He he - der er dælme meget hest i sådan en shire
Og jeg syntes faktisk at du ser imponerende ud på ham.
Det jeg mener med at jeg ofte ser, specielt piger, på alt for store heste er sådan noget underligt mentalt noget i virkeligheden tror jeg.
Der er mange der har den indbyggede tro at jo større hesten er jo farligere er den også. Det er vel i bund og grund også en meget naturlig og sund mekanisme. Men helt forkert!
Selv muskuløse (m/k) ryttere på over 100Kg kommer på latterlig vis til kort overfor hestens styrke om det så bare er en stor shetter. Der er kun en måde at kontrollere (i mangel af et bedre ord) en hest på og det er ved at bruge sin intelligens og erfaring.
Kernen i mit synspunkt er så den betragtning at de fleste ryttere føler sig overlegne i forhold til en mindre hest og derfor naturligt udviser lederskab og fasthed overfor dem, hvorimod de ofte allerede har tabt slaget så snart de se en meget stor hest.
Forbinder man prikkerne, så er det at resultatet bliver rollkur, og det der er værre...
(omvendt så har jeg så også tit set folk behandle deres miniatureheste og urtepottepisser hunde lige så slemt fordi de tror at de små dyr "ikke tæller")
Hestene ved jo ikke hvor store de er. Men det har oftest en effekt på menneskerne der skal håndtere dem. Og det er hovedargumentet for hvorfor jeg syntes at man skal vælge en hest man kan overskue.