Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Zulu kvægræs.
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 13:15

Nu bliver jeg forarget!!!!!1

Har lidt en "sofadag" idag og har derfor lige tændt fjernsynet. Der er Zulu Kvægræs, som jeg ellers aldrig har set før. De er vist nok i Australien.

De skal dyste....om at sko en hest på tid!!!!!!! Jeg fik helt ondt i maven og tænkte, at de får da ikke lov til at slå søm i. Men det gjorde de!!!!! Fy for f*nden!!!!

Maria, som er rasende!!!

Hvis din hest er død,- så stå af!

0
0
Svar på denne tråd

zulu.....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 13:32
Det er et af de programmer som jeg pure nægter at se, har forsøgt, men blev både ked af det og rasende på dyrenes vegne. Så måtte zappe væk.. det var hvor de skulle indfange kalve i lasso og så skulle de vist brændemærkes..

Sådan noget burde ikke sendes, tænk på de signaler det sender ud til den almene befolkning.

Kender faktisk en der mente hun da sagtens kunne beskære hendes nyindkøbte hest selv, den er så aflivet nu grundet benproblemer.. så man skal overlade sådanne ting til folk med uddannelse, det samme gælder skoning!

Mvh

Tina Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Lidt interessant
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 13:56

Jeg vil starte med at sige at jeg aldrig har set Zulu Kvægræs, trods det at det er en af mine gamle gymnasiekammerater der laver det.

Men jeg har svært ved at se problemet. Der er jo rigtigt mange herhjemme der enten bruger uuddannede beslagsmede eller barfodstrimmere, at en amatør så skal gøre det sikkert under behørigt opsyn skal ikke hidse mig op. Uuddannede beslagsmede/barfodstrimmere giver da om nogen benproblemer.

Mht at fange kalve med lasso og brændemærke dem, man kan da gøre værre ting ved sine dyr fx lade dem chippe.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 18:49

Jeg syntes også de heste bliver udsat for måske lige lidt for meget... det er ej heller ligefrem milde bid de uerfarende ryttere bruger :-(

Er der mon et link til der hvor de skal sko hestene????

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 19:40

At de bliver brændmærket.....hmm jeg ved sgu ikke.....egentlig gør det mig ikke noget. Min gamle hund blev tatoveret, grisene her får et slag med nummerhammeren (aner ikke, hvad den hedder) og selv er jeg tatoveret en hel del gange. (Som jeg ganske vist selv har bestemt) Det jeg mener er, at visse ting kan være nødvendige. Og med 1000vis af stykker kvæg på stepperne, er man jo nødt til at kunne genkende sit eget. Præcis som jeg netop har fået chippet min lille hundehvalp.

Men at argumentere for, at det er okay, at de i Zulu Kvægræs skoer heste....med søm!!....og på tid!!!....fordi nogle herhjemme bruger uuddannede eller barfodstrimmere, det har jeg det svært med.

At gøre noget dumt, bliver da ikke bedre af, at nogle gør noget værre!!!

Never ever om jeg ville lægge hest til noget sådan!!!

Maria

Hvis din hest er død,- så stå af!

0
0
Svar på denne tråd

brænde mrk
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 19:51
Det var nu heller ikke så meget brændemærkningen der stødte mig , men måden hvorpå de red hestene, fuldstændig uden omtanke. Hev og sled i dem...

Så vidt jeg husker har zulu kvægræs også været oppe at vende før, på dette forum.
Ærgerligt de ikke har forbedret sig...

Mvh

Tina Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider