Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dø myrer dø - eller flyt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 12:06

Uhadada jeg er snart blevet så ond i sulet at jeg begynder at føle med de røde khmerer! Altså når man bekæmper små stædige bæster der gemmer sig i underjordiske tunneller

 

Jeg bryder mig ikke om dette folkemord på myrer, men jeg er simpeltehen træt af dem. De har invaderet hele min terrasse og har også gravet en gang ind i huset.

 

Hvad dælen gør man? Jeg har prøvet den med salt og kogende vand, selvom jeg egentlig godt vidste at det ikke virkede, og så har jeg prøvet med kanel, som jeg tidligere havde held med i en altankasse, men det trasker de lystigt rundt i nu, dagen efter.

 

Det er ikke en mulighed at brække hele terrassen op.

 

På nettet har jeg læst at man kan få dem til at æde sig ihjel vil at servere en blanding af flormelis, kartoffelmel og bagepulver. Har nogen af jer haft held med det? For jeg synes det lyder som en fed løsning (og tænker om vi mennesker også er en myrekoloni, som nogen prøver at udrydde - ja, jeg har også fået solstik) så dør de da lykkelige.

 

Jeg vil helst ikke bruge gift, men er det den eneste løsning?

 

Myrerne må gerne være her. De skal bare flytte ned i den anden ende af haven og holde sig langt væk fra min terrasse og huset!

 


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 12:43

det eneste der hjalp da vi havde dem nede i fjernvarme rørene, var at vande med sådan noget gift langs huset.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi havde
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 12:50

samme problem. Prøvede alt mellem himmel og jord, men det som har gjort udslaget og kan klare "bæsterne" er Bio Trinol. Det virker med det samme og fordelen er, at du kan begrænset bekæmpelsen til direkte dér, hvor problemet er.


Smil til verden og den smiler til dig ;o)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Brug gift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 14:40

Believe you me, - brug gift!!!

 

Sidste sommer prøvede jeg også alle husrådene - men vores have, terrasse og nu også hus er invaderet af myrer!!!

 

Det er fuldkommen SINDSSYGT!!! I går var væggen og gulvet omkring et af vores vinduer i stuen sort af myrer og flyvmyrer - adradradr!!!

- De æder sig ud under vindueskarmen og har før oplevet dem gnave ledninger og kabler over, så dø skal de altså.

 

Her er indkøbt gift i STORE mængder - på sprayflaske, noget til at vande med, dåser osv. osv. - de skal DØ og det blir massemord, og det er sikkert ondt, usundt og hvad ved jeg - jeg er ligeglad!!!

 

Er fuldkommen stikhysterisk - de skal VÆK! :-P

 

Alt det andet med kogende vand, salt, kanel, eddike og hvad jeg ellers fandt af råd på nettet - duer ikke!

- Og man får dem ikke til bare lige at flytte.

 

 


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers
* Avlstjeneste
* Udlejning af fødekasser m.v.


!!! KANINER OG TILBEHØR TIL SALG !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 14:45

Få dig en myresluger som kæledyr, så er dit problem HELT ude af verden

 

Spøg - da vores hus blev besat af myre sidste år prøvede vi også mange forskellige ting, kun en ting hjalp, nemlig - gift.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi har
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 15:59

fundet et vidundermiddel.

 

Knust kiesel (Håber det er stavet rigtigt) kan købes i matas eller helsekost. det bedste er hvis du kan lokalisere hvor de kommer op så drysser du bare en stribe ud som de skal igennem for at komme ned i deres bo. Kiesel udtørrer myrerne så de dør, men det gode ved det er at der ikke er giftigt for mennesker så er der børn eller andet kan det sagtens bruges uden frygt for syge børn.

 

Så det er vores myre dræber her i huset.

 

Gitte


GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 16:02

...jeg brugte engang noget der hedder Melaflon mod myrer inde i huset.

Det er egentlig lavet til lopper og lign på husdyr, men prøvede det på myrene og har stort set ikke set dem siden.

 

Mener det er Combi-pet.dk der har det bl.a.

 

Det er ikke giftigt for andre dyr


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og

* Kirstine Vårby *


 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 16:33

Jeg købte noget gift i Jem og Fix man skal blande op i vand, og derefter vande ud over problemstedet. Det virker perfekt. Min terasse blev helt myrerfri :-)

 

 

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 myrerne...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 16:35

Vi har haft den inde i vores rækkehus engang. Vi forsøgte også med kanel osv. Men det greb så meget om sig at vi satte myrelokkedåser inden dørs og året efter måtte vi alligevel vande hele fundamentet med myregift, ellers endte de med at ødelægge det.

 

I år, vi bor i hus nu, har vi haft dem i haven. Først en kæmpe koloni i mit ene højbed med krydderurter. Jeg forsøgte med kogende vand, men de havde lagt sindsyg mange æg så et par dage efter var der lige så mange og vandet trænger ikke ned til problemet i reden. Så det blev altså til at jeg strøede gift-"piller" uden om.

 

1 uge senere var de så i græsplænen! Det duer bare ikke med et lille barn på 1,5 år som piller og roder i alt og er alle steder og ofte med en sød kiks i hånden. Så her blev der også strøet gift"piller" ud. Også forsvandt de.

 

Nu er mit problem så bare en skide invasion af padderokke!!!


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 hos os igår...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 16:39

vi har lejet et hus nu og igår var der også vrimlende med myrer ved vores indgang til huset fra terrassen. men ovre i et værksted fandt vi et pulver som vi ikke har købt men stod der, der hedder KVIT myrepudder. det pudrede vi på og et par minutter efter var de alle væk så særdeles effektivt


mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trinol 810
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 19:39
Trinol 810 er det eneste der virker hos, vi har også prøvet alt muligt, uden held, også udvandings gift, men Trinol er det eneste der har virket effektivt.

Mvh

Tina Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor længe
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 19:58

skal man sprøjte?

Vi har haft myrer i vores badeværelse, både små alm. og flyvemyrer der kravlede rundt på bl.a. vores håndklæder... føj, føj, føj!

Vi har sat myrelokke dåser ud, vandet med det pulver der skal blandes op, lagt sådan nogle små kugler med gift ud og sprøjtet med myregift. Det startede for snart en måned siden, der var en kort periode hvor der ligesom var stilstand og jeg troede at de var væk, men nu er de dælme kommet igen. Nogle siger at man ikke skal fjerne myre-ligene fordi myrerne tager dem med ned i boet og spiser dem og så dør de andre også - nogle der ved om det er rigtigt? Det er altså klamt at have myre-lig liggende på badeværelset.

Nogle der ved, hvor lang tid man skal vand osv. før man er sluppet af me det skidt?

Hos os tror jeg desværre de bor i hulmuren og de gnaver sig gennem fuger i væggen.

Gode råd modtages med kyshånd - det skal bare væk, jeg bor ikke i kollektiv og gider altså ikke dele hus med de bæster!

 

Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 aaaaaaaaadr!
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 20:26

Jeg kunne forstille mig at man skal vande et par gange når man har mange myrer. Det er muligvis ikke alle deres æg som går til af giften og de klækker jo på et eller andet tidspunkt også får de samlet sig en ny hær også indvadere de igen ens hjem.

 

Jeg har haft held med de der piller. Men jeg måtte også behandle 2 gange. Første gang døde de men 1 meter længere henne dukkede de op ugen efter også dryssede vi med piller igen og nu ser et ud til vi har fået myrdet dem alle


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 karnappen
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 23:26

Vi har dem i stuen!

De kommer ind i karnappen via fundamentet/en fejlgjort fuge og så dukker de op inde i stuen via fodlisten (n)

 

Pt. er der stilstand, men ved de kommer igen.

 

Jeg har sprøjtet fælt med noget tysker - gift, det virker, men ikke langvarigt.

Har netop støvsuger en massegrav op fra sommerferien (sprøjtede lige inden vi kørte, da de vrimlede med flyvemyrer )

 

Har også haft hældt flydende sæbe/opvaskemiddel ned i deres bo, det klistrer jo fælt - men de dør (vistnok?) jo ikke af det.

 

Vi har også flere kolonier uden for, f.eks. i mit postkassebed, det er helt afsindigt som det vrimler med dem og ca. hver 3. meter i vores hæk er der et kæmpe bo (n)

 

ØV de er KLAMME når der er så mange og især indendørs!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 23:51

Hos os virker biologisk krigsførelse, og det bedste er at få dem til selv at slæbe giften ned i myretuen

Vi hældte vaskepulver ud, og det syntes de åbenbart lugtede af mad, for de begyndte at bære det væk, og dagen efter var der ingen myrer (og ingen vaskepulver ).

Det var sidste år, og de er ikke kommet igen i år.

 


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

0
0
Svar på denne tråd
 
 også her
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 12:31

har kæmpet med dem på terrassen i flere år... de har totalt undermineret den. heldigvis er det er nyt hus så de er ikke kommet ind fundmentet.

 

jeg har prøvet alt syntes jeg.

 

vaskepulver havde her i starten af sommeren en lille effekt. men nu er de ligeglade med det.

 

har endda hældt benzin ned i deres gange

 

før det er der prøvet, kanel, lyserødt pulver, lyserødt vandepulver, nogle andre myregifte fra alm butikker, 2 liter opvaskemiddel ned i hullerne, kogende vand, 20 kg vejsalt, eddikesyre og alt muligt andet.

 

vil prøve at købe det der trinol i dag og se om det har en effekt.

 

er ligeglad med hvor meget det sviner/forurener, bare de bæster dør... så jeg kan være på mi terrasse i fred. de er velkomne til at bo i fred i resten af haven... har prøvet at lægge fliser ud på græsset et par meter væk fr de kunne flytte... men det ville de ikke.


Rønnebærrene er sure..... sagde ræven der ikke kunne nå dem !

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 12:36

Har også prøvet med kanel og det er rigtigt at de ikke kan lige det, men efter et par dage begynder de at flytte kanelen, så de kan komme forbi





0
0
Svar på denne tråd
 
 Gift eller ej...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 21:30

Jeg er en af dem som ikke er så meget for at hælde gift ud i jorden eller sprøjte med gift inde/udenfor. Min løsning på tidligere myreproblemer har været at blande gift, vand og sukker sammen og hældt det i en lille skål som myrene kunne komme til. Det har virket super, + man har forurenet minimalt iforhold til at hælde gift i jorden.

 

Problemet er bare at finde det rigtige blandingsforhold, samt at finde en gift som ikke virker med det samme, men først nogle timer efter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 22:35

Trøst jer med at det er de små myrer i har,jeg kan ikke stå stille på min ridebane eller den ene fold,uden at de store ækle satans modbydelige skovmyrer invaderer min korpus.AAAAD siger jeg bare,tror nærmest at de har viet hele deres liv til at bekæmpe mig,nu da jeg har måttet opgive bekæmpe dem.

Det eneste positive ved de sataner er at vi har ynglende grønspætter hos os.

Nogen der ved hvordan vi kan få bestanden reduceret ?

 

dorte




Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange gode svar
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 10:18

Ej tusind tak for alle jeres super råd.

 

Bortset fra størrelsen føler jeg det faktisk ligesom Dorte6.

 

Glæder mig til at afprøve jeres tips.


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 Myrer...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 15:45

Rigtig god læsning da jeg selv er plaget af myrer. Både indenfor og udenfor.

 

Lasse, hvad brugte du af gift, og i hvilke forhold ?

 

Tove


Dejligt nordbaggekryds sælges, incl alt udstyr. 12000,- kr

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 17:52

@ Tove

 

Jeg brugte noget som hedder "borax" men det er efterhånden lang tid siden.

 

Blandingsforholdne kan jeg ikke helt huske, men prøv med

2/8 borax

1/8 sukker/honning

5/8 vand (eller mere)

 

det er ca. det blandingsforhold jeg har brugt.

 

hæld det i en lille beholder, evt. en lille skål og sørg for at myrene kan komme til det.

 

husk at bruge handsker og sørg for at opbevare giften (også i fortyndet tilstand) utilgængeligt for børn og dyr.

 

Hvis myrene dør før de kommer hen til deres tue er der brugt for meget borax.

 

håber det hjalp.

 

Lasse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Myrer....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 21:31

Lasse.

 

Jeg takke for svar og må straks afsted for at finde giften.

 

Tove


Dejligt nordbaggekryds sælges, incl alt udstyr. 12000,- kr

0
0
Svar på denne tråd
 
 Myrer og husforsikring
Forfatter: 
Dato:  23-04-2022 09:30

Som flere har skrevet så er trinol 810 er ganske fremragende middel mod myrer og så virker det i lang tid da det er oliebaseret.

Grunden til jeg lige tager en gammel tråd op igen er at det selvfølgelig stadig er et relevant problem for mange.
Det som de fleste ikke er klar over at hvis man får myrer indendørs, så kan man få få en professionel skadedyrsbekæmper til at komme og bekæmpe dem, dækket af husforsikringen. Selve bekæmpelse plejer at være uden selvrisiko alt efter hvilket forsikringsselskab man har. Der er dog selvrisiko på skader opstået af skadedyrsbesøg.
Og hvis man bor til leje, så er udlejer forpligtet til at tage sig af myrerne, enten ved at bekæmpe dem selv, eller hyre nogen til det.

Håber det kan være nogen af jer til hjælp :)

Med venlig hilsen
Martin - Skadedyrsteknikeren

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider