Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bil mangler/søger ejer.
Forfatter: 
Dato:  25-05-2012 20:32

Jeg søger en ejer som hedder Linda, hun ejer en Ford Tranist fra 1991.

For at gøre historien kort, så har vi byttet bil, men regsteringsattesten er blevet bort i post danmark men Linda ringede til mig i tirsdags og bad mig om at får bilen omreg. jeg forklarede hende sagen og lovede hende at jeg ville ringe onsdag hvis attesten ikke var kommet, så vi kunne køre til Ålborg sammen og afmelde den, det gjorde jeg, men hun tager ikke telefonen, tordag sendte jeg hende en sms, heller ingen svar og i dag har jeg så ringet til hende igen uden at træffe hende.

Jeg har en køber til bilen, men hun ville have at den blev afmeldt da den skulle ekspoteres, men jeg kan ikke afmelde den uden attest, da den stadig står i hendes navn.

Nu har jeg set mig sur på bilen og vil gerne af med den nu, hvad gør jeg

Jeg har to muligheder selv, men om de er de klogeste ved jeg ikke, jeg kan jo bare sætte den af ved politigården eller jeg kan ringe til Nibe skrot og bede dem om at afhente den.

Hvad syntes I jeg skal gøre med karreten ??

Jeg skriver herinde da hun har fortalt mig at hun har haft en hest, så det kan være hun ser tråden.

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/

Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

det må være en gave
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 19:31

Ingen svar.

Jeg havde håbet på at nogen viste/kendte til Linda.....

Så jeg vil betragte den som en gave.

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

bilejer
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 19:44

Du kan ikke skrotte den uden registreringsattest.

Men når den står registreret i sælgers navn, kan motorkontoret måske hjælpe dig med en adresse på hende ?

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

0
0
Svar på denne tråd

Ja uden.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 19:44

Papire kan du jo ikke bevise det er din bil.

Har du noget som helst som beviser bilen er din.??

.

Vil du bare ikke have den, kan du aflevere pladerne på motor kontoret.

Og så få en skrot handler til at hente den, men uden papire for du nok ikke noget for den. Med papire kan den ved skrot ca indbringe 2000,-

0
0
Svar på denne tråd

politigården???
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 19:55

"bare sætte den af på politigården..." - Hvordan var det lige at den handel du har haft gang i blev politiets problem?

Det var da en yderst mærkelig holdning at have til vores samfund...

Tsk tsk!

Milla

Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

0
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 20:16

Nej jeg har intet bevis for at bilen er min, men den står på min gårdsplads,og der bliver den stående til hun kommer og henter den, der er pant i bilen hvilket hun ikke har nævnt, derfor vil jeg heller ikke have den, men hun fik min bil i bytte + 4 roun-ænder.

Ejeren er ikke at træffe, hun gider ikke at ringe tilbage eller sende en sms, intet har jeg hørt fra konen udover at hun ringede og skældte mig ud, for ikke at have omregistreret den, men jeg har ikke lyst til at betale hendes gæld

Det kan da sagtens blive en politisag, hun har ikke nævnt at der var pant i bilen og hun nægtede at der var, desuden fandt jeg engangsspøjter og et træktov i den da jeg gjorde den ren *host*.

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 20:35

Hvis du er bilens ejer nu, så hæfter du for gælden. Den slags skal man tjekke selv, ikke forlade sig på sælgers ærlighed.

Så det allerdummeste, du kan gøre, er da at skaffe registreringsattesten og omregistrere den. ;-) Det er klart, at hun ønsker, at du skal gøre det, og du skal bare prise dig lykkelig for PostDKs enorme fejlprocent. Havde du fået papirerne og omregistreret bilen, var den din, og så hang du på gælden.

Hun har snydt dig og dermed nuppet din bil og dine ænder, men det er da værd at prøve at undgå at komme til også at hænge på gælden i den bil, du har stående på din gårdsplads.

Er du medlem af FDM, vil jeg opfordre dig til at ringe til dem. Hvis du ikke er, så prøv at ringe til politiet og forklare situationen. Måske kan de give dig et godt råd.

Træls situation. Jeg er også blevet fuppet gevaldigt i en bilhandel, så fremover køber jeg ikke engang den billigste gamle øse uden at køre den forbi FDM og få dem til at tjekke den og papirerne igennem. Jeg var så dum at tro, at Pava Bilsyn var lige så godt. Nej, det var det så på ingen måde.

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 20:42

Vil du gøre det til en politisag?

Hvad du finder i en bil som du har erhvervet dig er da ikke politiets problem?

Engangssprøjter og træktove er næppe kriminelt i sig selv... :P

Om så det var - så ville det da stadig ikke være politiets problem at du er blevet taget ved næsen.. Det er en civil sag - den må du altså selv hænge på...

Så er stadig ikke med på hvordan det skulle blive aktuelt "bare at sætte den af på politigården".

Det er da muligt politiet kan hjælpe dig i nogle forhold, men bilen er nu altså dit problem - ikke samfundets!

Milla

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

0
0
Svar på denne tråd

Lige et.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 20:50

Man hæfter ikke for gæld, andre har lavet i bilen, men kan så heller intet gøre hvis, de ønsker at konfiskere bilen/ eller hente bilen og sælge denne for at prøve at få pengene hjem ad den vej.

Og nej man kan ikke bare læsse bilen af hos politiet, det er ikke deres problem, at du har købt noget som er med gæld, eller du ikke kan få fat i registreringen..

Kanyler og træk tov er næppe bevis på noget ulovligt..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 21:08

Forklaring på det med bilkøb og restgæld:

www.fdm.dk/bilkoeb/restgaeld

0
0
Svar på denne tråd

Kære lille Milla
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 22:16

Alt ulovligt er en politisag og ikke en belastning for samfundet.

BILEN er ikke min, det er Lindas og det er Lindas problem, hvis jeg har lyst, kan jeg køre den indtil Ålborg på en p-plads, så får hun en p-bøde mange hvis hun ikke finder bilen og har en nøgle til den.

Der er ingen skrotpræmie på den, jo det er der, men den skal udbetales til panthaver, så da jeg tilbød hende at vi kunne køre ind til Ålborg og få en kopi, den skal hun lave da bilen står i hendes navn, så vi sammen kørte til skrot med den, så hørte jeg intet fra hende og kan ikke få fat på hende.

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

kære lille Viben...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 22:40

Der tager du ganske fejl... Hvis alt der ikke var i overensstemmelse med dansk lov var en politisag, så skulle vi godtnok have en del mere politi...

Politiet tager sig, som de fleste kan regne ud, af sager omkring vores lands straffelov og visse andre love...

At du ikke har tænkt dig om og sørget for at have en reg. attest på en bil, det er virkelig ikke politiets eller samfundets problem...

Men bliv nu også enig med dig selv! Har du byttet dig til bilen, eller er bilen ikke din?

Den er ikke omregistreret - fordi du angiveligt ikke har fået reg. attest.. Men byttet er sket...

Det er din @!#$... Stå selv med den!

Men der er jo intet nyt under solen med dine tråde... Der er bare ikke hul igennem...

Milla

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

0
0
Svar på denne tråd

Svar.....
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 22:51

Jeg må altså erklære mig enig med Milla her, jeg kan heller ikke helt se hvordan det er politiets eller andre end dit problem. Det er vel dig der har lavet en handel og ikke formået at sikre dig selv ordentligt. Hvorfor fik du eksempelvis ikke bare papirerne da I byttede bilerne? Det er f.eks standard viden at man bør gøre det i en hestehandel, så jeg ville de bestemt også sikre mig selv ligeså hvis jeg købte en bil.

Håber du får situationen løst, men igen, hvis du bare sætter den et sted er det i min verden dig der bliver den kriminelle Tag ansvar for dine egne valg og løs det uden at du gør det til andres problem!

0
0
Svar på denne tråd

parkering
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 01:29

HVAD? Læser jeg rigtigt at du overvejer are at stille bilen et random sted og lade staten betale for det???? Jesus christ, jeg forstår godt staten er i gæld så, hvis det er folks holdning og attitude

DU har købt/byttet dig til bilen, derfor er det DIT ansvar at tjekke om der fx er gæld i bilen og DIT ansvar at få papirerne fra tidl. ejer (og nu I byttede, hvorfor fik du ikke bare papirerne - eller nægtede at bytte før du havde papirerne?)

Under alle omstændigheder, hvor surt det end er, så bliver det IKKE statens problem at DU ikke har tænkt dig godt nok om i en handel, det er og bliver kun dig selv du kan stille til ansvar!

..Tanja-Victoria >>

[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

¤ Søger du hjælp til din problemhest, til westernridning/HMS?

Så kig forbi Solhöj Horsemanship!

...

0
0
Svar på denne tråd

Til milla
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 07:31

www.fuldblodsaraber.dk/forum/ topic.asp?TOPIC_ID=7883

Nej, heldigvis er der ikke hul igennem, så man ikke så nem at manipulerer med.

Men jeg kom i tanke om noget hun sagde til mig den dag hun var og kikke på min bil, en grå opel astra som kostede mig 2200,-, det var at hun havde dårlig ryggen og skulle opreres. Du bor jo her i området så jeg tænkte om du evt. kender Linda.

CarolineR: Nej jeg bliver aldrig kriminel fordi jeg har "fået" en bil som jeg ikke vil have og ejeren er forsvundet ned i et hul, åbenbart.

Tanja-Victoria: Staten kommer ikke til at betale hendes p-bøder, med mindre at Linda er ansat af staten. ;)

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

ljhodruigh
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 09:27

Hvis du står med bilen nu og gerne vil have den afmeldt, kan du bare tage pladerne af og aflevere dem på et motorkontor, så blir den afmeldt med det samme.

Mototrkontoret kan ikke hjælpe dig med navn/adresse på Linda, da de ikke må udlevere det under nogle omstændigheder.

- Karina

Med de to duller Kannevangs Kamille K4 og Ping Pong McVerdi

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 09:59

Det er også det jeg har tænkt mig at gøre.

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bilkøb
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 10:08

Det er vel Linda, der bliver gjort kriminel, hvis bilen parkeres et vilkårligt sted, da hun stadig står som ejer.

Men eftersom, at bilen jo nok ikke er forsikret mere, så bør man nok ikke køre rundt i den.

Men jeg kunne da godt se det sjove i, at give hende et par p-bøder

Skrev hende den tykke, som er blevet mor...

Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd

Bil...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 10:49

Har du end ikke en kvittering for bilhandlen?

Hvis du har en kvittering, tænker jeg da at du kan kontakte motorkontoret og få dem til at sende en ny.

Nu skriver du at Linda havde dårlig ryg og skulle opereres. Kunne dette ikke være en årsag til at du ikke kan få fat i hende?

Og sidst men ikke mindst tænker jeg at du nok skal forvente at diverse P-bøder og regningen for at fjerne bilen ender retur hos dig. Især når du lige har afklaret ejer-forholdet af bilen her på nettet, hvor alle kan se det...

HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning tilbydes tæt ved Hadsund.

0
0
Svar på denne tråd

1111111111
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 11:45

Lad os nu se hvad Linda har at sige til sit forsvar, jeg har nemlig modtaget en privat besked her på hestenettet.

Hun har nok både haft ondt her og der, så meget at hun ikke har kunnet sende en sms.

Så skriver jeg her, at hun bare kan komme og hente den uden at det koster hende noget, bare bilen bliver fjernet i dag, da udlejer kommer i morgen og besigtiger ejendommen.

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det gad hun ikke
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 20:11

Jeg fik fat i Linda i går og hun ringede i dag og sagde at de ville komme og hente bilen, fint nok. det er en god måde at få folk ud af busken.

Vi snakker og jeg siger så til hende at hun kan jo bare få pladerne, så hun kunne afmelde den, hun gad ikke at køre til Ålborg, vi talte så om at sende pladerne til ålborg, desuden havde hun afmeldt forsikringen, fint sagde jeg jeg kører jo heller ikke i den da den er i stykker, den har nogle ting med gearkasse og kobling, så spurgte jeg hvad hun ville med bilen, da jeg har udsigt til lidt svingle, hun ville sætte den i stand og sælge den, nå siger jeg så, så vil jeg da gerne have min opel tilbage eller i det mindste skrotpræmien altså 2200,-

Vi snakker videre og jeg fortæller så om min oplevelse i Horsens, så fik hun kolde fødder og det sidste de sagde var at jeg kunne køre den hen et sted og brænde den af, nej sagde jeg, den slags er jeg slet ikke til.

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

hyler af grin......Milla
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 22:00

Milla har fuldkommen ret i sine betragtninger... Men der findes ikke noget sted hvor folk er så "kloge" som på hestenettet..

En hel anden ting er at man godt kan afmelde bilen selvom registreringsattesten mangler. Man udfylder bare en erklæring om bortkommet registreringsattest samtidig med afmeldingen. Dette gøres hos SKAT, og har intet med politiet at gøre.

Nogle skrothandlere laver også alt papirarbejdet.. så er bare at finde sådan en.

Men du kan selvfølgelig også melde det til politiet eller kattens værn..

Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

Kan så .
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 23:12

Lige oplyse alle om, at man kan ikke afmelde sin forsikring, så længe bilen er på plader og registreret i ens navn.

Man kan først afmelde forsikringen når motorkontoret har registreret ejer skifte eller at pladerne er afleveret.

Har man en købs/ salgs kontrakt, med dato og underskrift, kan man efter 3 uger gå på motorkontoret og afmelde bilen, så skrier man under på at køber ikke har omregistreret bilen og ikke kan kontaktes, og så kommer politiet og henter pladerne.

Er trådstarter sikker på at Linda , har fået sat opel'en over i hendes navn??

Ellers er hun på den, for så køre Linda rundt i hendes navn og på hendes bekostning...

Handel aldrig bil uden kontrakt og papire iorden...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 15:32

kan ikke hitte hoved og hale i denne her tråd men ville bare lige

kommentere bla davids indlæg og komme med et par enkelte ting.

1.det er kun den registrede ejer af bilen der kan bede om ny registrerings attest ved at underskrive en tro og love erklæring på at reg er bortkommen, som iøvrigt koster 50kr

2.ny ejer kan på ingen måde omregistre bilen når der er pant i denne.

3. man kan ikke melde forsikring af sin bil , men forsikringsselskabet kan afmelde forsikringen ved manglende betaling og de anmoder derefter politiet om at indrage nummerplader på køretøjet.

4. ville prøve at rådføre mig med en autoriseret bilsælger og evt efterfølgende politiet om hvad du gør, men du må jo nok erkende at sælger har taget røven på dig... pt er panthaver faktisk den egentlige ejer af køretøjet indtil sælgers gæld i bilen er betalt. prøv evt at kontakte dem om de vil frigive bilen hvis du ønsker at beholde bilen.

lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

loui666
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 18:46

1. Ejer af bilen vil ikke skrive under på at den er bortkommet, hun vil have bilen for at sælge den videre.

2. korrekt

3. ikke helt korrekt, bilen vil altid være forsikret så længe der er plader på, henter politiet pladerne bliver det til en politisag og ikke et civiltsøgsmål og politiet har sagt til mig at de ikke vil gøre noget ved det.

4. Jeg vil ringe til tinglysningskontoret på mandag og finde ud af hvem som ejer/bopæl på bilen og hvem som har pant, hvis der er pant i bilen.

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

pant igen igen...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 19:02

hvis der du har/ kan se stelnummeret så kan du selv slå op i bilbogen... www.tinglysning.dk/etl-maintenance/ tinglysningvedligehold.html

Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

Daviddd
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 19:57

Men hensyn til lovligheder og ulovligheder, så er det ulovligt at sælge en ting med pant i uden at give panthaver besked om salget, da panthaver skal godkende beløbet og også have det. Men det er jo ligemeget nu ;)

Mvh Viben.

Hold op med at slå.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider