Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 R.I.P Linda Neumann
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 21:23
Må du hvile i fred <3

Dyrlæge Linda Neumann er gået bort

Aktuelt |  Et fatalt astmaanfald efterfulgt af hjertestop har kostet dyrlæge Linda Neumann livet

Dyrlæge og hesteavler Linda Neumann er afgået ved døden efter et astmaanfald som udløste hjertestop.15-08-2012 20:26:00, af Britt CarlsenDen anerkendte og meget vellidte sjællandske hestedyrlæge Linda Neumann, 43 år er gået bort efter et alvorligt astmaanfald mandag aften. Linda har hele livet lidt af astma, der har været under fuldt kontrol, men sent mandag aften fik hun et meget alvorligt astmaanfald. Det resulterede i, at hun mistede bevidstheden og fik hjertestop på grund af kvælning som følge af anfaldet. Det lykkedes dog at få Linda genoplivet, men desværre først efter 30-40 minutter. Linda blev herefter lagt i kunstigt koma og nedkølet i et døgn, men da lægerne igen bragte Linda ud af den kunstige koma, kunne de ved en scanning konstatere, at hun var hjernedød.Linda er organdonor, noget hun har været meget bevidst om og været fortaler for. Derfor blev Linda i dag onsdag overført fra Slagelse sygehus til Neurologisk afdeling på Rigshospitalet, for at gennemgå endnu en scanning, med det formål, med stor sikkerhed og af hensyn til familien, at erklære hende hjernedød.Linda og Camilla Enemark, der døde i foråret af en ondartet hjernesvulst, har været perleveninder gennem mange år. Linda og hendes mand Frank Torndyb var Peter Enemark en stor støtte i tabet af Camilla, og det er nu Peter, der hjælper Frank med det praktiske og med at håndtere tabet af Linda.Dyrlæge med meget mereLinda var helt fra sin studietid fokuseret omkring hestepraksis. Efter endt uddannelse har hun i perioder været ansat ved hestepraksis i Jylland og på Sjælland. Den første oktober 2009 etablerede hun sin egen praksis på Sjælland, hvor reproduktion har været Lindas helt store interesse. En interesse, der harmonerer med hende og Franks eget stutteri, der lige nu tæller omkring 30 heste.Lindas hestepraksis drives videre af dyrlæge Helle Drewsen og dyrlæge Linus Camitz.Linda var særdeles vellidt og respekteret, både for sin faglige kunnen, men også for sit vindende og venlige sind, sin hjælpsomhed og lyst til at tage fat, også når det gjaldt arbejdet i Dansk Varmblods sjællandske regioner. Linda og Frank bor på "Kildegaarden" i Frankerup ved Slagelse. Herfra drev de sammen deres stutteri med avl af Dansk Varmblods heste, og det er primært avlen af springheste som Lindas hjerte har banket for. Den interesse har gennem årene givet dem flere opdrættermedaljer samt placeringer og sejre ved Egnethedstesterne og i Unghestechampionatet. Deres stutteri ”Beyond Horses” er velkendt, og det er da også Franks plan, at drive stutteriet videre i Lindas ånd, dog med et reduceret antal heste.Linda har brugt sin sparsomme fritid på at ride springstævner, give undervisning samt sammen med Frank at hjælpe andre avlere med at klargøring deres heste til kåring. Stutteriet har solgt flere springheste til udlandet og en af de succesfulde unge hopper: It’s all about time e. Kheops st. Lois har haft gode resultater i år under Karina Truelsen, og den femårige hoppe er også udtaget til Eliteskuet.I den kommende weekend er der sadelkåring i Vallensbæk her er to hopper fra ”Beyond Horses” tilmeldt. – Helt i Lindas ånd vil vi fortsætte med at klargøre hopperne til sadelkåringen, og fremstille dem, fortæller Peter Enemark. Der vil i forbindelse med kåringen blive holdt et minuts stilhed til ære for Linda Neumanns minde. Linda efterlader sin mand Frank og sine forældre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dybt tragisk
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 21:26

Det er så tragisk..

 

Min dybeste medfølelse til Frank og familien....


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 R.I.P Linda
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 21:42

Jeg kan slet ikke forstå hun er væk - hun var en fantastisk dyrlæge og et fantastisk menneske - hun reddede livet på min hest og jeg er hende evigt taknemmelig. Jeg har haft meget med Linda at gøre her siden Januar og jeg kan slet ikke beskrive hvor ondt det gør mig at hun ikke er her mere.

 

Hvil i fred du skønne pige - himlen har fået en smuk stjerne


Mange hilsner fra Anja
http://www.HesteHygge.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 21:46

ååh, nej.

Alt alt for tidligt, dyb medfølelse også herfra.

 


www.slettemosen.dk


4 års oldenborg vallak sælges

(De Nero af Støvlebæk/Top off Class/Graf Oldenburg)



Dyr i Livet
Dyretræning + taletid til dyr


www.dyrilivet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kondoleren og respekt
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 21:49

for ethvert menneske der forlader "Moder Jord"...

 

Håber hun hviler i fred hvorend hun befinder sig.

 

43 år er bare ikke nok.

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nørreheden
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 21:52

Det kan slet ikke beskrives hvor trist og tragisk det er. Mine tanker går til de nærmeste.

 

R.I.P.


Malene, Stutteri Nørreheden, avl af Welsh sec a


Hesteejendom sælges 9870 Sindal

 


www.staldnoerreheden.dk

 

 

Forhandler af HorseLux

 

Flere salgsponyer haves, tjek præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er da løgn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 22:03

Troede godt nok det var løgn...

Var til åbent hus hos Linda og Frank i lørdags, super hyggeligt arrangement, med en Linda i fuldt vigør. Sådan vil jeg huske hende!!

 

Hvor er det dog trist, har slet ikke ord, for den sorg der må har ramt familien, et kæmpe tab også for den sjællandske heste'verden'.

 

RIP Linda, du vil blive savnet


Sagde Ditte

Rytter af skønne MB Karatt OX

og med lille spire i maven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så trist...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 22:03

Jeg læste det lige på FB.

 

Hvor er det tragisk - mest af alt for hendes mand - men også være et stort tab for alle andre der kendte hende!

 

Linda behandlede Baloo engang for en del år siden da han var halt, og jeg husker hende som en både kompetent og særdeles tiltalende person. Hun gjorde sit yderste for at få fundet rette diagnose og for at holde mig velinformeret hele vejen igennem - også selv om det betød at sende en SMS sent om aftenen, når hun havde fået svar fra en anden dyrlæge.

 

Da jeg på et tidspunkt var i tvivl om hvordan jeg skulle få Baloo til klinikken (kendte ingen med trailer eller kort dertil) sagde hun at fandt jeg ingen anden løsning måtte ville hun gerne hjælpe med transporten. Det blev ikke nødvendigt (takket være en sød HN'er der hjalp) men det var SÅ meget ud over hvad jeg forventede af en dyrlæge at jeg husker det med stor taknemmelighed.

 

Min dybeste medfølelse med familien!


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke til at forstå
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 22:24

har lige sidet med Linda for 14 dage siden, hos min elskede hest, mens hun udåndede, Linda var en kæmpe støtte i den svære situation, hvor hun trøstede og græd sammen med mig. og nu er hun ikke blandt os mere, det er ikke til at forstå. stakkels Frank jeg føler med dig.

R.I.P. Linda


mathildes mor
0
0
Svar på denne tråd
 
 R.I.P linda
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 22:25

dette var et stort chok at hører.

 

mine tanker går til linda famile

 

linda er den bedste dyrlæge jeg nogensinde har haft.

det var hende, der aflivede min elskede hest martell.

dette blev gjort på en smuk og medfølende måde, linda var der i knap 2 timer. når man skulle miste sin hest var linda den bedste at få til at gøre det. hun havde god tid og forklarede alt hvad der skulle ske, samt den måde hun behandle min hest. selv efter han var væk. glemmer aldring den måde hun sad ned over ham, og aede ham blidt til han var helt væk.

 

jeg har osse haft hende ude til andre ting af mindre alvorlig karakter, osse der havde linda god tid.

 

linda bliver ikke nem at ersatte.

 

R.I.P linda

0
0
Svar på denne tråd
 
 R.I.P. Linda
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 22:37

Et kæmpe tab for de sjællandske hestemennesker og alle andre der var så heldige at kende hende. En meget dygtig dyrlæge og et fantastisk menneske. Har altid været meget tilfreds med hendes arbejde og hun var bare super god til min hest.

Min dybeste medfølelse til familien.

 

R.I.P

 

Winnie og Gaiwamusen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farvel
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 23:11

 

Hvil i fred Linda.

 

Dyb medfølelse til familien.

 

Junse

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 01:02

Verden har i dag mistet et fantastisk menneske !!!

 

Ord der bedst beskriver Linda.....

 

POSITIV....i en grad mange ikke kan hamle op med.....hun kunne vende den mest sørgelige eller tragiske situation til at blive en okay og tålelig oplevelse....

 

EMPATISK....man hørte aldrig Linda tale dårligt om nogen....Hun satte sig som dyrlæge heæt i hesteejernes sted....og behandlede ikke bare for at tjene penge....det skulle være for hestens bedste....

 

FAGLIGT DYGTIG....ingen opgave eller ulykke var for stor for Linda....hun gik på med krum hals, for at redde heste der fejlede de mærkeligste ting eller havde lavet de vildeste skader....

 

For mit eget vedkommende, har hun reddet 2 af mine heste fra SLEM røgforgiftning....efter brand i stalden.... Hun kom flere gange om dagen og tjekkede op på dem i de første dage efter branden og tog senere i forløbet løbende prøver på dem.....

 

Man var aldrig i tvivl om Linda's ægte interesse i at få behandlet ens hest.....det var ikke bare et spg om penge i kasse til hende....man var ikke bare en kunde i rækken af mange....

 

Jeg har også deltaget i Åbent Stald arrangementerne de 2 forgående år - desværre ikke i år - og er slet ikke i tvivl om at Linda' andre kunder også satte pris på hendes professionele og fantastiske måde at være på....både som dyrlæge og ikke mindst som menneske.....det vidnede antallet af besøgende til disse arrangementer tydelige om...

 

Linda overtog i sommeren 2010 min elskede belgier vallak.....som var og er min soulmate.....han har kræft i det ene forben og kroniske men i sine luftveje efter røgforgiftningen..... Hos Linda og Frank har han det bedste otim.....kunne aldrig have fundet bedre hjem til ham....

 

 

Er glad for at have lært et givende menneske som Linda at kende.....hun vil blive meget savnet !!!!!

 

"Drøm som lever du for evigt, lev som det er din sidste dag"

 

Var Linda's perleveninde Camilla Moos Enemarks motto.....håber i alle vil tage de ord til jer.....og få det bedste ud af hver eneste dag !!!

 

R.I.P kæreste Linda

 

Venligst

 

Trine

 

 

Tag et kig på Linda's hjemmesider : www.beyondhorses.dk og www.dyrlaegeneumann.dk


Ejer af den smukkeste prinsesse.....Bajerbækgårdens Cheavy

,

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linda...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 08:12

Himlen har fået en ny stor stjerne!

 

Ord kan ikke beskrive, hvor stort savnet er :-(

En super dygtig og kompetent dyrlæge og ikke mindst et fantastisk rart menneske, som altid var der 200 %, når man havde brug for hende.

 

Glemmer aldrig Linda for, at hun smed stort set alt, hvad hun havde i hænderne og kom drønende, da min hest havde akut brug for hjælp og min egen dyrlæge var kørt til Jylland.

 

Min tanker går til hendes nærmeste.

 

R.I.P. Linda

 

 


Mvh

Gitte og Den Lille Grå

 

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009

DK's bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011

 

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er så tragisk...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 08:41

som tidligere nævnt så hun godt ud ved Åben Stald arrangement i lørdags. Hun var forbi i mandags med Frank, de så begge glade og afslappet ud, ovenpå en hektisk periode optil Åben Stald.

Vi grinede og jokkede, hun (som altid) belærte mig lidt nyt..jeg er din mentor og gode ven Tina, nu skal du altså hører efter, sagde hun altid---og vi grinede!

 

Kæmpe kæmpe tab for hesteverden - og for os som brugte hende i dyrlæge-regi.

 

R.I.P Linda.

 

Mange tanker til dig Frank.



Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk




Nu mor til Chanel. 21.08.2008


Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd
 
 R.I.P Linda
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 10:52

 

Dybt dybt tragisk og uforståeligt. Det glade og sprudlende menneske jeg så i lørdags er væk. Det er simpelthen ikke til at forstå. Jeg har aldrig brugt hende privat som dyrlæge. men har hørt så mange mange mange positive historier om hende. jeg håber Mie og Linus vil føre hendes praksis videre i hendes ånd.

 

R.I.P. Linda

 

Min dybeste med følelse til frank og lindas forældre

0
0
Svar på denne tråd
 
 R.I.P Linda
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 11:31

 

Linda var den bedste dyrlæge jeg nogensinde har haft til min hest.

Da min gamle dyrlæge ikke ville komme og hjælpe min hest da han havde fået et så på folden som var slemt betændt fordi jeg ik lige ku betale 3000 kontakt på en søndag. trådte linda til og udførte et rigtig godt stykke arbejde.! lige siden har jeg brugt hende. Altid så glad og smilende.

 

Et kæmpe tab for Danmark..

 

Håber inderligt hun har det godt sammen med Camilla Enemark nu.

Pas godt på hinanden. :(

 

R.I.P :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farvel kære Linda
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 11:39

 

Jeg er fuldstændig i chok............!

 

Denne tragiske nyhed er fuldstændig uvirkelig, jeg kan slet ikke kapere det.

 

I sidste uge skrev Linda og jeg mails sammen flere gange, da jeg igen skulle levere rosetter mv. til Åben Stald arrangementet her i weekenden.

Hun har altid været så utrolig sød, glad og positiv overfor mig, og jeg fortryder nu, at jeg aldrig nåede at møde hende personligt.

 

Min dybeste medfølelse går til familien!

 

R.I.P. kære Linda!

 

 

 

Winnie


www.wmgalleri.dk

- GALLERI & DESIGN TIL RYTTEREN -

 

 

www.wmroset.dk

Rhinsten Rosetten!

 

Se nærmere oplysninger på Profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farvel......
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 12:52

.... puha det er ikke retfærdigt! Jeg må indrømme jeg ikke troede på det, da jeg hørte det i morges.

 

Som så mange andre så jeg Linda i lørdags til hendes flotte Åbent hus arrangement og hun var sit eget søde, smilende selv.

 

At Linda ikke længere er blandt os er et stort tab!

 

Mine tanker går til Frank og Lindas forældre i denne svære tid.

 

Må du hvile i fred skønne Linda!

 

/Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi vil savne dig, Linda!
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 13:31

Det er så uvirkeligt, men ikke desto mindre den barske sandhed vi i dag må forholde os til

 

Det er så skønt at læse alle de historier der allerede er i denne tråd og jeg håber der kommer mange flere, som vi kan glæde os over efter dette ubærelige tab af et fantastisk menneske.
Linda var nemlig meget mere end en dyrlæge for mange af os, hun havde stor empati, hvilket bestemt var med til at gøre hende og hendes firma til en kæmpe succes.

 

Jeg selv mødte Linda da min pony var dødsyg - jeg var totalt fortvivlet over hvad jeg skulle gøre og min veninde anbefalede en rigtig god hestedyrlæge hun brugte og det var så Linda.

Linda startede fra en ende af og vi nåede at prøve rigtig mange forskellige behandlinger inden ponyen efter 3 måneder bestemte sig for at nu var den frisk igen... vi fandt aldrig ud af hvad ponyen fejlede, men som Linda sagde "Det vigtigste er at du har en glad pony og vi behandler ikke et rask dyr". Linda gik højt op i at behandle og var stor modstander af at man bare aflivede en hest, uden at der var en virkelig god grund til det.

 

Da jeg havde en hest på prøve i sommeren 2011 havde jeg selvfølgelig også Linda ude og se på den/godkende den. Linda kunne ikke finde ud af at sige hestens navn, men syntes den lignede en der hed Hans, så det var så det hun brugte Selvom hesten faldt i Lindas smag (springhest efter Carano) og hun vidste jeg var helt forelsket i den, så var der no mercy. Og da hesten dumpede bøjeprøven med et brag, var konklussionen soleklar. Jeg skulle sende den tilbage NU!

 

Og sådan var det når man rådførte sig med Linda - man fik hendes hudløse ærlige mening, hvad enten man kunne lide det eller ej. Jeg ELSKEDE hende for det - hun var LIGE "min type" og jeg havde 100% tiltro til hende. Lindas ord var lov!

 

Linda efterlader sig hendes forældre og mand, men hun efterlader sig også alle os som holdte så uendeligt meget af hende, som dyrlæge men ikke mindst som menneske.

Jeg er sikker på jeg ikke er den eneste af Lindas "kunder" der græder over tabet af et fantatisk menneske og en dyrlæge ud over det sædvanlige.

 

Linda, det var alt for tidligt du tog herfra, men du lever videre i os der var så heldige at lære dig at kende. Vi kommer til at savne dig ufattelig meget. R.I.P. skønne kvinde!

 

 

Kærlig hilsen

Carina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ufatteligt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 16:19

Jeg kendte også Linda men ikke som hestedyrlæge

 

Jo da hun var på kasernen kom hun ud en enkelt gang

Men jeg lærte hende at kende fordi hun blev min genbo og var hos mig og vaccine et par hunde

 

Når hun kom livede huset helt op af hendes sjove kommentar,

mine unger elskede hende for det:-)

 

Hun ringede for et par mdr siden til mig..hvor du henne Jeanette? der render et par hunde uden på vejen er det meningen?

 

jeg var på job i Slagelse ville køre hjem'

Nej sagde hun jeg kan da lige køre tilbage og smide de par røve over hegnet et eller andet sted:-)

Hvis de altså ikke æder mig

 

Hun ringede så kort efter ,,så var det klaret

 

Hun var et levende menneseke og jeg så hende et par timer før hun døde give hestene vand.

Idag da jeg kørte forbi sad 2 andre på hendes bobcat og gav hestene vand,,,,tårerne rendte ned af mine kinder...jeg har set hende for sidste gang

det så ufattelig så hurtigt det kan gå

R.I.P Søde Linda

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvil i fred Linda
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 21:38

 

Hvor er det tragisk og uretfærdigt. Et fantastisk menneske er taget herfra alt alt for tidligt.

 

 

Jeg har en del kendskab til Linda som dyrlæge. Hun har været den jeg har ringet efter både ved rutinemæssige samt akutte tilfælde. Hun har også været på flere føl-besøg, og altid var stemningen hyggelig og humoristisk og samtidig med en stor faglighed, som gjorde at jeg stolede på alt hvad hun sagde.

 

 

I vinters havde en af mine heste fået infektion i et operationssår og jeg ringede til Linda for at aftale en tid. Linda kunne komme ud til mig med det samme, men da jeg var på job kunne jeg ikke nå så hurtigt hjem. Dette var dog ikke nødvendigt for Linda, som selv tog hesten ind fra fold og behandlede, hvorefter hun sendte en SMS til mig med beskrivelse af hvad jeg nu skulle foretage mig samt et billede, som hun havde taget af såret efter rensning.

 

Mange aftnener og weekender har Linda været behjælpelig med at svare på mine mange spørgsmål, og hun har altid kommet med opmuntrende ord og støtte når jeg havde syge heste eller heste der skulle aflives.

 

 

Der findes ingen andre som Linda, og tanken om at hun nu er væk er slet ikke til at bære.

 

 

Søde Linda, du var et helt fantastisk menneske, altid glad og hjælpsom. Du vil aldrig blive glemt.

 

 

Mine medfølende tanker går til Frank og alle øvrige, der sørger over tabet af Linda.



Linea Fogh Pedersen


Stutteri Levita - avl af DV og DSP

www.stutterilevita.com


Opstaldning tilbydes

Heste/ponyer tages i ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 22:00

Hvil i fred Linda



Unikt håndsyet læder

  www.trollhillfarm.com

 

Dare to dream...

www.shirefarm.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tab
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 08:29

Et utrolig vellidt menneske er gået bort alt for tidligt.

 

RIP Linda.


Mvh Stine


Qualified Saddler,

Society of Master Saddlers (UK)


 
- vind en omstopning!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bisættelse
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 10:19

Linda skal bisættes onsdag den 22.08 kl. 13 i Flakkebjerg Kirke, Slagelse. Familien meddeler at alle er velkomne.

 

Dette er taget fra dette link : www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=14515

0
0
Svar på denne tråd
 
 R.I.P.
Forfatter: 
Dato:  19-08-2012 23:03

Jeg husker også kun hende som et godt, kærligt og varmt menneske. Var godt nok ikke så gammel den gang. En stor pige der arbejdet på en ridecenter hvor hun havde sine heste stående og var dyrlæge m.m. Hun var altid sød.

 

R.I.P.

 

Hvil i fred og pas godt på alle vores elskede himmelheste.


Islænder hoppe søges.

 

Bolig m. plads til heste søges til leje i Nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider