Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pony måling
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 11:27

Hejsa,

Jeg er ved at blive så irrietret over at man alle steder læser at måling foretages fra den højeste torntap på manken. Ja tak det er da det vidt begreb, er der nogle der har nogle billeder ( tydelige) af hvor den sidste torntap på manken helt præcis er? Så man ved man måler nogle lunde korrekt. Står i den pisse irrierende situation at ponyen har vokset meget siden vi købet ham og har et højt mankeben og sikkert måler 152 pga af det er så højt. Men alt er bare pony over ham :-(

0
0
Svar på denne tråd

irriterende
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 13:37

Er det ikke nr et eller andet torntap , man måler efter ? Ved det ikke men spørger !

Ellers vil jeg da bare sige . at den er vel bare så høj, som den er uanset hvilken type den er. Og DET kan der vel ikke ændres på .

Ikke at jeg ikke godt kan forstå eller ikke synes at det er pisse irriterende og meget meget ærgeligt.

Stald Graven

Opstaldning tilbydes på privat gård .

Løsdrift ledig . Plads til ca 4 heste/ponyer. Togvogn med tilhørende folde .

0
0
Svar på denne tråd

du roder selv lidt rundt..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 13:52

... i højeste og sidste - men hesten måles altså ud fra den HØJESTE torntap. Dette bud er ikke helt ved siden af: www.skovly.nu/uploads/pics/ Stangmaal_lob.jpg

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

ponymåling
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 19:37

Det lyder som om der bliver blandet to regler sammen. I Sverige måler man på tredje hvirvel (mener jeg!), uanset om det er den højeste eller ej.

I DK måler man bare på det højeste punkt. Det gør altså, at det kan være på forskellige hvirvler, alt efter hvilken en der er højest.

'Like' os på facebook:

www.facebook.com/pages/Stengaard/ 397894633580913

Stengaard-Haslev.dk
0
0
Svar på denne tråd

hvivler vs. torntap...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 19:38

Og med hvirvel mener jeg selvfølgelig torntap... Opgaveskrivning er vidst steget mig til hovedet

'Like' os på facebook:

www.facebook.com/pages/Stengaard/ 397894633580913

Stengaard-Haslev.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider