Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Politisk engageret?
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 19:20

Jeg er meget interesseret i politik, medlem af et parti, deltager i diverse udvalg, møder etc.

For nylig blev jeg opfordret til at stille op til kommunalvalget i 2013.

Det lyder spændende, hårdt, uoverskueligt og alt muligt andet, men reelt aner jeg ikke, hvad jeg i praksis muligvis siger ja eller nej til.

Derfor synes jeg det kunne være interessant at høre, om der er nogen fra HN der er engageret politisk? Hvordan? Hvor meget? Hvorfor?

Det er ikke ment som en debat for eller imod det ene eller andet parti, men jeg ved jo godt, at man ikke bare sådan lige kan styre en tråd herinde ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Joh - sådan da
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 11:45

Jeg er medlem af et politisk parti og har været det i nogle år nu. Jeg er dog ikke særligt aktiv - det er der bare ikke tid til som selvstændig erhvervsdrivende. For jeg tror, at det kræver uendelig meget tid at engagere sig helhjertet (og ikke halvhjertet, som man kan få indtrykket af er tilfældet for nogle lokalpolitikere). Men hvis man brænder for det, der sker i samfundet, kan man få indflydelse den vej.

Jeg meldte mig ind i partiet for trods alt at gøre et eller andet (udover at stemme ved folketingsvalg og lokalvalg), men ville ønske, jeg havde tiden til at gøre mere. Der er efter min mening efterhånden så meget råddent i det danske samfund - jeg fatter ikke, at vi indbyggere tillader det. Undrer mig over, at vi endnu ikke har startet en revolution, men det kan selvfølgelig nå at komme

Dejligt, at du, TS, er så engageret. Det ville helt sikkert ændre i det mindste lidt, hvis flere danskere satte sig ind i, hvordan tingene fungerer, hvor pengene kommer fra osv.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider