Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min hest vil ikke på fold??
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 21:52

Hvad i helan hulan kan der være galt?

Min pony som ellers elsker at gå rundt og æde på folden gider ikke længere derind? Han er en sund og rask pony, men han gider ikke ind på folden længere? Jeg har ikke været så meget oppe ved ham på det sidste pga. eksamen, men syntes det er mærkeligt at han ikke vil på fold?

Han plejer at gå rask derind, men nu stopper han 5 meter fra ledet og rokker sig ikke en meter.. Man er faktisk nød til at ''piske'' ham med træktovet..

To af hans venner er til tilridning nu her, så han går sammen med to brune sportsponyer. Den ene af dem har han gået med i et år og også leger også med den, men den anden kender han ikke rigtigt, da den er forholdsvis ny, dog kommer de okay ud af det med hinanden.

Er der nogen der ved, hvorfor min pony har denne ''underlige'' adfærd?

Fortsat god aften ;-)

Når enden er god, er alting godt :B

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 21:59

Kan han have fået stød af hegnet eller der måske er et "læk" et sted som leder strøm ud i jorden, der hvor ledet er?

We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 22:05

Han har fået stød massere af gange. Senest i dag; så jeg tror ikke det er det.
De andre to som står på folden er meget ''shippet'' med strømmen og de siger ikke noget til ledet, så det vil være underligt hvis min så rolige fjordblanding er bange for det?

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 22:17

Det kan være, en af ponyerne er efter ham. Oplevede én enkelt gang en lignende episode, hvor min part ikke kunne komme hurtigt nok UD fra folden, fordi en af hestene, han absolut ikke havde været gode venner med den dag var i nærheden. Og da jeg skulle have ham tilbage på fold igen opstod samme problem; han ville bare IKKE ind. Nix. Det var pga. en af de andre heste.

Måske du skal holde øje med, hvordan han begår sig med de andre i flokken? Det kan være, der er ved at udvikle sig en ny "rangorden", nu hvor din pony går sammen med andre heste end sin normale flok

Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 22:27

Mange tak for svaret Cecilie. Det kunne godt være problemet, syntes bare det virker underligt, da han i dag jagede de andre to væk, da jeg gav dem et par æbler?

Men hvis det bliver ved sådan, så vil jeg klart, prøve at få ham flyttet over på en anden fold, hvis det virker, fordi han er altså ikke meget for at komme på den fold, som han har gået på i lidt over et år. - Men hans to bedste venner kommer slevfølgelig snart hjem, så jeg må se hvad der sker, når de kommer hjem igen q;

Har også lagt mærke til at han har et par bid og sprakemærker. Mærkerne fra hovene kan vel godt være leg, men tror altså ikke at bidmærkerne er? Ved det ikke helt. Men jeg må prøve at holde øje med deres adfærd på folden.

Men nu skal jeg jo ikke få det til at lyde værre end det er, for han har det da helt sikkert ikke dårligt hvor han står

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde det omvendte problem
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 07:01

Jeg har så ind i mellem det omvendte problem.. Min vil IKKE ud af folden.. Han har det sq for godt! Ej, han havde fået trukket et tand ud og skulle have renset hullet i kæben, der hvor tanden havde siddet.. Det var træls og en rigtig dårlig idé mente Vitus..

Han gad simpelthen ikke ud af folden tilsidst.. Han vidste hvad der ventede ham.. (Han går på sommergræs, så han er ude hele døgnet..)

Det tog en ½ time at få ham med ud, den anden dag.. Og ud det skulle han, for han skulle have smed..

Nu hvor han ikke skal have ordnet tænder osv, får han lov at passe sig selv lidt, og jeg trækker ham ikke ud af folden, jeg kommer bare ud og hilser på, klapper og kløer ham lidt der hvor det er rigtig rart..

Og næste gang jeg tager ham ud er det kun for at spise det dejlige grønne græs på den anden side af hegnet..

Jeg tænker også at din oplever noget træls på folden, som gør at han ikke vil med..

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd

Holly Dolly
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 09:24

Du har nok ret, desværre, må op og kigge til ham i aften

Men kan det ikke være fordi de andre holder ham udenfor? De har samme farve, samme højde, samme bygning?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 13:13

Hvis du ikke har været der ret meget for nyligt ,kan det vel være fordi den ikke vil lades alene på folden igen?

Måske en slags "seperationsangst"??

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Dadum..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 20:18

Bliver han irriteret af "dyr" på folden? Altså fluer, myg og andet tingeltangel?

Min fuldblod bliver ualmindelig emsig når det godt vejr og der er dyr, og den er næsten ikke til at få ud, på trods af flere liter fluespray og hatte osv.

Mvh Julie

.: Liberty og Media Force xx :.

- Fordi det er bedre at være lille og (meget) vågen end stor og doven ;D

1.semesters bøger til sprogstuderende (fransk/engelsk) på ASB sælges billigt!

0
0
Svar på denne tråd

Gozona:
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 20:26

Det kunne faktisk godt måske være det? - Men syntes det ville være underligt? Så skal han godt nok ikke glæde sig til, at jeg tager på ferie i 3 uger nu her og kommer hjem, hvor jeg ugen efter min hjemkomst tager på festival

0
0
Svar på denne tråd

Julie Hansen (Før Latina)
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 20:27

Det kunne faktisk også godt tænkes.

Må prøve med de der ''hætter'' til deres hoveder og så lave noget hvidløg/kamille spray (-:

0
0
Svar på denne tråd

Insekter
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 12:10

Eller få fat i et insektdækken, som du sprayer med bid-stop inden du lægger det på hesten (så bider de andre heste det ikke i stykker)

Så er du garanteret, at insekterne ikke kan genere hesten. Det er langt de færreste insektsprays, der har effekt.

Rollkur/LDR: It's trying to mimic the finished result by adding its appearance, not by developing the prerequisites.

- Theresa Sandin

Lykkelig ejer af trakehneren Incio B (Stald Birch)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider