Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Den ultimative kontorstol?
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 12:55

Hej.

Det er rent ud sagt nederen at rende rundt med ondt i ryggen for tiden. For det gør jeg.

Jeg har en ganske glimrende kontorstol der nu har holdt min bag adskilt fra gulvet i snart 20 år. Men jeg tror ikke den gør noget godt for min ryg...

Så alle jer med dårlig ryg, jer der bare vil have det mest magelige og jer der er ergonomiske sandalflippere - Hjælp!

Kom med jeres bud og erfaringer på den ultimative kontorstol.

Den skal kunne bære min bagdel konfortabelt oppe de dage hvor jeg arbejder 10-12 timer foran min computer, kunne vippe hele sæde+ryglæn tilbage, så jeg kan sidde med tastaturet i skødet med fødderne oppe og gerne være god for læn og ryg.

Det siger sig selv at en plastiksatan fra Fupta til 200 kroner ikke er sagen. Men har du prøvet en dyr stol, som viste sig at være en dræber? Så vil jeg også gerne vide det, så jeg kan gå udenom den.

"Rygtræningsstole", nej tak.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er glad for..
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 13:23

.. den jeg har på arbejdet.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad den hedder, men i udformning ligner den meget denne

moebelbasen.dk/Forhandlere/Movement/ Erhverv/Kontor/Kontorstole/Hag+ Capisco+ 8106.produkt?DlrLng=13...dLng=87235

Den jeg har kan vippes i alle mulige retninger både i sæde og ryg - jeg foretrækker dog at den ikke gør det (topunderholdning for mine kollegaer at lige løsne ryglænet så det vipper, og så bare vente på hylet når jeg sætter mig)

Med det der sadelsæde er det ikke en god stol hvis man er den der går meget i kjole - og til en kort kjole er den HELT gal. Men jeg regner ikke med at det bliver et problem for dig ;-)

Og finder du ikke andet kan du da prøve denne ;-D

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

God kontorstol
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 14:07

Min kæreste er sidder selv foran computeren mange timer om dagen i forbindelse med en dataloguddannelse og har netop fået ny kontorstol.

Den ser ikke ud af meget, men må indrømme jeg er misundelig - den er virkelig lækker at sidde på, sæde og ryglæn kan indstilles præcis som man ønsker. Ryglæn kan vippes efter ønsket modstand, eller låses fast i en ønsket stilling.

Vi snakker om denne IKEA fætter :)

www.ikea.com/dk/da/catalog/products/ S29895824/

Man kan selv bestemme om der skal "hovedstøtte" på og armlæn. Men den kan klart anbefales i stedet for de store "flydere" hvor man ofte sidder helt forkert i sædet.

:) Håber du finder dig en ny kontorstol :)

Man behøver ikke være tosset for at være her...

Men det hjælper! :)

Sov sødt Kalimo 21/5-2009 <3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har sådan..
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 14:25

en Lisbeth linker til og den er jeg rigtig glad for..

Man skal lige vænne sig til den, jeg har ikke døjet med ondt i ryggen på samme måde som før jeg fik den stol..

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 15:01

Når du nu har fundet din stol vil jeg anbefale sig at supplere med en bold og evt at stå op og arbejde. Der findes ikke en krop der kan klare 10-12 timer i en stol uanset hvilket stol.

Mvh hende der sommetider føler at hun bor bag skrivebordet

0
0
Svar på denne tråd

HÅG Capisco
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 19:09

Jeg har netop fået en HÅG Capisco på arbejde.

Man kan sidde på mange forskelling måder på den, hvilket jeg synes er en fordel når man har mange timer foran computeren.

AnnS

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 08:12
0
0
Svar på denne tråd

alternativ.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 09:30

Her er bestemt et alternativ til en stol.

Godt nok kan du ikke læne dig tilbage og smække benene op, men man sidder fantastisk på den og styrker ryggen og mavemuskler.

Men billig det er den ikke.

http://www.ergoforma.dk/swopper.6

0
0
Svar på denne tråd

Holdning
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 09:49

konfortabelt oppe de dage hvor jeg arbejder 10-12 timer foran min computer, kunne vippe hele sæde+ryglæn tilbage, så jeg kan sidde med tastaturet i skødet med fødderne oppe og gerne være god for læn og ryg. .

En ryg bliver slatten af forkert belastning, selv i en stol, men det er da OK at have en stol, hvor man sidder godt mens man ødelægger ryggen.

Måske det er en stol som styrker ryggen frem for at ødelægge den, du har brug for? http://www.siddebold.dk/index1.htm

Samt et hæve/sænke bord. .

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Hyrdehund søger nyt hjem!

Islænder, palomino, hoppe, 5 år. sælges.

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  19-05-2012 12:19

Tak for alle de gode forslag indtil videre. Jeg vil lige sige at det langt fra er alle dage jeg sidder 10-12 timer foran PC'en.

De fleste dager veksler jeg mellem at sidde ½-1 time på min "pind" og ellers fare rundt på min arbejdsplads.

Stolen her er til mit hjemmekontor, hvor jeg dels arbejder / fordyber mig i en bestemt opgave, der ikke er ro til i firmaet.

Jeg får sikkert for lidt motion - det gør de fleste vel.

Men når jeg er hjemme vil jeg gerne have en stol der virkelig er til at flade ud i.

Baggrunden er også en gammel trafik-skade i ryggen, som ikke kan forbedres med bolde og fjedre desværre. Så de dage hvor ryggen gnaver er det enten stå eller ligge.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider