Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Træls situation
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 19:43

Hej alle sammen

 

Jeg er havnet i en rigtig træls situation og jeg håber i kan hjælpe lidt med ideer til en løsning.

 

Sagen er den at jeg lige nu læser til sundhedsservicesekretær (@!#$ uddannelse - I know) som jeg afslutter d. 28. september. Jeg har i mellemtiden søgt ind på fysioterapeutuddannelsen i haderslev men blev desværre ikke optaget. Problemet er at SU er forudbetalt så d. 1. oktober får jeg ingen penge :/ og kan jo ikke både arbejde deltid og gå i skole samme tid - plus et arbejde hænger ikke ligefrem på træerne i den her by.

Jeg bor i et lille hus som vi lejer sammen med min kæreste og han er i løntilskud i en SFO, men får kun deltidssats så hvis jeg ikke får penge 1. oktober er vi lidt på spanden :/

 

Jeg har gennem min udd. været i praktik på et dyrehospital hvilket jeg faktisk var rigtig glad for og kunne egentlig godt tænke mig at blive veterinærsygeplejerske - men det er jo heller ikke bare sådan lige at blive. Så har vi snakket om at tage til england eller USA og arbejde og jeg kunne læse til veterinærsygeplejerske, men jeg aner ikke hvad der skal til for at det kan lade sig gøre? Ved godt at det er svært med arbejdstilladelse i USA.

 

Har i nogle ideer til anden uddannelse med dyr eller noget i den retning? Jeg har også tænkt lidt på en kontorudd. men det er bare ikke lige det der er drømmen, men det ville kunne gå an.

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 20:47

Jeg vil da nu mene det er muligt både at arbejde deltid og at læse ;)

 

Med hensyn til uddannelse så er der jo biolog, jordbrugsteknolog, landmand, dyrepasser.

 

Prøv evt. at surfe lidt rundt på ug.dk. På den hjemmeside kan du finde de danske uddannelser + se hvilke andre uddannelser der minder om det du søger.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider