Jeg fandt en sadel jeg mente kunne være et muligt match til min hest, og aftalte med sælger at jeg købte den og det var i starten af november. Sælger er en bekendt. Hun vil så have den tjekket af sadelmageren inden så den ikke er blevet redet skæv elller andet, og det er jo virkelig dejligt hun gider det.
Det viser sig at der er noget galt med sadlen, den har åbenbart haft knirket efter den sidste bomjustering, og det skal den jo ikke ifølge sadelmager. Så den skal sendes til England, og det burde ikke tage mere end et par uger. Jeg skulle først bruge den i start december, så det er ok. Jeg modtog den så først igår, og hvad gør sadlen?? Knirker!
Sælger og jeg har talt om at den ville være nem for mig at sælge hurtigt igen, da det er en meget eftertragtet sadel i tilfælde af den ikke passede. Men hvis den skal frem og tilbage til England og kigges på osv. går der jo lang tid før jeg har en brugbar sadel, og det var grunden til at jeg ville ud og købe brugt, netop at have en sadel nu. Den blev købt på formodning om at den var iorden når den kom hjem, men hvad nu? Hvad ville I gøre?