Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Revalidering ???
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 10:22

Hej med jer her på hestenettet

 

Jeg er en mand i min bedste alder, jeg arbejder som håndværker og er efterhånden godt slidt op i min ryg/hofte.

 

Jeg kan godt se i øjenene at jeg skal finde noget lettere arbejde, eller efteruddanne mig. Mit spørgsmål til jer herinde er om der er nogen der er bekendte med regler ang. at få en revalidering til det.

 

jeg har googlet en del om det, men ville gere høre fra nogen som rent faktisk har fået en revalidering selv, hvordan jeg skal gribe det an.

 

Det er uden tvivl en lang sej kamp, som jeg sikkert har tabt på forhånd i disse tider Men det er nok den eneste vej, hvis jeg skal fortsætte i mit fag.

 

Med venlig hilsen

J

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regler
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 12:35

 

Hej AnonymousMan

 

Kort og godt......., reglerne for at kunne få revalidering i dag (ifølge sagsbehandler på Solrød Kommune).

 

Du skal stå med begge ben i graven, ellers må du selv betale din uddannelse eller leve af SU.

 

Jeg har selv haft brækket halsen, og skulle nu have mere aflastende arbejds miljø.

 

Det rækkede ikke til nogle revalidering, så det hed SU i nogle år.

 

I dag er det svært umuligt, at få arbejde inde for mit fag, så jeg er blevet bedt om, at tænker på anden uddannelse, eller videre uddanne mig......., men det bliver ikke med en revalidering i ryggen.

 

Det er praktisk talt umuligt, at kunne opnår en revalidering idag:(

 

 

 

/Signe





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 13:07

Signe: Jeg kender nu folk der har fået revalidering "blot" pga. eksem på hænderne og lignende, så helt død er det da vist ikke nødvendigt at være...

 

Selve processen kender jeg desværre ikke - men mon ikke din sagsbehandler i kommunen kan hjælpe der :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Revalidering ???
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 13:35

Hej igen

 

Tak for svarene.

 

Jeg har hørt om 2 murere der har fået en revidering grundet noget arbejds skade, noget med dårlige arme eller noget, de er ihvertfald langt fra døden nær, jeg håbede bare lidt på der var nogle kloge hoveder herinde der vidste lidt om det, inden jeg prøver at kontakte kommunen.

 

mvh

J

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er svært
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 17:47

 

Jeg tror det kommer meget an på hvilken kommune du tilhøre.

Jeg fik afslag på revalidering i Århus kommune, men da jeg sendte klagen videre til statsforvaltningen fik jeg medhold og tilkendt revalirering.

 

Jeg flyttede dog til Randers kommune da vi var økonomisk tvunget, og Randers kommune vil ikke give mig revalidering selvom statsforvaltningne i Århus kommune siger jeg skal have det for at komme videre. Jeg har kæmpet meget og orker ikke mere.

 

Jeg har håndeksem og lider af OCD, og det er grund til jeg ikke kan vende tilbage til mit gamle fag. Jeg ved jeg har krav på det, men jeg har brugt alle min kræfter op nu.

 

Det var super let at få revalidering for 10 år siden. Jeg har 3 søstre der fik det, og det var egentlig kun fordi de havde nogle boglige problemer og en flakket baggrund. Jeg tror man skal mangle en arm eller være tidligere misbruger inden man kan få tilkendt revalidering i dagens Danmark.

 

Man skal rigtig meget igennem når man søger om revalidering. Hvis du får afslag og skynder dig at sende klagen til statsforvaltningen, skal du regne med der kan gå helt op til et år inde du får svar på din klage. Det kan være du er heldig.


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 18:31

Sådan som jeg har forstået det er der kommet nye regler fra januar. Regler der bevirker at man INTET får.

Jeg er lige selv røget ud af sygedagpenge, selv om jeg absolut ikke er rask nok til at arbejde.


Pragtfuld prinsessepony sælges. Spændene farver, let at ride. Går nemt i trailer og lastbil. Stævnevant. Se mere på min præsentation.

 

 

Sulten?

www.halv-gris.dk






0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Hej
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 19:36

Der er ikke kommet nye regler på revalideringsområdet her fra januar.

 

Revalideringsbestemmelserne er nogen af de bestemmelser, hvor der er allermest skøn i. Og derfor er det meget forskelligt, hvordan disse skøn foretages fra kommune til kommune. Linjen ligges i høj grad ud fra kommunens budgetter. Jeg er selv socialrådgiver og sidder netop med revalidering. I den kommune jeg arbejder i, er vi ret fleksible idet vi gerne vil investere i folks liv, fremfor at de f.eks. Ender med et fleksjob eller andet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 21:59

Hej

 

Jeg blev revalideret for omkring 8-10 år siden i Solrød Kommune, Jeg er ikke død endnu. Men jeg havde på det tidspunkt været sygemeldt i 2-2,5 år på sygedagpenge.

Jeg blev dog så syg, at jeg i dag er førtidspensionist.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg blev
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 08:23

uddannet på revalidering og fik det tilkendt i slutningen af 2007 eller starten af 2008. Det gik forholdsvis nemt, men det skal siges at jeg stod med en god plan for hvad jeg ville.

 

Jeg blev sygemeldt med en arbejdsskade i juni 2007 og der var ikke udsigt til forbedring efter at der var forsøgt nogle behandlinger. Lægen skrev at jeg måske kunne være heldig at det ville aftage ad åre.

 

Så jeg er ret sikker på, at du skal være sygemeldt fra dit arbejde med begrundelse i, at det er arbejdsopgaverne der er årsag til dine skader/smerter. Det kræver lægelig dokumentation.

Der skal desuden ikke være sandsynlighed for at du kan varetage dit eller lignende arbejde i fremtiden.

 

Det skal være sådan, at der er mest fornuft i at du får betalt en ny uddannelse, for at kommunen i fremtiden kan spare sygedagpenge til dig, og for at du ved et nyt job, kan forsørge dig selv.

 

Jeg tror ikke, at man kan kontakte kommunen og bede om at få revalidering, fordi man ikke mener at man kan holde til ens eksisterende job.

 

En anden mulighed kan være SVU, men der er også nogle regler der skal opfyldes, for at man kan få det.



Zamangah

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit råd...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 21:37

Hej.. jeg fik også tildelt en revalidering grundet arbejdsskade med smerter og dårlig ryg,men desværre fik jeg ikke lov til at færdiggøre den..... men det kræver først og fremmest at du er sygemeldt, at sygedagpengeperioden er udløbet eller er tæt på, at andre muligheder er udtømte og at du er udredt mht sygdom mm. Desværre er det en lang og hård proces, og det er absolut ødelæggende at være i det system. Jeg var i gang med teknolog uddannelsen, men blev syg i 2 uger pga smertestillende jeg ikke kunne tåle, så sagsbehandleren lukkede for det hele og nu går jeg bare sygemeldt på kontanthjælp på 2. år og er ikke kommet videre.. hvis du kan så tag den på S.U! Alle var klar over grunden til mit fravær og jeg lå på badeværelsesgulvet og kastede op og rystede, men alligevel skrev kommunen: "Revalideringen stoppes grundetfravær ikke kan forklares idet skånehensyn i form af hævesænkebord og kontorstol var tildelt"- og selvom jeg klagede fik jeg samme svar tilbage! Sådan er det med kommunnen.. du spørger i øst- de svarer i vest.. og så er de rigtig gode til at sylte tiden, selvom man gerne vil videre, og helst ikke vil gå hjemme. men stor respekt for du vælger at stoppe, inden det går helt galt.. det var den fejl jeg lavede.. pøj pøj med det hele.



sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Revalidering ???
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 09:29

Hej igen allesammen.

 

Takker for alle de svar der kom, det havde jeg nok ikke regnet med :)

 

Men jeg sidder stadig tilbage lige så forvirret, og frusteret over situationen. Det lyder bestemt ikke på folk som det er noget man skal regne med at få, og jeg sidder jo sygemeldt med en masse smerter og tænker over hvad jeg så skal gøre. livet er ikke altid lige nemt :D

 

Mange tak for jeres indlæg

 

 

Hilsen J

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 11:23

Det er rigtig fint, at folk skriver om deres erfaringer med ansøgning om revalidering, men ville ønske at man ikke skrev ukorrekte oplysninger eller skære alle kommuner over en kam.

 

det har aldrig været et krav, at man er sygemeldt for at søge revalidering. Ej heller, at sygedagpengeperioden er udløbet eller er tæt på at gøre det. Og det er også langt fra i alle tilfælde, at det sker i praksis.

 

det er meget individuelt om man er berettiget til revalidering eller ej. Det behøver ikke at være en lang og opslidende proces.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 16:44

Jeg er uddannet murer, men pga af dårlig ryg søgte jeg om revalidering og fik det.

 

Jeg er nu igang med at videruddanne mig, og er super glad for at have fået denne mulighed.

 

Jeg går i en klasse hvor vi er flere på revaldering. Der er ikke 2 historier der er ens når vi taler om den sagbehandling vi har været igennem, og stadig er igang med. Vi er 3 fra samme kommune, og vi har fået 3 forskellige behandlinger. Så det er ikke kun fra kommune til kommune, at der er forskel i sagsbehandlingen, men også fra sagsbehandler til sagsbehandler.

 

Hvor meget du kan få dækket, ud over den alm. ydelse, er også meget forskelligt. Nogle får f.eks. kopipenge, penge til blokke osv, imens andre intet får.

 

Du skal ringe til din kommune og bede om at tale med din sagsbehandler.

 

Held og lykke med det.

 

VH Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 revalidering
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 07:55

Jeg har fået en revalidering, kan heldigvis ikke genkende det med at stå med den ene fod i grave og lang hård kamp

 

Jeg kom selv med foreslag til uddannelser jeg mente jeg ville kunne holde til, havde fundet info om uddannelser opstart krav og varighed.

 

Kom i arbejdsprøvning i 8 uger ( for at finde ud af om det nu også var det rigtige) og startede op i revalidering efter sommer ferien.

 

Det kan godt være jeg har været heldig med min sagsbehandler, men tror også at det hjælper man kommer med en konkret plan. Jeg får dækket bøger, transport og studieture.

 

Ps. jeg skal opereres igen på mandag, og selv om jeg er væk fra skolen i 14 dage er der ingen der har snakket om at stoppe min revalidering. tværtimod har kommunen sørget for transport ( jeg har selv søgt om det) til og fra skole i de 4 mdr jeg ikke må køre bil.

 

Mit råd må være overvej hvad du kunne tænke dig og hav også en plan b hvis kommunen ikke syntes plan a er fantastisk,( tag evt en praktik så du ligesom kan bevise at du kan holde til det her)

så bare klø på er sikker på det nok skal lykkes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Revalidering til hvad?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 18:12

Jeg er lidt i samme båd - ihvertfald som så mange andre...

 

Jeg kom for et år siden ud for en alvorlig trafik-ulykke, der har ødelagt min nakke og forsaget beskadiget nervebaner i venstre side.

 

Har været på smertecenter, der konkluderede af deres læge at jeg har fået et whiplash og nu er kronisk smertepatient.

 

Uddannelsen jeg havde bag mig var en uddannelse som pædagog i 2004 og jeg har en meget bred erfaring inden for det social og speciel pædagogiske område, ligesom faglig kendskab til øvrige områder inden for det mere ordinære område.

 

Nu er jeg i gang med en afklarings-praktik i et bofællesskab - og desværre går det IKKE - det fungere simpelthen ikke smertemæssigt og jeg har brug for megen hvile...

 

Mit fremtidsperspektiv kender jeg ikke - tør simpelthen nærmest ikke tro på hvad der er af muligheder for et menneske for mig der har:

 

Kronisk hovedpine

lys og lydfølsomhed

ikke skal udsættes for nakkebelastende arbejde

har nedsat følelse i venstre side

mange smerter i nakke, ryg, venstre arm, ned af siden, ned i benet

Selvfølgelig er påvirket rent mentalt, det er stressende at være sygemeldt.

 

Har mistet mit elskede elskede arbejde i den special sfo hvor jeg var den faglige dygtige pædagog..

 

Nu ved jeg faktisk ikke hvad jeg længere er.

 

Kommunen snakker om ny arbejdsprøvning - om at jeg har så mange kompetancer og ressourcer - at jeg kan varetage noget adminstrativt arbejde.

 

Hvis det stod til mig så blev jeg efteruddannet eller revalideret til et arbejde jeg kan holde til - som jeg vil blive glad for - som lige vil være mig.

 

Meeen, jeg er tom for ideer og forslag - jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal foreslå, hvad der kan blive godtaget, hvad muligheder jeg har.

 

Og til sidst - så ved jeg ikke om jeg i det hele taget kan få bevilliget en anden uddannelse???

 

Jeg bor i jammerbugt kommune.

 

Og er spændt på de møder jeg har med jobkonsulent d. 21/3 og det møde jeg har d. 25/3 med sagsbehandler og jobkonsulent..

 

Håber de kan fortælle mig hvad der nu skal ske med mig??

 


Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 Eget initerativ
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 20:54

Jeg læser SÅ ofte herinde at folk lægger deres liv i hænderne på kommunerne, forstået således, at folk holder op med at tage initerativ for deres eget liv. De lader kommunerne om at beslutte hvad de kan og hvad de ikke kan, det overrasker mig hver gang meget.

 

Hvis mann ikke længere magter sit job og det kan der jo være mange grunde til, så må man jo søge noget man magter, eller uddanne sig til noget andet. Man behøver ikke kommunens accept til dette.

 

Jeg har selv genuddannet mig midt i fyrrene og været et smut på SU, da jeg heller ikke længere magtede mit fhv. job grundet sygdom. Kommunen blev ikke spurgt om hvad den syntes. Rækker pengene i en periode ikke til det liv man lever, så må man jo "sadle lidt om".

 

TS, hvis du gerne vil have ydelser fra kommunen til dit karriere skifte, kan den vel også oplyse ved henvendelse hvad du er berettiget til hvis du spørger dem?

 


Guldhår

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

 

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

 

Stor ridebane harve sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et lille råd fra en kommende soc.rdg...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 21:20
Tænk grundigt over, hvilke uddannelser der er realistiske for dig - hvad vil du kunne holde til? Og hvad har du evner til? :-) fortæl din sagsbehandler om dine planer, det er langt lettere at hjælpe en videre der selv har nogle overvejelser. Der skal være en plan med en revalidering. :-) held og lykke. :-)



- Malle :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen tak....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 00:05
Sjovt nok har jeg både en funktionel plan a b og c. Men er ikke kommet videre til trods for undren ved jobudviklingscenteret jeg havde møde med i mandags. Men jeg må jo så være " dum", siden de kun hjælper nogen og ikke mig..prøv lige at nedgøre folk lidt mere. Som om man ikke kan være fanget i systemet og ikke have en plan. Tsk tsk. Der er nogen der burde tænke sig om inden de udtaler sig.


sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mikelzen...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 09:11

Øv for en kattepine du sidder i. Tror dog næppe det har været nogens hensigt at nedgøre dig.... Nu har jeg lige læst alle indlæg igennem, og kan faktisk ikke rigtig finde nogen steder, hvor det skulle komme til udtryk. Men kan godt forstå det må være svært at høre, at nogle har nemmere ved det, end du har. Men nu bliver der jo spurgt til alle slags erfaringer.

 

Men du har faktisk lidt ret. For i princippet burde det ikke skulle hjælpe at have en plan klar for, at blive berettiget til revalidering. Berettigelsen til revalidering og fastlæggelse af jobplan er 2 forskelllige ting, der er uafhængige af hinanden.

 

Normaltvis skal kommunen først tage stilling til om man er berettiget til revalidering. Og for at træffe den afgørelse er det faktisk ligegyldigt om den sygemelde så ville være astronaut. Her skal man snarere kigge på de helbredsmæssige betingelser, skånehensyn og din arbejdsevne.

 

Først når man har fundet at borgeren er berettiget til revalidering, kan man fastlægge jobplanen. Og her vil man selvfølgelig forsøge at samstemme borgernes ønsker med de beskrevne skånehensyn. Samtidig skal det være det korteste mulige vej tilbage til arbejdsmarkedet.

 

men selvfølgelig er det altid en god ide at have en plan, men i princippet burde det ikke have en betydning ift revalideringsberettigelse eller ej.

 

hos os stopper vi normaltvis ikke planerne efter 2 ugers fravær, som i dit tilfælde. Med mindre vi f.eks. Har indhentet lægeligt der påviser, at borgeren ikke kan klare det pga helbredsmæssige forværringer eller at borgeren selv har givet udtryk for, at jobplanen er urealistisk at gennemføre. Kunne en af de ting evt være tilfældet? Fik du klaget over afgørelsen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 14:56

 

For mange kan det være utrolig svært at leve på en su. Hvis man har børn, eller hvis man har boliggæld og andet man betaler meget af på. Det kan også være svært at klare sig på en su, når man bruger dyr medicin, og skal bo et værdigt sted hvor man ikke behøver at dele toilet og køkken med 5 festglade unge.

Skal man ned på en su, skal man flytte lige meget hvad hvisman ikke har en mand eller kone man kan leve på.

Det er svært at finde en billig bolig, og det er svært at få lån til indskud, og betale det tilbage på en su.

 

Jeg kan godt forstå at folk som er syge og enlige og ikke har nogen til at hjælpe sig økonomisk, ender med at være afhængig af kommunen.

Vi er alle i en forskellig situation, og hvis nogen er heldige at kunne leve i en kort overgang på en su, er det jo fantastisk, men det er ikke alle der kan. Det har ikke altid noget at gøre med luksus problemer.


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider