Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kriminalitet
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 12:19

Hej :)

Jeg sider lige og ser nyheder......, og jeg er tilsyneladene ikke s.k.i.d.e klog.

Er der nogle der ved, hvad forskellen er på organiseret og uorganiseret kriminalitet.

Den ene form....., er det folk der lever af det, og er kriminele som hvirksomhed....., og det andet er folk der bare spontant finder på at lave noget kriminelt........, eller hva????

/Signe

Highland Pony

Man er vel Skotte

I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 12:42

Uorganiseret er f.eks. enkeltpersoner, som begår røveri, for at få fat i kontanter til eget forbrug (eller sikkert i mange tilfælde gæld).

Organiseret er f.eks. når der kører varevogne rundt og samler cykler sammen og sender det hele til Sydeuropa. Der er sikkert typisk en bagmand, som sørger for at der både er folk til at begå tyvierierne, men også folk i den anden ende til at tage i mod tyvekosterne.

Umiddelbart en ringe forklaring, men håber jeg du kan se tanken.

0
0
Svar på denne tråd

Noget i den retning
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 12:43

Der er jo stor forskel på kompleksiteten i en mafiaorganisation og så en narkoman der laver et indbrud for at få til næste fix..

Som sådan kan man jo ikke kalde kriminaliteten det for en virksomhed men ofte vil bagmændene have en form for legal virksomhed, der kan dække over den illegale. Møntvaskerier, pizzerier og rengøringsfirmaer har været meget brugt.

Organiseringen er også en af grundene til at det er så pokkers svært at få fat i de store fisk når det f.eks kommer til narko, våben og kvindehandel.. De er gemt bag et kæmpe netværk der arbejder intenst på at skjule dem..

Det kan også være systematiske tyverier af designermøbler.. Hvis det f.eks drejer sig om nogle typer, der bruger en del tid på at sidde og pløje boligannoncer igennem for at få indblik i hvad folk har i deres hjem, de har måske allerede aftagere eller i hvert fald en bagmand der vil købe de varme møbler så snart de har dem og han har så et netværk af købere der er villige til at betale for stjålne møbler..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider