Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nytår i Berlin, mad??
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 23:04

Hej HN'er ;)

Vi er 5 veninder der skal til Berlin og fejre nytår i år, og opleve Brandenburger Tor.

Men vi har lidt svært ved at finde et hyggeligt og lidt fancy sted at spise vores nytårsmad - er der nogle der kender nogle fine og gode steder i Berlin i kan anbefale?

Vi vil være jeg evigt taknemmelige for lidt hjælp, da det ikke er lykkedes os endnu selv at finde noget..

TAK!

♥ Damm ♥

-en engel i forklædning

Hvad du ikke dør af, gør dig stærkere!

-i så fald må jeg være rigtig stærk!
Verdens bedste pony; Thorsen!
-jeg var bare heldig!

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 23:33

Ehm - nu er Berlin en ret så stor by, så først og fremmest: Hvor bor i henne? Vil i være ved Brandenburger Tor ved midnat? (btw - vil i kunne se noget, så skal man være beredt på at stå og vente ihvertfald 3 timer udenfor i kulden) Når du skriver hyggelig og "fin", hvor dyr tænker du så? Og hvilken slags mad kan i godt lide? Jeg vil fraråde at spise i vest - udelukkende pga prisen gerne er 15-20% dyrere. Derforuden er det svært at finde gode og hyggelige restauranter omkring Unter den Linden og Friedrichsstrasse. Jeg ville kigge på noget i Friedrichshain eller Kreuzberg - evt Prenzlauerberg. D

Da jeg boede i Berlin boede jeg i Friedrichshain, og var meget glad for at spise i området omkring Simon-Dach strasse. Der er fyldt med små, hyggelige restauranter, barer osv. (Desuden har næste alle cafeerne der en lækker søndags brunch til omkring 10 euro)

Vær opmærksom på, at det er ret prisbilligt at spise i Berlin, men sodavand/øl/drinks/vand koster det samme - så man kan ligeså godt drikke drinks som man kan drikke vand :P Desuden er det god pli at give 10-15-20% i drikkepenge(afhængig af tjeneren, stedet, de generelle priser osv) da lønnen er meget ringe - gerne omkring 400euro pr. måned.

Jeg kender som sagt en del gode spisesteder i Friedrichshain, men det kommer an på hvad i har lyst til? Der er 3 U-bahn stop lige om hjørnet + S-bahn, hvor i på 5-6 min kan komme ind til Mitte, og derfra endten gå 10-15 min til Brandenburger Tor, eller tage S-bahnen :)

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 10:46

Hej Anne,

Tusind tak for dit svar(og undskyld at jeg først selv svarer nu, mit net er ikke stabilt herhjemme desværre).

Vi bor ved et hotel ved Charlottensburg-Willems(noget hihi), men vi vil gerne være ved Brandenburg Tor ved midnat - restauranten behøver ikke ligge tæt på, blot ikke 1 time væk.

Mht prisen har vi diskuteret lidt, og har lagt budget på omkring 500/600kr. pr. person for 3/4 retters måltid. Vi er forberedt på at det er dyrt, men ønsker ikke at spise på de restauranter vi indtil videre har kunnet finde, hvor det er 100? for en nytårsmenu, hvor 4 af de 5 retter er noget vi ikke kan lide alligevel.

Derfor må det gerne være et sted som man er bekendt med har åbent nytårsaften, uden at have en specifik nytårsmenu - hvis du kender sådan et sted?

Jeg forsøger at søge lidt på Google med restauranter i Friedrichshain som du foreslår, og ser hvad der sker! ;) (men kan ikke tysk, og der er kun så meget hjælp at hente fra Google Translate ;-) )

Men igen, tusind tak for dit svar, det sætter vi virkelig stor pris på!

♥ Damm ♥

-en engel i forklædning

-jeg var bare heldig!

0
0
Svar på denne tråd

radiotårnet?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 11:16

Jeg ved ikke, om traditionel tysk, men særdeles veltillavet mad er sagen? Så kunne I jo undersøge om restauranten i radiotårnet på Alexanderplatz har åbent. Der er ihvertfald den mest fantastiske udsigt, som da må være ekstra spændende nytårsaften. Det er 5-6 år siden, jeg var der, men dengang var der super betjening, lækker vildsvinesteg, (jeg er normalt ikke til traditionel dansk/tysk mad, men det her var SÅ lækkert!) Priserne husker jeg som overraskende lave set i forhold til oplevelsen af en rigtig og seriøs restaurant uden pres for at få flere gæster igennem. Klart under jeres budget, men så er der også til en flaske champagne. Og så drejer gulvet jo rundt, så man får set hele Berlin fra oven. :-D

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 12:06

OK, det vil sige at i bor i vest - hvor jeg var yderst sjældent. Kun når jeg havde gæster på besøg et par gange om måneden.

Mht. nytårsmenuer ved jeg virkelig ikke hvem der har og ikke har. Jeg gætter dog på at alle restauranterne omkring Unter den Linden, Alexanderplatz og Ku'damm har i en eller anden udstrækning. Med S-bahn og U-bahn er der ikke langt til noget i Berlin, men så igen - når det er nytår kan det være svært at regne med 100%.

Hvilken type mad kan du/i lide? Skal restauranten være hyggelig? Lille? Stor? Total mørklagt? Der er SÅ mange muligheder! Indisk, tysk, sushi, thailandsk, kinesisk?

I Friedrichshain vil jeg foreslå følgende restauranter - det kan dog være de er bedre til en anden aften. Igen - jeg har ingen anelse om hvorvidt de har nytårsmenu:

* Lemon Leaf

* Sigiriya

* Lemongrass

* Sushi for You

* Knofi/(Konnopke?) (dog i Kreuzberg)

* No Kangaroo (også Kreuzberg)

* Papaya

Rundt om i Berlin har de en del "Blockhouse" restauranter med gode bøffer af høj kvalitet til nogenlunde penge. Det kunne evt også være en mulighed?

Unsichtsbar (mener jeg den hedder) hvor man er inde i et bælgmrkt rum, og dine tjenere er blinde. Meget mærkeligt - men ENORM lækker mad :)

Årh, det er jo svært når jeg ikke ved hvordan jeres planer er, hvad i kan li', osv :P

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 17:11

Malene: tak for anbefalingen - det ville jo være det ultimative sted at være til nytår, så har kontaktet dem for at høre om de rent faktisk har åbent :)

Anne: restauranten må meget gerne være lidt fancy, og det må meget gerne være internationalt mad. Vi er alle enige om at ville have kød/bøf til hovedret, men har ret forskellige smag i tilbehør, forret og dessert.. Det skal bare være lækkert!!

Har forsøgt at kontakte en af BlockHouse restauranterne og høre om en nytårsmenu, men har hidtil ikke fået noget respons desværre. Jeg vil kigge på nogle af dine anbefalinger også og se om det kunne være noget :) igen tak for rådene..

♥ Damm ♥

-en engel i forklædning

-jeg var bare heldig!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider