Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 tilridning-pris
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 21:45

Hej kloge ænder...

 

Jeg leger lidt med tanken om at sende min 09´er i tilridning til efteråret. Han er i foråret gjort sadelvant og har haft rytter på 10-15 gange. 2 skader efter hinandeen har så gjort at han har stået stille sommeren over :(

 

Tiden var knap for mig i foråret og den er ikke blevet bedre, så tænker lidt at sende ham i tilridning, da det ellers vil tage al for lang tid for mig selv at gøre det, og jeg har heller ikke redet de sidste 3 måneder, så er selv total ude af træning,

 

Men hvad koster sådan noget skidt og hvem er god?????

 

Jeg bor lidt udenfor Herning. Hesten er en DV på pt 163, han er cool og et kæmpe nussehoved. Al træning har han taget til UG. Han er vant til at gå lange turer alene og er ikke bange for noget..

 

Inden han eventuelt skulle sendes afsted, ville han igen blive trænet op og have haft rytter på igen..

 

Drømmen ville SELVFØLGELIG være at gøre det selv, men overvejer om det ville være bedre at få hjælp til det af en som kan ligge meget træning i ham en månede og så han bagefter kommer hjem og hygger med mig de tre dage om ugen jeg har tid til at ride..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 23:03

Jeg ved der er private steder hvor man tager 3000 kr/mdr (inkl moms) for ridning af en unghest, og andre steder er det 5000 kr + moms/mdr

 

Men når nu du selv har redet din hest 10-15 gange hvorfor så ikke bruge pengene på ene undervisning så du lærer din hest grundridningen, og så sparer du hesten for at komme i byen og evt få en dårlig oplevelse - det er jo et sats hver gang man sender dem udenbys.

 

Kender ikke nogen steder i dit område jeg vil anbefale - så på det punkt kan jeg ikke råde.

 

Held og lykke med projektet.

 

 


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

5 års RDH BH Don Romantic/Hertug/Leonardo II SÆLGES - skriv for info - er i ridning

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tenna
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 06:58

Tror ikke det er helt ved siden af med de priser "Arina" skriver.

 

Jeg har vores 4 års i ridning på vores rideskole, hvilket koster omkring 4000kr/mdr.

 

Jeg kiggede mig lidt omkring for at finde ud af hvad andre tog, og de ligger nu meget ens.

 

Det er ud fra det er beridder der har din hest i ridning.

Du kan nok finde mange der tager heste i ridning til en billigere pris, som så ikke er uddannet, men som sikkert også kan være udemærket.

 

Men jeg tænker også hvorfor du ikke får noget undevisning, da du har været oppe på den? (du kan få meget hjælp for 4000 kr)

 

Den jeg har sendt i ridning, er kun sendt afsted fordi den smidder alt af, og jeg har dårlig ryg og ikke kan tåle de ture i jorden.

 

Held og lykke med det!

 

Pia

 

 


SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??

0
0
Svar på denne tråd
 
 ud med den....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 07:40

ja jeg synes så den skal i byen! sæt den ud et sted hos en person du stoler på (hellere et sted der kkke er det billigste hvis det er en rytter du har tillid til)

 

Når den er sadel/rytter vant kan en proff rykke den meget mere på 1-2 mdr end du selv kan- så jeg synes den skal afsted og få oplevelsen.

Tip: vær sikker på det sted du vælger sætter den person op hver dag du ønsker og ikke blot en "staldpige" som en del steder af mindre seriøs karakter desværre praktiserer

 

 

 

Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 07:50

En af grundene til at jeg overvejer det, er netop at jeg selv er ude af træning, jeg frygter at jeg vil gøre opgaven sværer for ham når først vi skal i trav og galop.

men fik han nu lært det med en rytter som er i fuld balance, så ville det være nemmere for ham.

 

Jeg har aldrig haft en hest i ridnig hos andre, jeg har altid klaret det selv, men lige nu er jeg så meget ude af form, så jeg tror at jeg vil gøre det svært for os..

 

Undervisning kunne sagtens være en mulighed, men vil gerne undersøge markedet...

 

Så kom gerne med flere erfaringer

 

 

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 08:31

jeg kan godt forstå, du tænker, du vil "genere" hesten, hvis du er ude af form, men vil det så ikke være det samme , når hesten er tilredet?

 

Tror jeg vil anbefale, du får en finger med i spillet, gerne sende den i tilridning, men at du også ind imellem får undervisning på den i forløbet. Det er en mellemting mellem at sende den i tilridning, og selv gøre det, med undervisning. Beriderne plejer at sige, det er en god ide, for "det er DIN hest, dig der skal ride den".

 

Du kunne også gå på en rideskole e.l., imens den tilrides, så du kommer lidt i form? Kender det godt nemlig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 !!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 12:00

hej, ja jeg har gjordt det gratis.. jeg er igang med en 3 årig hoppe ( billeder kommer længere nede) Da jeg syndes det er sjovt, så tænker i nok ja der er mere arbejde med store heste... nej det er der ikke ikke når du har en hest med så mange krafter der ggerne løber af med dig konstant.. men nej det får hun ikke lov til så det arbejder vi meget med.. og lige p.t træner jeg hende i dressur.. men i tænker nok også du er kun 14 osv. ja men jeg forstår heste og ved hvad problemerne skyldes ( for det meste ) ellers finder jeg ud af det og så arbejder jeg med det;) men hvis det var mig der skulle ride den ville jeg gære det gratis hvis du selv betaler smed, dyrlæge, og opstaldning:) - Ann Sofie

Billede




Billede



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2012 20:21

Hest 7: Jeg vil have "mange fingre" med i spillet :) De første gange i trav og galop skal han ikke have en "tumpe" på ryggen. Men efter en måned vil han da forhåbentlig bedre kunne klare at have mig med :) En måned gør meget på det stadige..

 

ann sofie: Det er en rigtig dejlig pony :) Jeg har selv tilredet heste siden jeg var 12 og den gang følte jeg også at jeg vidste meget omkring heste, det gjorde jeg også og modet var bestemt større ;) Men minhest skal gerne have udsigter til at gå MB MA dressur, så alt skel være rigtigt fra starten af :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke spare
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 20:40

Hej Ts

 

Lige præsic her ville jeg ikke spare, synes det er noget af det vigtigste at hesten får en god start på sin uddannelse så den resten af livet vil føle glæde ved sit "job". Ved godt det er langt men syd for Aalborg bor Søren Hedegaard, berider og han er altså bare så super dygtig, han koster "meget" men i forhold til havd du får for pengene vil jeg sige at han er billig.

 

Mvh Heidi


I have CDO, its like OCD.

Only the letters are in alphabetical order.

like they should be.....

0
1
Svar på denne tråd
 
 tilridning
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 10:49

Daniel Cassøe er super til det. Han er på Farstrup rideskole, det er så også langt væk fra Hernning. Men den unghest jeg havde i tilridning der havde godt nok grundtingene i orden da hun kom hjem igen. Han gør det hele selv og har ingen hjælpere.

 

MVH Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 21:40

Mange tak svar.

 

Kom gerne med flere bud :)

 

Kan godt lide ideen om at der ikke er for mange forskellige som arbejder med ham..

 

 

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 anbefaling
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 22:57

Jeg kan varmt anbefale Pernille Nørgård i Truust. Hun træner efter samme principper som Tristan Tucker. Stille og roligt opbygges der tillid og ingen longe eller indspænding. Når hesten har tillid og forståelse for bid og sadel så stiger hun op og det er så det. Min 3 års havde hun i feb. og den er nu i ridning igen den får meget ros for at være så cool og reagere ikke på nye ting da Pernille allerede hare arbejdet med plastik, paraplyer og andet spændende.

Da jeg hentede min 3 års efter kun ca 2,5 ugers ridning syntes hun også jeg lige selv skulle prøve, det var jeg lidt nervøs ved da jeg også er ude af træning og ikke har redet ungheste siden før jeg fik børn for 6 år siden.

Heste blev parkeret ved en skammel med tøjlen hængende løs på halsen uden hun holdte ved hende og så steg jeg op uden den så meget vrikkede med et øre skal måske lige nævners at det ikke var en lille musse men en meget rødhåret schufro/Weltmeyer som altid har haft sin egen mening. herfra og hun får alle mine i tilridning fremover.

Jeg fik video 3 gange på den måned og flere sms om hvordan det gik. Hesten blev fodret super og kom på fold hver dag.


Berit


Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.

se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilridning
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 12:31

Jeg har hørt godt om mads larsen fra skanderborg, han skulle være dygtig og stille og rolig med unghestene. Har ikke selv erfaring med ham, men har en veninde som har været hestepasser hos ham.

 

De andre nævnt i tråden kender jeg ikke. Held og lykke med projektet, det er så spændende når de unge skal igang :)


Mvh Sandra

 

Prior's Capina - og drømmen om en Siberian Husky!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 12:38

Berit: Truust hvor ligger det henne???

 

Hvad kostede 2,5 uge hos hende, hun lyder til at være lige efter mit hoved..

 

Ja det er vildt spændende når de unge skal i gang, har allerede sommerfugle i maven

0
0
Svar på denne tråd
 
 ?????????????
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 21:38

Berit Lindballe????

 

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Truust
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 21:43

Truust ligger ved Fårvang i Midtjylland, ca 15-20 min kørsel nordøst fra Silkeborg. Fårvang ligger på vejen Århus-Viborg.

 

Kender ikke personligt til hende, men kender en avler som bruger hende med stor tilfreds til hendes ungheste. Og min egen berider har også kun gode ord tilovers for hendes arbejde med ungheste, og hendes håndtering af dem.

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider