Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

eksamen i mundtlig engelsk
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 11:23

ja jeg er igang med at læse op til eksamen i engelsk mundtlig på fredag d 15 juni da jeg er igang med at læse en 2 årig studentereksamen..IKKE HF

er der nogen der kan give nogle gode ideer til hvordan man kan lave ens indlæg så godt så det gir en ordentlig karakter..jeg ved ik helt hvor jeg skal starte..hm

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 12:32

ingen gode råd, men læser lige med da jeg skal op torsdag den 14.

billig drengetøj str. 68-80 sælges

p.b for info

nu også lidt i str. 86

0
0
Svar på denne tråd

Det hjælper...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 12:42

Det hjælper meget hvis man er god til at tale engelsk...

(gratis gode råd er som regel det værd man betaler for dem)

Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum......
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 12:47

Tilbage i 1724 eller deromkring da jeg skulle til engelsk eksamen, så jeg en masse engelske film uden undertekst.

Fik 13

Venlig hilsen Stina.

Mor til de to charmetrolde

Lea og Louise.

0
0
Svar på denne tråd

123456ui
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 14:57

Tjek dit pensum og se hvilke forløb der er opgivet som det du kan trække til eksamen :)

derefter tjek dine noter igennem og se hvad hovedpointerne i forløbene var.

når du så trækker dit emne, læser du det igennem, giver dig god tid til at finde hovedpointer og hvad kun perspektivere til af tekster fra pensum :)

Dalia

-uden Ultimo Skovmosegaard, hvil i fred lillehest.....

0
0
Svar på denne tråd

Engelskeksamen
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 16:19

Som sagt ovenfor, så kend dit pensum godt så du evt. kan perspektivere til andre teskter eller forløb. Undlad at give for langt resumé af teksten, men sørg for at analysere rigtig meget, det er det der trækker op. Sørg for at variation i dit sprog så du viser hvad du kan. Evt. find ting om de forfattere i har haft så du kan se om din tekst hænger sammen med forfatterens liv, andre tekster osv. :-) Held og lykke!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 17:01

Mundtlige eksaminer handler i stor stil om attitude og fremtræden. Jeg fik 12 i alle mine eksaminer i gymnasiet, vil du høre hemmeligheden? ;)

VIS at du ved hvad du taler om. Kom ind i lokalet, smil venligt, virk selvsikker, giv censor hånden, og DU styrer eksamen. Du skal ikke sidde og vente på at censor eller din lærer stiller dig spørgsmål (det er kun til sidst at de skal gøre det). Hvis du bare kører dit show, så skal det nok gå.

Hvis du siger noget forkert, så lad være med at gå i panik. Sig "nårh ja, det mente jeg også", eller "Gud ja det kan jeg da egentlig godt se"!. Og smil og ret fejlen, så glemmer de det lige så hurtigt som dig :)

Få styr på de emner i har haft i undervisningen. Hvad kan du trække? Inden eksamen, så læs alle de tekster i har haft. En vigtig del af den mundtlige eksamen er nemlig at kunne sige ".. og de ting ser man også i den og den her tekst, som vi har læst i undervisningen", og så kom med et eksempel fra den tekst. Det er rent kræs for din lærer, og viser, at du har fulgt med :)

Så få styr på pensum = hvilke emner du kan trække. Læs teksterne, så du kan perspektivere.

Og smiiiil!

Du kan, du skal, du vil!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider