Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Købskontrakt
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 08:53

Jeg har forhåbentlig lige solgt en hest, og sidder derfor og kigger på hn's købskontrakt. Øverst skal man angive sit cpr-nr, men jeg tænkte på om man kunne tillade sig at slette det felt? jeg har altid været opdraget til at cpr-nr ikke er noget man oplyser til andre folk man ikke kender? Hvorfor er det standard at gøre det i en købskontrakt?

Mvh Nadia

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd

Cpr nummer
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 12:03

Jeg vil normalt heller ikke give mit cpr nummer til fremmede, og det er da heller ikke livsnødvendigt i en købekontrakt.

Som sælger af en hest - især på afbetaling - ville jeg dog gerne have købers cpr nummer af den simple årsag, at hvis køber ikke overholder afdragene, og "stikker af" med den ubetalte hest, så kan jeg stadig forfølge mit krav ved f.eks. inkasso, da jeg derved vil have lettere ved at finde køber/skyldner, hvis h*n flytter, og få forkyndt sagen, så man evt. kan få politifremstillet køber/skyldner ved fogedretten, hvis der er tale om en genstridig én af slagsen, som ikke frivilligt vil betale sin gæld.

Rollkur/LDR: It's trying to mimic the finished result by adding its appearance, not by developing the prerequisites.

- Theresa Sandin

Lykkelig ejer af trakehneren Incio B (Stald Birch)

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 12:13

jeg har lige købt en hest og vi skrev de 6 første cifre, men ikke de sidste 4. det var også med kontrakten herinde

My ass is hurting

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 12:15

Super, tak for rådet :)

Køber betaler lidt over 2/3 del af prisen ved levering, og resten måneden efter. Der er ikke tale om et ret stort beløb på afbetaling, men jeg vil da stærkt overveje at bede køber om cpr.nr. alligevel, da jeg jo selvfølgelig vil være sikker på at få mine penge.

Jeg ville dog ikke være gået med til afbetaling, hvis ikke jeg føler mig ret sikker på at de nok skal betale :)

Ligeledes er afdragsordningen skrevet ind i kontrakten, her er også angivet hvilket kontonr. de resterende penge skal indbetales på og hvornår. Ligeledes får jeg alle de relevante adresser m.v. og jeg aflevere selv hesten på opstaldningsstedet. Så føler mig ret sikker på det :)

Jeg er ligeledes jura-studerende, så ved at jeg ville kunne få den bedst mulige rådgivning (af forelæsere, ældre studerende osv.) hvis det skulle gå galt.

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider