Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Synsforstyrrelser - skal jeg være nervøs
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 07:30

Ja, spørgsmålet er simpelt - skal jeg være nervøs?

Jeg har oplevet synsforstyrrelser siden søndag. Det flimrer let for det ene øje, og især når jeg skal koncentrere mig eller fokusere, og så bliver lys til tider smeltet sammen (f.eks to lys fra en bil). Det er super træls. Og så har min hovedpine flyttet sig fra hvad der før var i den ene side, til den side hvor jeg har synsforstyrrelser nu

 

 

Skal ned til en Neurolog om 1½ uges tid med hensyn til min hovedpine, men aner ikke om de vil tage det seriøst når jeg nu ikke har haft de symptomer før.

 

 

Åååh kære HN, hvad skal jeg gøre? Tage til øjenlæge eller vente til efter min samtale med Neurologen?


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Synsforstyrrelser
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 07:58

Hej,

 

Jeg har i perioder forbigående synsforstyrrelser. Tidligere var de som regel forløbere for en omgang migræne. Nu kan de finde på at komme og gå - de varer ca. en halv time, hvor jeg oplever flimren (som en slags små ventilatorer, der står og kører foran mine øjne) og problemer med f.eks. at læse og i det hele taget fokusere - men heldigvis for det meste uden efterfølgende migræne. Det er meget forstyrrende, og jeg forstår godt, at du er bekymret.

 

De fleste øjenlæger har lang ventetid (i hvert fald dem jeg kender til), så måske skulle du - hvis du synes du kan holde det ud - vente med det til efter din tid hos neurologen. Hvis neurologen mener, at dine øjne skal checkes, kan vedkommende måske få dig puttet ind i køen, så du kommer hurtigere til, end hvis du går via din egen læge.

 

Og selvfølgelig tager de da dine symptomer alvorligt - det er jo en del af hele billedet omkring din hovedpine. Det kan jo også tænkes, at de har set lige præcis den slags tilfælde før.

 

Held og lykke med det!

 

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kunne godt
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 09:03

lyde som migræne med aura. Det ville jeg tale med neurologen og ikke en øjenlæge om.

 

Jeg tvivler nu også på, du kan få en tid ved øjenlægen før din tid ved neurologen (de plejer at have laaaang ventetid), så uanset hvad tror jeg, du ender med at tale med neurologen først.

 

Rigtig god bedring!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 10:26

Jeg har en mild migræne nogle gange (mener min læge - dette er ikke dokumenteret) og spændingshovedpine. Hovedpinen er mest om aftenen lige nu.

Dog har jeg også mistænkt stress for en årsag da jeg har haft en del om ørene på det seneste.

 

Men ja, i har nok ret, det er vidst nemmest at tale med neurologen før øjenlæge.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 10:27

øv øv, så kom der brev fra sygehuset, min tid er rykket til den 12 april. :(


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder som
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 16:22

Lyder som migræne med aura.... Det døjede jeg med i en periode på 5 år, men da jeg stoppede med at tage p-piller har jeg ikke haft et eneste anfald siden.. kan anbefales..

 

Og nej, kan heller ikke se hvorfor en neurolog ikke skulle tage dine symptomer alvorligt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 eller evt.
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 15:34

nethindeløsning - men det er jeg sikker på at en optiker kan se - hvis det bliver ved ville jeg få det undersøgt

 

Karin

0
0
Svar på denne tråd
 
 migræne
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 22:23

findes i mange typer:

 

www.migraeniker.dk/da/migraene- typer

 

Jeg lider af øjnmigræne uden hovedpine. Det tager ½ times tid, synsfeltet forstyrres lidt eller meget. Første gang var virkelig ubehageligt, men nu har jeg vænnet mig til det.

 

Jeg har også haft enkelte migræneanfald med og uden aura, men aura ser anderledes ud end synsforstyrrelserne ved øjenmigræne.

 

Nu er det jo slet ikke sikkert, det er det. Så jeg ville også - i ventetiden til lægebesøgene - gå til optikeren for at bede ham/hende om at se efter noget evt. unormalt.

 


:-) fra NinA



Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 07:42
Troede nethindeløsning kun var noget der kom når man var oppe i alderen? Har stadig nedsat syn på øjet, så må til optiker og have lavet en synsprøve.

 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 09:38

En hurtig update (til jer der nu skulle være interesseret).

 

Jeg har tid i dag kl 11:30 til synsprøve. DET bliver spændende!


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krydser fingre
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 14:20

for dig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 14:55

Tak Guest.

Desværre viste det ikke andet end at briller i hvert fald ingen effekt har.

Nu har jeg fået en "akut"-tid (læs: haha?), d. 9/4 kl 8:45. Flot tosse, det er nu jeg ikke kan se halvdelen på det ene øje!

 

Så i morgen ringer jeg til lægen og ser om hun kan fremskynde processe lidt...


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Synsfeltet
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 18:37

Hvordan er din hovedpine? Har du andre symptomer end hovedpine og synsforstyrrelser?


Christine og Faith...


RG kurser

Dressur og springkurser

v. examineret træner Rune Gludsted

Se mere på:

www.facebook.com/#!/groups/ 114989071912326/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 08:46

Føler mig meget træt og tung i hovedet, hovedpinen er mest sidst på dagen. Det bliver værre når jeg sidder ved PC og skal koncentrere mig, eller læse i bøger.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 09:49

ENDELIG en "akut" tid jeg kan bruge til noget, nu går turen til Øjenlæge!


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Synsnerv
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 10:18

Altså jeg fik for 15 år siden en sygdom der hedder Synsnervebetændelse. Det startede med synsforstyrrelser. Det flimrede mærkeligt, jeg fik hovedpine i den venstre side (det syge øje), det var som om jeg ikke kunne se noget tydeligt på det øje, som om at det flød sammen. En dag da jeg sad på skolebænken føltes det helt tosset og jeg måtte tage til lægen der akut sendte mig til en masse undersøgelser på Glostrup sygehus.

 

Jeg fik diagnosen synsnervebetændelse. Dvs at nerveenden bag øjet er kronisk betændt og det giver nogle blinde pletter i øjet. Jeg mistede dengang 80% af synet på mit venstre øje og fik at vide at hvis jeg var heldig fik jeg noget af synet igen. Jeg var heldig for idag har "kun" mistet 40% af synet. Jeg kan se "normalt" med begge øjne åbne, men lukker jeg højre øje og kun kigger med venstre føles det lidt som at kigge igennem en si. Behandlingen dengang var binyrebark hormon, men det valgte jeg fra.

 

Idag ved man at nogen mennesker får synsnervebetændelse i forbindelse med sclerose. Men det er heldigvis kun meget meget få. Jeg har f.eks. ikke sclerose.

 

Ønsker det bedste for dig, og rigtig god bedring.

 

Kh mette


 

 

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205
 
TLRC TAGER IKKE NYE RYTTERE IND PGA. BARSEL, FØR SOMMER 2013

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 15:23

Det er IKKE Nethindeløsning, det ved vi nu.

Men mistanken på synsnerven er hermed aktuelt. Jeg skal til kontrol og have lavet en ny undersøgelse af synsfeltet om en uge. Og så håber jeg at det viser enten bedring eller giver et praj til nærmere undersøgelse.

 

1/3 af synsfeltet på højre øje er nedsat med 80%.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trykmåling
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 22:10
Er der blevet snakket om en trykmåling i både øje og hoved?

Måske er jeg lidt forudindtaget på dette område men dine symptomer kan være tegn på forøget tryk i hovedet som påvirker synsnerven...

Hvis det skulle være dette skal du hurtigst muligt i behandling da længere tids tryk på synsnerven giver permanent tab af synet.

Christine og Faith...


RG kurser

Dressur og springkurser

v. examineret træner Rune Gludsted

Se mere på:

www.facebook.com/#!/groups/ 114989071912326/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 09:06

Trykket er blevet taget, det blev det mandag hos optikeren, og igen tirsdag hos øjenlægen, alt så fint ud der. Det er formentlig en betændelse, og jeg skal til kontrol tirsdag i næste uge.

 

Dog kunne det tyde på det er et led i en anden sygdom som neurologer skal ind over nu.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trykmåling
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 09:55

Trykket i øjnene er ikke altid afgørende for trykket på synsnerven. Trykket i øjet kan blandt andet afsløre stær, mens trykket i hovedet er det der siger noget om trykket omkring synsnerven.

 

Trykket i hovedet kan måles ved lumbal punktur (rygmarvsprøve) eller ved en trykmåling direkte i kraniet.

 

Jeg tænker lægerne måske har mistanke om IIH siden de involverer neurologerne - og er der mistanke om dette skal de presse på for at få rykket din tid frem ved neurologerne. Især med henblik på at der er forandringer på dit synsfelt! Synsfelt forstyrrelser skal tages alvorligt - især når det ikke er forbigående (og det lyder ikke på mig som om det er noget der kommer og går som ved migræne?)

 

Jeg smækker lige et link ind til den officielle amerikanske side, hvor al ny viden om IIH slås op:

http://www.uptodate.com/contents/idiopathic-intracranial- hypertension-pseudotumor-cerebri- prognosis-and-treatment


Christine og Faith...


RG kurser

Dressur og springkurser

v. examineret træner Rune Gludsted

Se mere på:

www.facebook.com/#!/groups/ 114989071912326/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 13:51

Jeg er i forvejen hos en Neurolog på sygehuset grundet jeg tit har hovedpine, så det er ikke øjenlægen der har henvist mig til neurolog. Pt. er øjenlægen ikke nervøs da vi først kan vide om synet er forværret i næste uge når jeg skal have taget nogle tests igen.

 

Jeg har snakket med sygeplejersken fra Neurologisk amb. i dag, der vil se om hun kan få min tid rykket frem, og så har hun noteret mine symptomer så lægen har noget mere at gå ud fra og kan beregne det med ind som en grund til min hovedpine.

 


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider