|
|
| Tog andens plag, og red?! |
|
|
Ja hvad mener I? Det gør man da bare ikke. www.hestegalleri.dk/forum/generel- diskussion/953429- siddet_paa_min_1aars___rasende Pyha. Jeg var godt nok blevet edderspændt og rasende! Men hvad jeg havde gjort i situationen, ved jeg ærligt ikke. Tror jeg var blevet lammet..
Man tager IKKE andres ting, om det er et fjernsyn, cykel eller nu hest?! Puha, hvis der var nogen der tog min plag! Det skal de da ikke Men de skal da heller ikke tage min anden på 12, selvom han er tilredet, det er ikke hendes hest?!
Krummer helt tæer over alle de ting der kan være gået galt. Hesten kunne få en skræk for livet, datteren alvorligt til skade, og moren ligeså, da hun virker ret uvidende overfor heste. Hvem ved om moren er en voldelig type, der havde smasket hesten en, hvis den havde vist ubehag ved en rytter? En føj. For ikke at forglemme at hesten kunne have kommet til skade. Og hvem skulle betale for det? Havde hun nok ikke ville.
Vil man egentlig kunne kræve erstatning for sådan noget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen du milde |
|
|
hvis ungen var kommet til skade, havde moderen vel også forlangt erstatning. Gud ved hvordan denne dame ville reagerer, hvis hesteejer en dag tropper op i hendes indkørsel og smutter med hendes bil?? Jeg mener - når man har en bil må man vel også forventer andre vil køre i den? Godt det ikke var her - jeg er bange for madammen havde fået een på skrinet. Dybest set burde hun vel også kunne anmeldes for ulovlig indtrængen på privat ejendom? .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hvorfor har du det |
|
|
jeanette O? Her tror folk sgu også vores heste bare kan besøges efter for-godt-befindende - ligesom det da er heeellt naturligt at lade sin hund løbe løs i folden hos køerne. Så DET ville som ikke forbavse mig med sådan en mor. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| h111111 |
| Forfatter:  |
nina ♥love icelandic♥ |
| Dato:  |
08-04-2013 14:23 |
|
Ja hvis de havde taget min hest så kunne de fandme lære det for lige pt. er hun umulig at ride, og hun bukker og stejler lige så snart der er en der sætter sig op på hende!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg må tilstå |
|
|
Jeg må tilstå, at jeg også finder historien lige "tyk" nok. Men bevares - man løber da af og til ind i mennesker, som kan være meget grænseoverskridende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg tror sagtens på det er sandt - man fatter ikke hvor LIDT folk ved om heste nogle gange! Det er selvfølgelig ikke pigens skyld, staklen har bare en meget uansvarlig mor. Jeg var blevet gal.. Men jeg tror faktisk jeg var blevet mest gal, af morens kommentar om, at man da ikke kan forvente at folk ikke vil ride på heste der står på en fold?? Say what?? Jeg kommer lige og låner din mikroovn så, for jeg kunne se den gennem vinduet? Eller hvad med bilen, den stod jo ud til vejen? Hun kan da ikke forvente, at jeg ikke lige har lyst til at låne den... For ikke at tænke på HVOR galt det kunne gå.. Uvidende folk tror at alle heste er ligesom dem i Legoland/Zoo, og det er de bare ikke. Føj.. Og så en plag af alle aldre, den kunne være blevet SÅ bange, og sparket eller smidt pigen af.. Det er til at få ondt i maven over..
Mvh. Sophie (: stud.med.vet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
I første omgang troede jeg, det drejede sig om en fejl-opsadling af elevhest vs. privathest, indtil jeg fik læst linket...... PUHHHH det kunne da være gået grueligt galt - godt det ikke gjorde. Havde det været mit sted, havde både mor og datter fået adgangsforbud fremover! På den anden side (når jeg lige har tænkt): Det er jo synd for datteren, som åbenbart gerne vil ride. Så måske gjorde man en god gerning ved at henvise til nærmeste rideskole med ridemærkeundervisning eller lignende, så pigen (og moren) kunne lære noget om rigtig adfærd i omgangen med heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 22222222 |
|
|
Nej hvor er det pinligt at man kan være så blank. Sidder lige nu og krummer max tæer over at en voksen person kan finde på og gå ind til en fremmet hest, og bare trækket dyret ind i ridehal og sætte datteren på ryggen af hesten. En plag, for det ikke skal være løgn! En ting er at man ikke har respekt for andre menneskers dyr og ting, men at sætte et lille barn op på ryggen af en plag på 1 år! Kommentaren fra moderen er jo bare prikken over i'et om hvor retarderet denne kvinde må være. Absolut ingen situationsfornemmelse. Alle dem der ikke har et hak forstant på heste, ved da i det mindste at man da slet ikke hopper ind på folden og trækker hesten væk og rider den. Denne kvinde har ingen respekt for sit eget barn. Hun har ingen respekt for andre og har ingen situationsfornemmelse. Bare disse manglende egenskaber er normalt nok til at man kan blive uegnet som forælder. Denne kvinde må da løbe ind i mange problemer når hun kan være så blank.
Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes det |
|
|
er vildt morsomt at folk kan være så oprørte oversituationen at de ville ty til en anden ulovlighed nemlig vold - med ulovligheder skal ulovlighed bekæmpes 
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stella2 |
|
|
Gå ind på en fold og tager en andens hest og prøver at ride den samt moderens bemærkning Det lyder for grotest i mine ører Godt nok findes der mange mærkelige mennesker....meeen Det lyder også helt vildt at dine heste får besøg og man bare lader hunden løbe ind til køerne....Altså mennesker, hvad ialverden tænker folk på?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Golda: Ja for det folk skriver i total forargelse på nettet har de tænkt sig at gå ud og gøre i den virkelige verden 
Hilsen Sofie Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
ahhhhh, jeg hopper nok lige på vognen med Jeanette... ..Men god historie..
For where your treasure is, your heart will be also. Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM. Send pb for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Charlotte ♥4muler♥ |
| Dato:  |
08-04-2013 19:23 |
|
Er du gal jeg var blevet sur!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
Tænker præcist det samme - god historie.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Jeg tror jeg havde tabt underkæben. Og når den var blevet samlet op, var der kommet kæmpe skideballe ud af kæften på mig. Der findes altså mennesker, der er så spejlblanke og overhovedet ik ka tænke. Så usandsynligt er det ik, men det lyder godt nok vildt.
Du må stå inde for det du får ud af livet, for der er ingen som går ud af livet i live Rambo Wug 155cm med 370g sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalala |
|
|
Hold da op... Men jeg er ikke forbavset. Herhjemme har en nabo kommet forbi med sit barnebarn på dengang 2 år. Mens jeg trænede en af vores ungheste. Han tog barnet op og begyndte at ville sætte ungen op på hesten, hvortil jeg måtte stoppe ham og forklarer at det var en unghest osv. Et par dage efter rider jeg min store hest, som skejer lidt ud og bliver nervøs fordi nabo og barnebarn igen kommer. Jeg dropper at ride, da Robin er i rodeo mode. Så spørger nabo om ikke hans barnebarn må prøve... "Øhh jeg har opgivet i dag". Her svarer nabo bare "ja, men han er virkelig god til heste" hehehehehe flot...
Derudover bor vi i sommerhusområde hvor naboerne synes det er hyggeligt at gå forbi og fodre hestene. Enten med græs, gulerødder, æbler eller sågar køkkenaffald...
De har ovenikøbet gået ind i stalden for at fodre hestene med græs.
En nabo har også fortalt mig at hun jo fodrede dem fordi de aldrig fik mad, de gik altid på den kedelig jordfold... Ja nu er det så fordi de er meget nøjsomme og kun går på græs 2x2 timer pr. dag.
Det der kan bekymre mig er når jeg f.eks. har en hest der har været syg og dermed ikke må få noget foder. Og naboer så kommer og fodre med gulerødder og græs. "Hesten spiser det jo ikke hvis den ikke kan tåle det" - En nabo der har prøvet at belærer mig om hvorfor de gav hestene køkkenaffald, kartofler osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan sagtens være sandt |
|
|
Desværre kan det sagtens være sandt. Jeg har oplevet noget lignende. Mine heste (Jeg ejede ikke alle sammen, nogen passede jeg bare for en ældre mand) gik på sommergræs i en lille landsby ca. 7 km væk fra hvor jeg boede. Vi havde en ponyhoppe på ca. 30 år den gang på 107 cm, en WM hoppe på ca. 125 cm og nok 22 år og den var BLÆST i hovedet, så havde vi en stor fjordhoppe på 145 cm og 9 år som havde lidt løse bagben når hun blev bange og hun sparkede hårdt, meget hårdt! og så var der min plag på 2 år, 135 cm i stang og en masse ballade i måsen. Den kunne godt finde på at løbe efter mennesker og hun stejlede og var i det hele taget i hele sin ungdom, indtil hun blev redet til, en rigtig møgkrampe! Så det var ikke just en flok man ville lade børn rende rundt inde ved.
Vi kommer kørernde derop med trailer og skal hente den gamle pony hjem i et par dage, husker ikke hvorfor. Da vi kommer der hen, ser jeg at der er 3 små børn på folden, hvor af den mellemste sidder på den gamle pony, en hiver og flår i grimen og den tredje løber bagefter og jager på ponyen og klasker den i røven. Vi snakker i bare tæer og kun i ført undertrøje og shorts/nederdele. Da de ser os, skynder de sig at løbe ud under hegnet og forsøger at gemme sig i det høje græs. Jeg går hen mod dem og ud af den blå luft står så en dame, som må være deres mor, eftersom hun siger: "Ja, jeg har også sagt til dem de ikke må ride på hestene, men de gør det alligevel." Jeg spørg om hun er ude på at hendes børn skal blive slået ihjel?? Om de er klar over at de heste er meget voldsomme og det er fuldstændigt hul i hovedet det de har gang i? Moderen siger bare hun ikke kan gøre noget ved det og ungerne står og griner mig lige op i hovedet. De er mellem 2 år og 7 år...
Jeg var i panik ved tanken om hvad der kunne være sket og at de slet ikke fattede alvoren i det, så jeg fik forklaret moderen at hvis jeg så hendes afkom på den forkerte side af hegnet igen, så faldt der meget store stykker brænde ned og det var ikke godt at vide hvem der fik det ned over sig.
Hun trak bare på skulderen og ungerne fnisede og grinede stadig og så løb de hjem.
Fik senere at vide af forskellige folk i byen, at de (Moderen og hendes mand) havde så mange unger og at de slet ikke havde styr på dem og at faderen mente at hvis ting ikke var låst eller låst inde, så var det til frit brug for ALLE, bare ikke deres ting, selvfølgelig. 
Heldigvis er de flyttet nu og mine heste står ikke mere på den fold, da det kun var fordi dem der ejede jorden gerne ville have at vores heste græssede det ned en enkelt gang og nu står de kun der hvor de har stået de sidste 10 år, hos en bonde, der passer godt på dem, når jeg ikke er der!
Så det kan sagtens være sandt. Der findes mange dumme, uvidende og ekstremt flabede mennesker i vores land!
Hilsen LisA Gør livet til en fest; rid sortbroget Tinkerhest!
Den heldige ejer af ikke mindre end 3 Irish Cobs/Tinkers. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ej føl for pokker for en oplevelse. Jeg var blevet edderspændt, og havde ikke forsøgt at holde mig tilbage - Det ville jeg slet ikke være i stand til.
Om en lille måned flytter vi på landet, hvor vi har mulighed for at få heste hjemme, og bare tanken om at andre går ind på folden, gør mig helt dårlig. Godt nok er min hoppe er tilredet, men har skavanker der gør at vi ikke rider hende.
Historien kan uden tvivl være sand, men jeg håååber at det er en forsinket aprilsnar (selvom jeg tvivler meget stærkt).
Godt ejer nåede at fange dem, inden det gik galt.
Mvh. Lykke *Proud owner of Pearl of Justice* Tennessee Walking Horse
Breed for the gait - Don't cheat for the gait! *If love alone could have saved you, you never would have died* R.I.P Dixie!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vildt... |
|
|
at nogle kan have så lidt respekt for andre.. for slet ikke at tale om at udsætte sit barn for sådan en fare ang om det er sandt har jeg stået et sted hvor folk rask væk gik over privat gårdsplads og ned til foldene for at klappe og fodre heste og mente de da var berettiget til det fordi stedet lå op af en skov.. Golda: Ja jeg undre mig også tit lidt over at folks løsning ofte er at ville udøve vold.. nogle ville endda skade barnet (skriver de) for at vise moderen hvor dum hun var  Ville da flippe og nok tale med ret store ord, men ville da aldrig ty til vold (og slet ikke med et barn til stede) og ville i hvert fald aldrig lade det gå ud over barnet, som jo ikke ved bedre end moderen lære hende..
Hilsen Signe og mini prinsessen Karolina Og nu også med føllebøllen Fanta..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Var blevet mega rasende hvis nogen bare have taget min hest! utroligt folk ikke kan kende forskel på dit og mit og så i det hele taget sikke sit barns liv på spil. Har også prøvet hvor min hest stod før, sammen med 2 andre plage og 2 voksne heste, der var der også 4 børn der kravlede under hegnet og ind til hestene og en dag hvor jeg luftede hunde fik jeg øje på børnene som stod og kastede sten efter hestene og gamle æbler, flejnede helt ud på dem og heldigvis vidste jeg hvem den ene var og truede med at gå til hendes mor (som var en ret streng en) hvis jeg så dem igen hos hestene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhhhhhhhh |
|
|
Jeg har erfaret hvor gruelig galt det kan gå. Da jeg var blot 4 år gammel, var der en hestefold lige ud til vores gårdsplads. Naboen havde heste gående på den fold, men mig og mine søskende gik aldrig om på den anden side ad hegnet. Dog kunne vi godt finde på at give dem en håndfuld græs fra den anden side ad hegnet. En skønne dag står lille uvidende mig og skal til at give den ene araber en håndfuld græs. Jeg står eller meget roligt(jeg var et meget roligt barn), men pludselig griber hesten fat i min skulder og løber nogle meter med mig og smider mig inde på folden. Hvorfor den syntes jeg skulle ind til den, ved jeg ikke, men jeg var sengeliggende i et par dage på den konto. Var helt blå og rød på min ene skulder og nøj hvor var det smertefuldt. Min ældste storesøster som var veninde med hende der havde de to arabere ved siden af, fortalte mig nogle år efter at den ene araber der tog fat i mig var knald i låget, og selv ejeren var blevet bange for den. Den blev vist aflivet lidt efter. Sjovt nok var jeg den eneste af mine mange søskende der endte med at gå til ridning nogle år senere og blive en sand hesteelsker. Anden gang jeg mødte en araber, var jeg 8, og det var hos min veninde. Hendes mor havde sanskaffet sig en ung araber hingst. Min veninde drillede mig lidt fordi jeg var lidt bange for den. Den virkede nemlig ret urolig. Jeg ville give den en gullerod i stalden, men da min veninde så hvor forsigtig jeg var, skubbede hun mig hård hen til hesten så den fik et kæmpe shok. Den reagerede ved at tage fat i mit maveskind og hamre mig ind i boksen. Hendes mor så det igennem vinduet og kom farende ud og så fik min veninde så også en kæmpe skideballe. Mig med et stort blådt mærke og heldigvis slap jeg for en blodforgiftning. Sjovt nok de eneste to gange i mit liv hvor jeg har været tæt på araber heste. Fik et par år senere part på en pony som var lidt af en problempony. Med de forkerte ukendte mennesker kunne han finde på hvad som helst. Så stor respekt for andre folks heste som jeg ikke kender. Problemet med folks manglende respekt og omtanke, handler oftest om at de ikke har erfaring med heste, og derfor ser dem som det glansbillede de får igennem film og ponyridning på knuthenborg safaripark. Okay nu ved jeg ikke om der er ponyridning der, men typisk sådanne steder.
Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|