Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rejsekort.... Sur!
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 20:39

Nu kommer der lige en ordentlig spandfuld galde... Har simpelthen mistet tålmodigheden!

 

Jeg har jo fået bestilt mig det der rejsekort, da det alligevel virker smartere, end at have en masse bukkede klippekort i pungen. Første underlige problem er, at når man har bestilt rejsekortte på hjemmesiden, så skal ikke indtaste betalingsoplysninger med det samme, men vente 5 dage og så ringe til dem, og give dem oplysningerne. Nå, det er underligt og en anelse omstændigt, men det kan jeg leve med.

 

Jeg modtager rejsekortet. Fino. Der er 100 kr på at rejse for i forvejen, og i løbet af denne måned kommer jeg under mindste-saldoen på 50 kr, da jeg er rejst til og fra lufthavnen osv. Fint nok, går da bare ind på deres Selvbetjening og bestiller en tank-op aftale, så den hele tiden tanker penge på, når saldoen når 50 kr.

Her går det så op for mig, at jeg da egentlig aldrig har modtaget hverken brugernavn eller password til denne selvbetjening?? Overalt på hjemmesiden står der, at det har man modtaget i sin velkomstmail. Øh. Hvilken mail?

Så må jeg hive fat i dem. Ups, fejl, de sender den fantastiske velkomstmail. Super. Går ind og laver en tank-op aftale. Der står, at den aktiveres så snart man checker ind på en station eller en bus, og det skal gøres inden for 7 dage. Super, næste dag går jeg ned til bussen, og den siger, at jeg ikke kan rejse, da saldoen er under 50 kr. Øh? Og med ingen kontanter på mig, og skulle nå til undervisning til tiden, måtte jeg stige af på næste stop, hæve 100 kr i en fremmed bank (som koster gebyr), og betale for en billet for fulde 24 kr, der ellers ville have kostet mig 12,5 med resjekort. Samme problem på vej hjem, selvom jeg har prøvet endnu engang at oprette denne tank-op aftale på hjemmesiden i mellemtiden.

Prøver også at gå ned på metro-stationen og lave en nul-rejse (check ind og check ud uden at rejse). Men samme meddelelse, og intet om, at aftalen nu er aktiveret.

Fuld pris på vej hjem igen, med røde kinder fordi buschaufføren troede jeg prøvede at snyde, ved at tanke med et rejsekort med for lav saldo! (jeg ville jo først tjekke om den NU ville aktivere den der tank-op aftale!).

 

Nå, igen fat i kundeservice.

"aaaamen det kan være mange ting jo. Men altså, den der tank-op aftale, den virker kun hvis man har bestilt den mens man har brugt internet explorer".

 

HVAD.

Her bankede jeg bogstavelig talt panden ned i tastaturet.

 

HVAD?!

 

Jeg bruger Google Chrome, og der står INTET om, at man kun kan bruge én slags browser! Jeg kan sagtens bestille aftalen på Chrome, der kommer INGEN fejl-meddelelse op og siger forkert browser eller noget som helst! Det ser ud som det skal!

Jeg var MEGET tæt på at råbe af vedkommende, og fortælle hende hvor komplet hul i hovedet det var, at man kun kan gøre det med IE! Det er jordens langsomste og mest sikkerheds-hullede browser, den er så dårlig jeg kunne skrive en bog om det. Rejsekortet appellerer jo nok mest til unge mennesker, da den ældre generation nok ikke bryder sig så meget om alt det IT de skal igennem for at bestille det.

Well, news flash! De fleste unge bruger jo ALT andet end internet explorer! Hvorfor, når alle andre ting virker på alle browsers, skal de begrænse sig på den måde, og kun få skidtet til at fungerer med én eneste browser?!

 

Jeg afholder mig fra at lukke galden ud, og siger tak for hjælpen.

Nå. Hjem og starte oldstids-fundet op (det er ikke med min gode vilje at den tager plads på min computer, men den kommer jo automatisk med Windows). Jeg er ikke fan af, at den er så meget langsommere end mit elskede Chrome, men venter tålmodigt.

Kan komme ind på hjemmesiden, vælger selvbetjening... Indtaster brugernavn og adgangskode...

Nope. Så går turen ikke længere. Den står bare og tænker, kører og kører. Har trykket flere gange, startet forfra, opdateret, ALT.

Jeg tænker det måske er deres server der er nede, så prøver at logge ind med Chrome. Virker upåklageligt.

Prøver igen med internet explorer. Niks, den vil ikke lade mig komme ind. Den har stået og tænkt i lidt over 20 minutter nu!

Én eneste forbandet gang skal jeg bruge den elendige browser, ÉN browser kan fungere med det rejsekort, og den browser synes så ikke lige den skal give mig lov til at logge ind!

Og ja, den er opdateret til nyeste version.

 

Jeg sidder helt oppe under loftet, og har sat min kæreste på sagen, selvom han heller ikke er meget for at skulle hente monstret ned på sin egen computer (den er special-designet), jeg venter i spænding på, om han kan få det til at fungere.

 

Jeg har i mellemtiden tanket op manuelt på rejsekortet, men det er IKKE en holdbar løsning.

Lige nu er jeg edderma'me træt af det rejsekort! Så foretrækker jeg næsten de gamle klippekort! Og skulle endda betale 50 kr bare for at få kortet, fordi der skal billede på. Ahhh!

 

Og alt dette er sket inden for et døgn. Som i kan regne ud, er jeg en anelse irriteret!

 

Er der nogle af jer andre, der har oplevet noget lignende med dette famøse rejsekort?

Eller måske har trøstende ord/ slap-dog-af-menneske ord eller andet brugbart?

 

Gud det var dejligt at få lukket det ud!

Nu ved i ihvertfald, at i selv skal sørge for at få jeres velkomstmail, og at i kun kan bruge den famøse internet explorer til selvbetjenings-delen. Hvis den da vil samarbejde med jer..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Virker perfekt her
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 21:10

Må indrømme jeg har en helt ande oplevelse.

 

Bestiltet kortet med en tank selv aftale, kortet lå i postkassen 2 dage efter, jeg kunne følge hvorlangt bestillingen var nået via selvbetjening på deres hjemmeside.

 

Efter modtagelse ned og lave en nul-rejse, ingen problemer og penge overført til kort.

 

Benytter selv Firefox, så internet explore er ikke den eneste browser der er understøttet.

 

/Peter

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 21:14

jeg har selv rejsekortet, og har haft det siden august mdr. hos mig har det fungeret upåklageligt, har snildt kunnet tanke op...

 

jeg fik velkomst mail med det samme og skulle indtaste betalingsoplysninger ved bestilling....

 

men det lyder da træls hvis du har været igennem


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også god oplevelse her
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 22:34

Har heller inge problemer haft - og jeg bruger chrome, så forstår ikke forklaringen fra rejsekort. Lavede optankningsaftale fra starten.

 

Mit eneste problem er at huske at checke ud, men tror efterhånden jeg har lært det :)

 

VH Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 22:39

Ej hvor mærkeligt! For der stod helt tydeligt, at man ikke kunne give betalings-oplysninger på hjemmesiden, men skulle ringe ind med dem!

Og havde heller ikke mulighed for at lave en tank-op aftale i forvejen, hverken ved bestilling eller i telefonen!

 

Og damen sagde helt tydeligt, at det kun virker i internet explorer. Det er altså lidt sært, at i andre kunne alle den slags ting!

Bestilte i bare på selve rejsekort.dk ? For det gjorde jeg.

 

Men har i så også bestilt det der er personligt? Det skulle jeg nemlig, da jeg skulle have rejsekort ung (med wildcard). Tænker det måske er derfor jeg skulle ringe ind, og de skulle have CPR-oplysninger og billede og alt muligt.

 

Men det forklarer stadig ikke det med browserne.

 

Lyder som om jeg bare har været rigtig godt uheldig, øv :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 overkskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 08:42

Mit rejsekort er det personlige og det kunne bestilles med tank-op. Det fravalgte jeg dog dengang og tanker i stedet selv op. Bank oplysninger osv. tastede jeg ind med det samme dengang for at kunne betale kortet.

Men da jeg bestilte rejsekortet brugte jeg også internet explorer, men er siden skiftet til google crome. Jeg har ikke brugt rejsekortet siden august for når jeg kører til uni hver dag er mit månedskort billigere og nemmere at bruge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tank-op-aftale
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 13:59

Åh yes, jeg har også haft mit hyr med det sk*de rejsekort :D Er dog blevet glad nok for det efterhånden ;) Men har også haft det i halvandet års tid (eller mere?) efterhånden, fordi vores område var "prøveområdet" før alle andre fulgte efter = endnu flere fejl til os :P

 

Min tank-op-aftale opgav jeg i øvrigt at få til at virke, det skete bare aldrig.. Så jeg fylder bare et stort beløb på, når den er ved at gå tør, så jeg har til lang tid uden at skulle bekymre mig om det.

 

Og så vil jeg sige, at selvom din tank-op-aftale måske bliver aktiveret når du logger ind næste gang, er der ikke det samme som at pengene er på kontoen med det samme.. Der kan snildt gå et døgn.. Det er det skønne ved rejsekort ;)

 

 

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er glad for mit
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 15:39

Jeg har haft det et års tid nu, med selvpåfyldningsaftale.

Det virker bare

og det virker hver gang

Både i København og på Vestsjælland

 

Ingen problemer


Mvh

Charlotte


T-shirtbutikken.dk

Portrættegninger udføres i A4 (evt. A3) se min præsentation

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider