Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Useriøse købere på MP (udstyr)
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 10:38

Jeg forstår det virkelig ikke.... hvorfor skriver man, at man gerne vil købe en vare, skriver sin adresse og fortæller hvornår man vil overføre pengene, for derefter at gå under jorden? Synes simpelthen det er respektløst.

Jeg har et par Pikeurbukser til salg herinde. Jeg bliver kontaktet af en der giver mig et bud på prisen, som jeg indvilliger i at gå med til. Hun skriver sin adresse, får mit kontonummer og skriver, at hun vil overføre næste dag. Jeg holder øje med kontoen, og når i mellemtiden at sige til to andre interesserede, at de er solgt.

Pengene kommer ikke, og jeg skriver og spørger om de er overført, eller om der er gået noget galt. Denne besked får jeg ikke svar på. Jeg kan se at køber har været online flere gange, men hun har ikke åbnet min besked.

Jeg finder nummeret på hende i en af hendes annoncer og sender hende en pæn sms. Den svarer hun heller ikke på.

Synes simpelthen det er plat at holde folk hen på den måde. Lad da være med at give udtryk for at ville købe hvis ikke du mener det, eller skriv da i det mindste, at du har ombestemt dig.

Er det bare mig, der er træt af folks moral eller mangel på samme?

*** Hilsen Mette ***

* Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *

0
0
Svar på denne tråd

Sælg til den første
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 10:42

Jeg vil sig det sådan at jeg sælger til den første der overfører pengene/henter varen, der er ikke noget der hedder reservering.

Jeg har lige solgt killinger, og der var det det samme. Folk de skrev frem og tilbage, så ville de gerne reservere, men kom aldrig. Nogen skrev og spurgte om det gjorde noget at de først kom i næste weekend, og alligevel så man dem aldrig. Så jeg valgte at sælge til dem der kom først og hentede.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

Samme som Charlotte
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 10:45

Den, der først sætter penge ind på min konto, har varen.

Omvendt har jeg prøvet sælger, der fik flere bud på en vare og så trak den tilbage for så at give at en sms om, at varen nu blev udbudt på auktion i stedet med en slutdato

Der sprang jeg fra med en begrundelse om, at jeg ikke var interesseret i auktioner (og da slet ikke, når jeg ikke ved hvad der sidste bud er).

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

købere....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 11:04

Jeg plejer nu også at sælge til den første og den bedste. Jeg reserverer ikke varer, men skriver til folk, at de kan vende tilbage når de har pengene og håbe at varen ikke er solgt i mellemtiden.

Men denne køber ville overføre pengene allerede næste dag (vi skrev sammen om aftenen).Hvis ikke vi har samme bank går der jo lige et par dage før pengene kan ses (og den 31. og 1. januar ville også komme i vejen). Så jeg syntes jo ikke jeg kunne sælge til anden side, hvis der allerede var sat en overførsel igang, hvilket jeg regnede med at der var.

Kan godt forstå du ikke gik med på den med auktionen. Det havde jeg heller ikke gjort. Og har jeg lavet en aftale med en køber om en handel, så holder jeg min aftale selvom der kommer et højere bud efterfølgende. Det er bare too bad. En aftale er en aftale... men hvor ville det være skønt, hvis flere kunne holde dem.

*** Hilsen Mette ***

* Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *

0
0
Svar på denne tråd

Markedpladsen
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 11:50

Jeg har også - adskillige gange - oplevet, at folk gerne vil købe og der aftales overførsel af penge osv.

Og derefter sker der intet

Det er helt ok, at folk fortryder, men kunne de så ikke bare skrive det??
Jeg skriver ofte tilbage, om de har fortrudt eller noget andet er gået galt, men får aldrig noget svar

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009

Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011 & 2012

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 12:57

Userøse købere - dem kender jeg rigtig godt. :S

Jeg havde for en uge siden min dressursadel til salg herinde for 5.000 kr fuld monteret. Fin dressursadel, godt mærke og det hele.

Får en PB om jeg ikke vil sælge den for 2.500 kr. Skrev nej tak til det.

Og svar retur var at så skulle jeg da ikke regne med at få den solgt og det var alt for dyrt osv.

Folk er så flabet altså.

En uge efter - er min sadel nu solgt - til 5,000 kr ;)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 18:37

Jeg har lige været igennem de samme mareridt som i beskriver. Jeg havde meget kvalitetsstyringsprogrammer tilsalg og oplevede virkelig meget useriøsitet.

Jeg kørte for 14 dage siden alt mit udstyr og til Butik Den Grønne Hest i Havdrup ved Roskilde, og det hele er storset solgt nu. Det kan jeg kun anbefale jer også at gøre. Det er en kommissions second hand butik for Rideudstyr :-)

- Pernille

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2013 22:04

Der er et par rigtig gode grupper på fb med køb/salg af brugt udstyr og jeg oplever folk der er ret seriøse

Jeg har solgt næsten alt mit udstyr henover sommer/efterår/vinter og ikke en enste gang har nogen skrevet at de ville overføre uden at gøre det.

Langt hovedparten er solgt gennem fb - men der er jo også mange der kender dem der skriver, så måske folk er mere seriøse derinde.

www.facebook.com/groups/ 199665956766227/

www.facebook.com/groups/ 423568414366307/

Gitte

NU NEDSAT - NY PRIS - TJEK LINKET :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider