Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Køb af brugt sadel - fejl på sadlen.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 13:49

Jeg fandt en sadel jeg mente kunne være et muligt match til min hest, og aftalte med sælger at jeg købte den og det var i starten af november. Sælger er en bekendt. Hun vil så have den tjekket af sadelmageren inden så den ikke er blevet redet skæv elller andet, og det er jo virkelig dejligt hun gider det.

Det viser sig at der er noget galt med sadlen, den har åbenbart haft knirket efter den sidste bomjustering, og det skal den jo ikke ifølge sadelmager. Så den skal sendes til England, og det burde ikke tage mere end et par uger. Jeg skulle først bruge den i start december, så det er ok. Jeg modtog den så først igår, og hvad gør sadlen?? Knirker!

Sælger og jeg har talt om at den ville være nem for mig at sælge hurtigt igen, da det er en meget eftertragtet sadel i tilfælde af den ikke passede. Men hvis den skal frem og tilbage til England og kigges på osv. går der jo lang tid før jeg har en brugbar sadel, og det var grunden til at jeg ville ud og købe brugt, netop at have en sadel nu. Den blev købt på formodning om at den var iorden når den kom hjem, men hvad nu? Hvad ville I gøre?

0
0
Svar på denne tråd

Dte ville nok
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 15:14

Være bedst at sende den afsted til England igen - alternativet er jo at du sælger den som den er, og det synes jeg ikke er fair over for en ny køber.

Tag da evt. kontakt til firmaet i England og forklar dem at sadlen stadig ikke lever op til forventningen, så må de jo forklare hvorfor sadlen knirker

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. Dixie, SILLE & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd

223679
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 18:12

Det kunne jeg heller ikke finde på!! :) men syntes heller ikke jeg fik hvad jeg troede jeg købte, det var mere den vej:) det er da rigtig ærgeligt at tro man køber en klar sadel og nu skal den frem og tilbage igen, pga en fejl der har været der hos tidl ejer.

0
0
Svar på denne tråd

Hm ....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 20:50

Det ser jo umiddelbart ud som om du og sælger taler godt sammen.

Hvis du har købt den som forventet knirkefri efter turen til England så synes jeg egentlig det er sælgers og den engelske sadelmagers problem.

Du har vel købt en knirkefri sadel og det er ikke det du har fået, så enten skal handlen gå tilbage eller sælger skal sørge for at sadlen ikke knirker.

Og sælger bør få sadelmageren til at gøre arbejdet ordentligt, sælger har vel også betalt for det stykke arbejde. Men det er så sælgers, ikke dit problem.

Jeg håber I får løst problemet, men jeg mener bestemt IKKE det er dit problem at den knirker og derfor skal du heller ikke stå for at sælge en dårligree sadel end du troede du købte.

Mvh. Sanne

Golan - nyinstalleret, smuk og dejlig oldenborger

Dolly - afinstalleret = pensionist

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider