Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At gå helt død i ridningen...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 09:37

Hej.

 

Jeg har et ret stort problem: min lyst til at ride, synes at være døende. Det er blevet værre og værre de sidste to måneder og nu kan jeg næsten ikke komme i ridetøjet længere...

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal gøre - for jeg vil frygtelig gerne have lysten til at ride tilbage!

 

Det startede egentlig sidste år, da de 4 heste, jeg havde passet og redet i de sidste 4 år, døde - 3 af dem af forfangenhed. Ridning og pasning af andre heste blev meningsløst, men jeg fortsatte, fordi jeg havde en aftale om at tilride en hest.

Det blev en kedelig ridesommer og jeg holdt pause fra september til januar.

 

I januar startede jeg op igen, jeg skulle tilride en hest, og jeg blev faktisk rigtig glad for det. Skovture, rideundervisning, staldhygge. Jeg trænede hesten for mig selv og med det håb, at jeg måske var så heldig, at jeg kunne fortsætte med at ride den samme hest i mange år endnu og måske endda købe den.

 

Men de sidste 2-3 måneder er ejeren selv begyndt at vise lidt interesse i at ride sin hest - forståeligt nok, i grunden - men det fratager mig simpelthen bare lysten. Ejeren gør klart, at hun ikke selv vil træne den, bare gerne have en fornemmelse af, hvor hesten er i træningen. Det forstår jeg fuldt ud! Men - jeg har redet i snart 20 år og vil bare gerne have min egen - eller i det mindste illusionen om min egen, ved at have helpart. Desuden har jeg redet for mange forskellige mennesker, især trænet deres heste, og jeg ved, at når jeg har gjort hesten god - ja, så kommer der gerne en anden og høster frugterne, så at sige.

Nu kan jeg slet ikke slæbe mig ud i stalden, og når jeg er derude er det en sur pligt. Jovist er der stadig en skøn skovtur i ny og næ eller en god dressurtime... Men tanken om, at min træning af hesten ikke fører nogle vegne for mig personligt, fjerner simpelthen min lyst til at ride mere - og det er kun blevet værre. Det skræmmer mig lidt for i mit lange rideliv har jeg aldrig haft mindre lyst til at ride heste end nu.

 

Samtidig vil jeg dog gerne fortsætte med at ride, for som udgangspunkt stoler jeg på, at ejeren holder ord og lader mig være den primære rytter - og jeg er jo heldig, at have en dejlig hest næsten for mig selv, næsten gratis og ridning er jo den sjoveste sport!

 

Hvad skal jeg stille op? Nogle gode råd?

 

Heidi.



~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~


0
0
Svar på denne tråd
 
 du er træt af og miste
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 10:37

og for at du fremover er sikker på have en hest, som din egen og at det arbejde, du har lagt i den kommer dig selv til gode, er det en lånehest (hvilket også er lidt usikkert, hvis ejer vil have den tilbage)eller du køber din egen hest.Men det er jo ikke gratis.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vhoaørfpøg
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 10:54

Altså for mig lyder det somom du skal have din egen hest. Jeg kan godt forstå din frustration. Du arbejder og arbejder med en hest men i sidste ende er det jo så en anden kan tage over når hesten endelig er vidunderlig at ride. For nogen er det nok men mange vil gerne have noget ud af alt deres arbejde de ligger i hesten. Derfor siger jeg at du nok skal til at kigge dig rundt efter din egen hest og har du ikke råd så holde en pause indtil du har :)


19-årrig pige

med erfaring med heste og børn

søger job i eller nær Vejle.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang hest
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 10:59

jeg ville nok købe min egen hest hvis jeg vidste jeg jeg ville få ønsket tilbage om at ride..

 

for det jeg tror er gået galt er at du lægger en masse arbejde i de heste du har redet og så er de enten blevet solgt eller er aflivet når du skullle til at nyde ridnigen.men det er desværre noget af det der er ulempen ved ikke at ha sin egen hest.

 

 

så eneste løsning er enten at prøve at lægge træningen sådan at du prøver andre former for ridning som kan få glæden for dig til at vende tilbage eller bestemme dig for at du nu skal have din egen hest som du selv kan bestemme over..

 

men du skal vide når du så har en hest selv så er det en som man ik bare kan blive hjemme fra men skal ud til hver dag hvis ik man har en aftale om at der hvor den står kan tage sig af den en dag engang imellem..

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg glemte desværre
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 11:20

 

Ja, jeg glemte desværre at tilføje, at det er umuligt for mig at købe hest pga. økonomien. Kan knap betale huslejen ;D Jeg må vente, til at jeg er færdig med at studere og får job om minimum 1½ år...

Ellers er det drøm nr. 1 og det har det været så langt tilbage, jeg kan huske!

 

Men tak for jeres svar :)



~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville nok
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 11:28

forsøge at vende den inde i hovedet og tænke: Hvad får JEG ud af at ride hesten som rytter? Du skriver, at du får undervisning, så brug det til at blive en bedre rytter, der har endnu flere kompetencer til at uddanne din egen hest, når du får en.

 

Jeg havde egen hest i 17 år indtil 2010 og var hele tiden i gang med at uddanne hestene, ikke mig selv. Nu får jeg super eneundervisning hver 14. dag på en højt uddannet hest, som absolut intet lærer af det vi laver, men JEG lærer MEGET hver gang, og mit hoved summer, når jeg går fra stalden. Jeg ville da også hellere selv have hest (!!), men det har jeg ikke råd til/praktisk mulighed for lige nu, så jeg har valgt at investere penge og tid på at uddanne mig selv til at blive en endnu bedre rytter. Jeg GLÆDER mig til at få egen hest igen, men jeg glæder mig også over at være i fuld gang med at få flere værktøjer til at arbejde med min fremtidige hest

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg får undervisning
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 12:29

 

Sine: Ja, jeg red faktisk din Helena engang sammen med din lillesøster ;D

 

Jeg får undervisning - eneundervisning én gang om måneden. Men problemet er bare, at det ikke er den form for ridning, jeg selv foretrækker og som jeg vil ride min egen hest med. Derfor får jeg på en måde ikke helt noget ud af det...

 

Men selvfølgelig - det gør mig da bedre og det er lærerigt at tilride en hest helt fra bunden og til tops - det har jeg trods alt kun haft mulighed for én gang før :) De er altid blevet solgt, når de nåede det niveau hesten har nu. Så pyt med, at det ikke er "min" form for ridning, som jeg får lært, men hestens ejers - og jeg lærer jo trods alt stadig noget.

Godt argument :)

 

Det nemmeste ville umiddelbart bare være at stoppe, men et har jeg samtidig heller ikke lyst til. Det er jo ridning, for pokker ;)
Nu vil jeg tage ud og træne lidt dressur med hesten, og se om jeg kan få lidt af lysten tilbage :)

 

Heidi

 

 

 

 

 



~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~


0
0
Svar på denne tråd
 
 du skal da
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 17:33

du skal da på ridelejr. (for voksne), hvor man lærer mere.

 

Kursus, eller find en ny ridestil. Tag ud at se nogle stævner, eller kåringer, dyrskuer, et eller andet.

 

Når man har fået nok af en måde at holde hest på, er det godt med en ny.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde godt
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 21:14

på fornemmelsen, at det var dig Den hest var en ener, savner hende stadig

 

Det lyder ikke ideelt, at du bliver undervist i en rideform, som du ikke bryder dig om... Det ville jeg heller ikke finde meget glæde ved. Jeg er så heldig, at jeg er kommet i gang med klassisk dressur efter mange års islænder- og unghesteridning (uden undervisning), og jeg synes, at det er knaldspændende! Jeg skal ikke ud at have mig en lusitano, som den jeg rider på, bagefter, men jeg suger til mig af vigtige pointer omkring biomekanik, etc. hver gang.

 

Har du ikke mulighed for at skifte underviser? Eller måske spørge ind til de ting, som du gerne vil lære, og flytte fokus i undervisningen til noget, som du synes ville være lærerigt?

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan godt forstå dig
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 10:19

Jeg er selv den lykkelige ejer af 5 heste hvor af 2 er skadet og aldrig bliver rideheste igen, 2 er føl og 1 stk. er ved at blive tilredet og sikkert ikke bliver klar til mig i år.

 

Jeg rider derfor en vennindes hest.

Og den er sød og nem - men ikke min hest.

Jeg synes at den er blevet redet forkert, at dens udstyr ikke passer godt nok osv osv.

Jeg har forsøgt at sige til mig selv, at jeg jo kan være lige glad (jeg har fortalt ejeren min mening flere gange) - men det kan jeg ikke. Jeg mister lysten til at ride, når jeg synes at sadlen ligger forkert osv.

 

Så jeg har sat føllene til salg og håber at de snart bliver solgt, så jeg kan få mig en ridehest.

 

 


Hilsen Anette


Vi har fået hoppeføl efter:

RDH Mosegårdens Roventa/Tailormade Attention 1. april 2012

RDH Keep Cool Dancer/Bøgegårdens Boney M 24. maj 2012

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider