at jeg har ret i, at beløbet på de 9.000 kr. til udbetaling er alt for højt.

Min lønafdeling burde have indberettet korrekt, så nu har jeg snakket med Feriekonto, der godt kunne se, at beløbet var for højt, men ikke lige kunne rette her og nu. Så de vil vende tilbage til mig inden for et par dage.

Jeg burde få omkring 4000 kr. udbetalt, hvilket også passer med, hvad jeg har fået udbetalt de sidste par år, hvor jeg har arbejdet nogenlunde samme timetal til samme løn.

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider