Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nyt Hesteliv vs. Hestens Håb??
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 13:47

Hej er der nogen af jer som har brugt/overdraget jeres heste til enten Nyt Hesteliv eller Hestens Håb??

Må jeg høre gode som dårlige erfaringer?

Var der ikke på et tidspunkt en frygtelig ballade med et af stederne eller husker jeg forkert??

Jeg er blevet syg og kan ikke sælge mine dejlige new forest ponyer og overvejer derfor denne mulighed...

 

Håber nogen kan hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ballade
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 14:30

Det var hesteplejehjemmet i århus der var ballade med - de sendte hestene delvist direkte videre til slagteren eller solgte dem for rede penge, med urigtige oplysninger.

 

Det er da trist du ikke kan komme af med dine heste - kan du linke til nogen annoncer, måske kan vi hjælpe med formuleringer mm?

/Lene


Basse

198? - 15/09/08


Cargo B

10/03/96 - 04/11/10



Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ubrugeligt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 15:54

Ringede på et tidspunkt til nyt hesteliv, da en bekendt havde en haflinger, der søgte nyt hjem... Og jo nyt hesteliv ville da med glæde tage ham hvis der blev betalt 1800 kr. om måneden i opstladning???

 

Hesten er nu aflivet...




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 16:30

Nyt hesteliv kan jeg ikke anbefale ud fra egen erfaring, men det er en lang historie.

Det var også dem der sidste år var i medierne og på alle forsider, da de råbte bål og brand, hvor kredsdyrlæge og politi manede sagen til jorden igen, da der ikke var noget at komme efter.

 

Hestens håb kender jeg intet til


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Trailerkort 3260kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestens håb
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 19:21

Anja der har hestens håb er super sød og behandler dem som blommen i et æg. Hende vil jeg til enhver tid anbefale, og med god samvittighed betro min egen .

Jeg tror faktisk endda at hun har plads i stalden pt. så ring ned og snak med hende om mulighederne.


"Why breed and buy, when homeless die?"


Kig forbi Graeskehunde.dk & Galgo-sos.dk Disse hunde fortjener det og trænger bestemt, og venter blot på at nogen vil give dem et varmt og trygt hjem fuld af kærlighed

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 bom bom
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 19:49

jeg ringede til nyt hesteliv da jeg ikke kunne have min fudlblod mere, og han havde været gennem en hel masse, hvis de skulle overtage ejerskabet permanent skulle jeg give dem 10.000 kr! ellers skulle jeg betale opstaldning af 3.000 kr månedeligt. så dem giver jeg ikke meget for, kender desværre ikke hestens håb.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 20:55

Tak for jeres svar hører gerne fra flere.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad er problemet ved betaling
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 21:02

Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor der er noget galt med at Nyt Hesteliv skal have betaling for at tage sig af hestene - enten opstaldning eller overdragelse? Jeg synes det er HELT naturligt at man skal betale for at komme af med et dyr, man ikke lige kan have mere, og det må koste en BONDEGÅRD at få det til at løbe rundt. Afleverer man sit dyr på f.eks. et internat, så koster det også.

 

Er der nogen der vil uddybe, hvorfor det er et problem med betalingen? Havde I regnet med, at det var gratis (ingen fordømmelse af det - spørger bare for at forstå det)

 

Er det det eneste som er 'galt' med stedet?

 

 




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bom bom
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 21:08

når jeg står med en tidl mishandlet hest og i dybe problemer ringer tudene til dem og siger jeg ikke kan vartage hesten. og de så siger det er fint så skal vi bare lige have 10.000 kr! ja så er der et problem..

troede de skulle hjælpe dyr i nød.

og når man står akut og skal af med et dyr og de så kræver 3.000 kr hver måned plus betaling af smed, dyrelæge osv. ja så kan man lige så godt stille hesten på fuldpas, syntes ærlig talt ikke der er meget hjælp at hente der, og så syntes jeg generelt de har travlt med at farer til markeder (hvilket er rigtig rigtig godt) og så brage frem i medierne og svine den ene og den anden til. og smtidig rose dem selv til skyerne.. hverdagens helte er dem der ikke behøver ros for det..

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 21:28

Synes det er fair at de f.eks skal have et engangs beløb på f.eks. 10.000,- hvilket egentlig lyder meget rimeligt i mine ører. Men ikk 3000,- pr. mdr. så er det jo nærmest kun sko og forsikring man spare... Så havde jeg sku beholdt hesten.



 

*** Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey ***

 

 

*** Dear Tana C. & Wicksen ***

2 Angel´s In Heaven...

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bom bom
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 21:30

skovbakken

 

du har misforstået man betaler smed og dyrelæge ved siden af de 3.000 kr. syntes 10.000 er rigtig mange penge at betale i en akut situation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aj, for pokker
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 21:36

så er der da noget vi har misforstået her.... Vi plejer ikke at få penge med, sammen med hesten, når vi overtager heste der kræver en ekstra kærlig hånd.... VI ER BLEVET SNYDT!!!! (Nogen gange har vi endda givet et symbolsk beløb for krikkerne) Og vi modtager heller ikke penge til opstaldning.... Hvad er det for noget....

Vi skulle da have vidst, at vi skulle afkræve hestenes ejere en sum penge, fremfor at handle ud fra en overbevisning om, at vi gjorde en god gerning for hest og ejer....

 

Det er der da flere her på HN der burde have vidst.... Tænk sig, at der render sådan nogen tosse-gode mennesker rundt i DK, som udelukkende handler ud fra et godt hjerte og som oven i købet kan finde på at BETALE for en (ofte mere eller mindre misrøgtet) hest der mangler et godt hjem OG betale for diverse behandlinger af sådan et kræ... Og som oven i købet, i de fleste tilfælde, får helt anstændige, pæne og brugbare heste ud af det....

 

Oki, indrømmet, jeg INTET til overs for Nyt hesteliv. Hun er et af de få mennesker der kan få mig til at tænke virkeligt grimme tanker, rettet mod hende selv. Og der dukker jo bare mere og mere op, som gør hende endnu mere usmagelig.... FØJ...

 

Tænk sig at ville sole sig i, at ville hjælpe heste i nød, og så på den måde snyde sig til opmærksomhed i forhold til den gode sags tjeneste, når hun ikke evner at se virkeligheden og årsagen bag eventuelle "sager", og samtidig afkræver horrible summer, for at overtage heste fra mennesker i krise, som kun ønsker hesten et godt hjem, og som højst sandynligt hendvender sig FØR det går galt....

 

Der findes i hvert fald MANGE andre mennesker der vil give hesten et godt hjem, uden at tage sig betalt for det, fordi de har hjertet på rette sted og føler at de kan gøre en forskel for hesten og for ejeren.... Disse mennesker nærer jeg dyb respekt for, selv om de holder sig "skjult"....



Zamangah

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bom bom
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 21:40

Zamangah

 

 

jeg er også lykkelig for min fuldblod fik det bedste hjem hos den sødeste dame på fyn

 

specielt når min oplevelse hos nyt-hesteliv var så ringe!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 22:56

Zamangah også fra mig

 

Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 prøver i hærdigt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 23:15

Jeg prøver stadig at forstå. Ja der findes mange der vil tage en enkelt hest, men de tager jo mange heste? Det må koste så mange penge.

 

Men jeg er åben over for at høre nærmere. Jeg kan dog ikke blive forarget over det koster penge.




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 23:20

heste (x2): Nej, misforstod ikk. Mente bare at en normal opstaldning for det meste koster omkring de 2-3000,-, smed oveni + forsikring + dyrlæge osv. så er det jo ikk meget man spare. skrev vist det forkert før.

 

Zamangah: Er faktisk også enig i det du skriver. Og kunne selv finde på at købe en f.eks. misrøgtet hest og betale udgifterne til den. Hvis min økonomi var til det. men det er den desværre ikk.

 

Men det er immervæk p*sse dyrt at have heste! Og nyt hesteliv får sikkert mange heste ind og køber sågar heste fri (af hvad jeg har fået at vide). Og det er dyrt at have alle de heste. Så kan faktisk godt forstå hvis de har behov for et engangsbeløb, for at sikre hestens fremtid. de er jo nød til at få penge ind et eller andet sted fra, for at kunne brødføde + betale smed + dyrlæge osv. til de heste.

 

Så kan sådan set se det fra begge sider af.

 

Dog ikke at de skal have månedelige beløb + smedeomkostninger osv. For så kan man jo ligeså godt beholde hesten selv.



 

*** Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey ***

 

 

*** Dear Tana C. & Wicksen ***

2 Angel´s In Heaven...

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bom bom
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 00:10

maggie

 

det er vel ikke så svært at forstå, et menneske i dyb krise kontakter dem og fortæller hun på ingen måde magter hesten mere og den tidl har været mishandlet og græder for deres hjælp, og de vælger at sige vi vil gerne hjælpe men det koster dig lige 10.000 kr. det er immervæk mange penge, når man ingen har og hermed ikke råd til at sørge for hesten, men åbenbart vil de kun gøre en indsats hvis man er en led hestehandler der banker dyret og sulter det på et marked (det giver jo god medieomtale)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt hesteliv
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 00:17

Tager eksempelvis ligeledes 1800 kr. for at have en hest på sommergræs og jo jeg synes det er problematisk, at de tager penge for det når de nu engang fremstår som en organisation der hjælper heste i nød.

 

Den hest jeg henvendte mig til for en bekendt var en frisk haflinger på 5 år som ejer på ingen måde havde råd til at have længere. Hvor skal en person uden ressourcer lige finde 1800 til opstaldning pr. måned eller 10.000 kr.??

 

Her var tale om en hest som hvis de var en non profit organisation kunne have taget ind og fundet en permanent plejefamilie til..

 

Her mener jeg så de kunne tillade sig at tage penge for det, altså når de videre formidler, ligesom man giver 900 kr. for en kat på internatet..

 

 




0
0
Svar på denne tråd
 
 Og det skal da
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 00:22

lige siges at 1800 er MANGE penge for en opstaldning på fyn uden udgifter til faciliteter og 3000 virker helt råddent.

 

Her på min matrikel fodre vi en stor hest som ikke er i arbejde for. ca. max 700 kr. incl, halm, wrap og krybbefoder. Skal man så tage udgifter til dyrlæge og smed er der jo reelt 1100 kr. til dette hver måned og jo så er der udgifter som srøm, vand mm. der dog max løber op i 200 kr. pr. måned og så er det højt sat...




0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs ♣Meggi♣
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 01:07

Min pointe er, at damen bryster sig af at arbejde for en god sag, og hun holder sig ikke tilbage for at piske en stemning i forhold til heste der generelt ikke har det som HUN synes de skal have det.... Hun kæfter op med beskyldninger, uden at have nogen som helst indsigt i lovgivningen... Bare fordi "hun ikke kan lide det"...

 

Og i det øjeblik nogen så, af forskellige årsager, vælger at henvende sig for at få afhændet en hest, i den tro, at damen faktisk arbejder for hestevelfærd og for at forebygge sager hvor der kan blive tale om misrøgt, får de at vide at hun vil modtage hesten for et pænt stort engangsbeløb eller at hun vil tage den i opstaldning/komission som det jo faktisk er.

Det er der faktisk også andre mennesker der gør, de er dog ærlige med det, og arbejder ikke under dække af at arbejde ekstra meget for en god sag.

 

Med tanke på den anden tråd her på HN, hvor der er heste der er sultet ihjel, hvor ejeren udtaler at han var dybt deprimeret og han ikke evnede at handle i forhold til hestene.... Hvad hvis HAN havde henvendt sig til Nyt hesteliv en dag hvor han havde bare en smule overskud... Hvis han havde fået at vide, at damen gerne ville tage hestene ind, mod et engangsbeløb af 10000 pr. hest, eller i opstaldning/komission til rundt regnet 2500 pr. hest pr. måned.... Det havde næppe hjulpet hverken heste eller mand.

 

Det må antages, at hvis hun virkelig arbejder i så god en sag, at hun også har en rabatordning med både foderleverandør, smed og dyrlæge. Vi ville da ikke kunne have taget heste ind, der har krævet ekstra pleje, hvis ikke vi havde så godt et samarbejde med både dyrlæge og smed, der som oftest giver gode rabatter, fordi de også har en interesse i at give hesten en chance mere.... Måske er vi bare heldige at have en dyrlæge og smed der har hjertet på rette sted.

 

Jeg ser som sådan ikke noget forkert i, at engangsudgifter som transport, registrering/omregistrering og evt. vaccinationer skal betales af ejer - Men det løber altså ikke tilnærmelsesvis op i 10000 kr.

 

Du får da heller ikke 10000 fra ejer med i hånden, hvis du køber en hest? Og du skal endda også afholde udgifter til omregistrering og opstaldning, smed og dyrlæge efterfølgende.

Hvis det er sådan det fungerer kan jeg da godt forstå at det er svært at sælge hest for tiden, eftersom sælgerne faktisk forventer at få betaling for de heste de her og ikke betale folk for at komme og hente dem.

 

Beklager, men som sagt har jeg virkelig intet til overs for hende, fordi hun arbejder under dække af en god sag, men i det øjeblik mennesker i krise henvender sig for at undgå at hesten kommer til at lide nød, bliver de mødt af en der ikke har nogen som helst forståelse for den menneskelige krise, der ligger til grund for henvendelsen. De mødes af et krav om betaling de sandsynligvis ikke er i stand til at honorere, hvorfor hesten må blive hvor den er eller gå en ukendt skæbne i møde.... Måske er det endda den hest hun tager billeder af ved næste marked, fordi ejeren har måttet ud i en desperat handling - sælge til en hestehandler, opkøbt af en hestehandler fordi den stod forladt og misrøgtet på en mark.... Og det er jo ikke nødvendigvis fordi ejeren ikke har forsøgt at forebygge den skæbne.



Zamangah

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 aha - jeg tror jeg er med nu :-)
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 08:44

Ok - så forstår jeg det lidt bedre :-)

 

Jeg har bare tænkt stedet som et sted man kunne sende sine gamle, skadede el. heste hen og have et godt otium, og så mener jeg at det er helt ok, at man skal betale for det. Var ikke lige obs på den del, hvor de går ind i dyreværnssager, for det er klart at der ingen betaling kan være.

 

 

 




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 09:00

Jeg kender ikke Anja der har Hestens Håb personligt, men har talt og skrevet med hende nogle gange for lang tid siden.

 

Mit indtryk var hun sørgede godt for hestene, og var meget obs på deres evt. kommende hjem hos en ny familie.

Der turde jeg godt sende min hest hen.

 

Nyt Hesteliv, har jeg intet til overs for.

 

Mvh

Janni

 


Med haflingeren Anton Stenbek og Tinkeren Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs ♣Meggi♣
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 09:10

Jeg tror næppe at de tager sig betalt for at tage heste ind fra dyreværnssager - i hvert fald ikke fra ejeren....

 

Men der er jo bare en risiko for at de mennesker i krise, der henvender sig for at få hjælp til at få afhændet en hest, men som så får at vide at de skal betale, virkelig ikke er i stand til at finde så mange penge. Dermed risikerer hesten jo at få en dårlig skæbne, hvis ejeren vitterlig ikke har hverken økonomisk eller psykisk overskud.... Så kan det faktisk være den sidste udvej at lade hesten sælge til en hestehandler eller bare lade stå til....

 

For mig bliver det altså en kæmpe afvisning af et råb om hjælp fra en der kan se at det går den forkerte vej og som faktisk i et desperat forsøg, prøver at forebygge en dårlig skæbne for hesten, ved at prøve at gøre det rigtige.



Zamangah

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså når jeg har
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 15:33

taget heste ind hos mig betaler de ikke noget ,de kommer selv med den.

derfra overtager jeg alle udgifter.

til gengæld lover jeg ikke at beholde hesten for evigt nogle bliver og nogle der kan og har psykke til det kan komme i nyt hjem hvor forig ejer så får at vide hvor deres hest er og kontrakten lyder at forig ejer må ringe og besøge hesten i dens nye hjem.

når den så kommer fra mig tager jeg noget for hesten ,ikke de store beløb ,men forig ejer kan også købe den tilbage for den pris jeg har ofret på den mens den har været hos mig,det kunne jo være at forig ejer har fået styr på de ting som gjorde at de ikke kunne have den da de kom til mig med den.

 

jeg syntes det er store beløb de tager ,ved så også godt det er dyrt da man jo ikke altid ved hvad den enkelte hest kræver når man har fået den overdraget.


fjordhingst tilbyder bedægning på falster

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige lidt tanker
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 06:21

Jeg forstår ikke at man høvler ned på en organisation som nyt hesteliv.

Hvis man vælger at købe en hest. Tidligere misrøgtet eller ej medfølger der jo nogle forpligtigelser. Man kan vel ikke bare forvente at andre tager vare på ens hest når man ikke selv kan længere eller hvad ???? Når man vælger at købe sig en hest har man et økonomisk ansvar og man er i mine øjne nød til at gøre op med sig selv om man nu virkelig også har råd til dette køb. For det letteste i verden er jo at købe den, men det koster altså at vedligeholde den. man er nød til at forholde sig til at ens økonomiske situation kan ændre sig og udfra dette forholde sig til om man så ville kunne forsørge hesten med alt hvad det indebærer.

Og hvis man har en hest som man af forskellige årsager ser sig nødsaget til at afhænde så må man jo tage det ansvar som ejer og ikke bare forvente at andre stiller op og gratis modtager ens hest. Det er muligt at ens hest har en grim fortid men det vidste man jo da man tog den til sig eller hvad ???

Handler det ikke om at tage ansvar og være en smule fremad synet ????

Det er trodsalt ikke kun rosenrødt at være hesteejer. Af og til skal man træffe nødvendige og til tider ubehagelige beslutninger.



Selvom et minde ikke vejer noget.Kan det være noget af det tungeste at bære på

R.i.p Sally 8.Oktober 2008

R.i.p.Silja 23.Februar 2009

R.i.p.Tarzan 9.Juni 2009

R.i.p.Hope 26.April 2010

R.I.P.Diva 20.Dec 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 09:22

Jeg vil i stor udstrækning give InaAnd ret; man kan da ikke forvente at en organisation/virksomhed fuldstændig gratis aftager alle heste, som folk af en eller anden grund ikke kan have længere. Tænk på, hvilken formue, det ville kræve.

 

Umiddelbart ser jeg den slags foretagender som en mulighed for den hesteejer, der ikke ønsker at aflive sin hest, men som gerne vil give den et godt otium. Om man så vil betale 10.000 kr. i engangsbeløb og/eller et månedligt beløb er jo op til en selv. Jeg mener, at Nyt Hesteliv tilbyder/har tilbudt almindelig opstaldning på almindelige vilkår, og mon det er de månedlige 3.000 kr., I tænker på? Jeg kender slet ikke noget til stedet og kan ikke udtale mig om, hvorvidt det er godt eller mindre godt.

 

Det kan vel betegnes som en 'luksus' at kunne tilbyde sin gamle/skadede hest denne løsning (og man gør det vel mest for sin egen skyld), og har man ikke råd til denne luksus, må man betale det beløb, det koster at få dyrlægen til at aflive hesten.

 

Det skal efter min mening ikke være gratis at 'slippe' af med heste (eller andre dyr), man har påtaget sig ansvaret for og pludselig har mistet interessen for/ikke tid til/ikke råd til osv.

 

Jeg synes selvfølgelig, at det er fint, at Nyt Hesteliv og andre lignende foretagender tager misrøgtede heste ind uden vederlag. Derfor kan vi andre jo ikke forvente, at de gratis tager sig af vores mere eller mere udtjente heste/uønskede heste.

 

Hanne

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 12:38

Hanne :

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteliv
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 13:08

Hanne17: godt sagt

 

For mig ville Nyt Hesteliv - forudsat at de holder, hvad de lover, og jeg har ikke hørt konkrete eksempler på, at de ikke gør det - være den optimale løsning. Jeg er ikke sikker på, at jeg har hjertet til at aflive, hvis ikke hesten er direkte syg, men vil heller ikke forære en hest til en privatperson uden at have en form for sikkerhed for, at vedkommende ikke solgte/gav den videre på et tidspunkt. Desuden koster aflivning + DAKA jo også penge...

 

Der er da vanvittigt få mennesker, der har råd til at gøre noget gratis, og hvis Nyt Hesteliv skulle tage alle de heste ind, som folk ikke længere kan tage sig af, så ville de gå rabundus meget hurtigt. Jeg synes, at det er helt fair, at de tager penge for nogle heste, således at de kan redde andre gratis. Men selvfølgelig kan de ikke redde alle heste gratis!

 

Det handler jo igen-igen om det ansvar, der følger med, når man anskaffer sig dyr. Har man ikke råd til at holde dem, så kan man få dem slagtet eller aflivet. Det er trist, men sådan er det altså....

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læste deres
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 15:47

blad en dag jeg var på sygehuset.

Altså det fra Nyt hesteliv. Og nu bryder jeg da mig slet ikke om dem i forvejen, men det blev s.. ikke mindre at at have læst deres blad. De har flere historier i bladet, hvor de fortæller hvor dårligt nogle heste har det, og hvis så ejeren vælger at sige at de bliver aflivet, ja så jagter de pænt sagt ejeren fordi det er synd at aflive en hest. Selvom at det drejer sig om gamle heste på over 20 år. Selv slagteren blev jagtet fordi de skulle bare have haft i den ene hest.

Har da også hørt fra flere steder at de bare VIL have hestene, fordi de er dømt til aflivning/slagtning. Fordi det er synd for hesten at komme væk herfra.

 

Nej jeg ville aldrig drømme om at bruge hende til noget.

 

Hestehåb har jeg kun læst om.

 

Hvis det var mig, ja så kom hestene ikke længere. Den beslutning har jeg allerede taget for mine to. Skal jeg af med dem, ja så er det en aflivning.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Forpligtelser
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 16:35

og i synes ikke at ejeren lever op til sine forpligtelser, ved i det øjeblik de kan se, at muligheden for at beholde hesten, vælger at kontakte nogen - Nyt hesteliv- for at afhænde den?

 

Jeg synes altså at der bliver lagt nogle meget egoistiske grunde frem, som eneste mulige årsager til at man ikke længere kan have sin hest: mistet interessen, manglende tid, ikke har råd.... Det virker altså lidt indskrænket, uden tanke for, at der kan ligge mange andre årsager til grund for, at man er nødt til at afhænde en hest.... Det kan være triste årsager som sygdom eller sågar dødsfald....! Menneskers livssituation kan ændre sig ret pludseligt på trods af, at de i de sidste 25 år har haft stabile forhold i alle henseender og i de 10 af årerne har haft hesten under gode vilkår....

 

Nyt hesteliv fremstår for mig, som en organisation, der arbejder meget ihærdigt for det de tror på, hvilket i sig er godt. Men i det øjeblik de får muligheden for at hjælpe og forebygge i en konkret sag, så forlanger de store summer for at gøre det :-( . For mig bliver det lidt som om, at der kæmpes for noget de tror på og for at tingene skal være som de vil have det... Men Nyt hesteliv vil bare have andre til at udføre det i praksis - Det er da ikke i orden.

 

Desuden virker hun altså ikke særligt klog når hun fremfører en sag. Disse fremføres oftest med udgangspunkt i hvad hun kan lide/ikke lide. For mig er det faktisk væsentligt mere troværdigt, når sager fremføres med fakta, så som eksempelvis lovgivning og viden. Og det synes jeg faktisk at man bør have på plads, når man så ihærdigt skyder andre mennesker ned med beskyldninger om mishandling og misrøgt.



Zamangah

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 17:36

Tak for alle jeres svar... jeg er glad for der er blevet en saglig diskution ud af det... og jeg læser med.

Inden jeg lavede denne tråd har jeg kigget på begge steders hjemmeside og jeg er godt klar over at feks nyt hesteliv tager mange penge for at overtage heste. Mine heste er mit et og alt og jeg har dem kun til salg pga egen sygdom. Vil gerne lige nævne at i det her tilfælde er det hverken syge, gamle eller svære heste det drejer sig om 3 helt velfungerende smukke new forest ponyer på 3 og 7 år. De har gode gangarter, god afstamning er søde og jeg får også henvendelser på dem ind i mellem men folk vil kun vide hvor billigt de kan få dem,ingen har gidet komme og kigge på mine ponyer det handler kun om penge - som i alle godt ved bliver det nemt svært for det er ikke til at vide om folk bare øjner at kunne tjene på dem eller lign. Ved godt markedet er svært osv men jeg skal også leve med det her. Jeg ønsker kun et kærligt hjem for dem de har fortjent det bedste. Det er ikke nemt.

På en måde forstår jeg godt de skal have penge for det for det er dyrt at holde hest og pengene skal jo komme et sted fra... jeg har overvejet det fordi jeg godt kan li at de skal tilbage dertil hvis et nyt hjem ikke kan have dem længere.... kan man mon regne med den sikkerhed?..............

0
0
Svar på denne tråd
 
 zamangah
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 18:03

 

 

 

prøv at læse min historie med dem, da jeg ringede til dem, lød de som om jeg skulle være en led hestehandler der bankede og sultede min hest før de gad at gøre noget..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 18:35

Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra, men var det ikke en ide at besøge begge steder uanmeldt, så kan du se om forholdene er i orden til dine dyr.

 

En anden mulighed var feks. udlån, nu håber jeg ikke du er alvorlig syg, men fejler du noget der bliver bedre med tiden, var der jo mulighed for at få dine heste hjem igen.

 

 


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Trailerkort 3260kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tryghed
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 20:53

Jeg synes da, at det må give en vis form for tryghed, at en organisation sørger for at skaffe økonomi til at tage sig af de heste, som den påtager sig ansvaret for. Mon det ikke netop var en del af problemet ved Hesteplejehjemmet?

 

Så kan man altid diskutere prisen. Men hvis organisationen skal have ansvaret og udgifterne på en hest resten af dens dage, så synes jeg altså, at en pris på 10.000 kroner er billigt sluppet. Det kan jeg i hvert fald ikke holde en hest for på livstid. Så er der nogle, der kommer i plejefamilie og bliver der resten af deres dage - andre får måske organisationen som mellemstation flere gange - og måske er der nogle, der bliver der? Hvis man tænker på, at de 10.000 kroner er et gennemsnit af udgifterne på de heste, synes jeg stadig ikke, det er urimeligt.

 

I øvrigt kan prisen også være sat efter målgruppen. Dem, der efterfølgende kan komme og sige med forarget stemme, at "Nu har min hest fået et godt liv hos en sød dame på fyn" - er måske ikke dem, organisationen ser som deres målgruppe? Måske er deres målgruppe de heste-ejere, som vitterligt ikke er i stand til at finde andre løsninger for deres hest? Der synes jeg da, at det et eller andet sted er ok, at de går efter at hjælpe dem, der VIRKELIG har behov - og ikke dem, der godt kan finde en bedre og billigere løsning.

 

Så kan man argumentere for, at det er synd for dem, der ikke har 10.000 kroner at binde i halen på hesten. Og ja, det er det. Men jeg synes stadig, at det ville være dumt af sådan en organisation at tage alle heste ind kvit og frit, hvis økonomien ikke er til det - man risikerer at komme i økonomisk uføre og ende som hesteplejehjemmet. Så er der nogle heste, der bliver aflivet, men face it: Det er der ligesom også alligevel.

 

Og så kender jeg i øvrigt ikke damen og aner ikke, hvordan hun i øvrigt ter sig i andre sammenhænge :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tina slap lige af
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 00:04

tania

 

tag lige og drop den anklage om jeg er en fourettet hestejer, hele historien kan du læse i en anden tråd..

øv hvor er hn blevet et surt sted at være, man kan ikke dele noget herinde længere uden at blive dømt som både det ene og det andet..

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan læses her
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 00:07

www.heste-nettet.dk/forum/1/2279415/ 2279415/

og inde du dømmmer så kend alle faktorer! eller spørg ind til det, hvis det er noget du syntes du mangler svar på..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestens Håb.
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 09:43

Jeg kender lidt til Hestens Håb.

Må sige at Lea er one of a kind. Hun gør alt for disse heste.

Sælger de misrøgtede når de er ovenpå for summen af hestens regning (som jeg har forstået det) HUn er et hjertevarmt menneske, der også er realistisk hvis en hest er for skadet, så får den fred. Men hun kæmper også en lang og sej kamp for at få hesten på ret køl igen.

Hvis jeg en dag stod med en hest som jeg hverken kunne få solgt så var det hende der blev ringet til.

 

Synes de gør et fantastisk stykke arbejde.


Razio efter Skovens Rafael/BH Future Cup til salg fra 2010

Hot Strut efter BH Hotline/Come Back II til salg fra 2010

Avls hoppe Come Back II/May Sherriff til salg fra 2004

0
0
Svar på denne tråd
 
 hov....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 09:45

Jeg mente ikke hestens håb, men GIV HAAB.

sorry....


Razio efter Skovens Rafael/BH Future Cup til salg fra 2010

Hot Strut efter BH Hotline/Come Back II til salg fra 2010

Avls hoppe Come Back II/May Sherriff til salg fra 2004

0
0
Svar på denne tråd
 
 heste x2
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 14:35

Jeg anklager dig ikke for noget. Jeg brugte dig bare som eksempel på en, der ikke kunne bruge tilbuddet fra Nyt Hesteliv. Det gør det ikke nødvendigvis til et dårligt tilbud, i hvert fald ikke for dem, der kan bruge det.

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tina..............
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 15:02

kunne skam sagtens have brugt dem, men de nægtede prompte at hjælpe på hverken den ene eller anden måde..

så det endte i noget rigtig grimt, og jeg mener stadig de er nogle pengegriske idioter, du skal være en led bankende person som andre anmelder før de gider røre en finger, hvis du "melder" dig selv til dem, så gider de ikke hører på dig. jo hvis altså lige du bakser 10.000 kr op af lommen. syntes også de kører hetz mod gud og hver mand og har mere travlt med medieomtale end egentlig at hjælpe heste, hvorfor er det nødvendigt for dem at vi alle klapper dem på skuldren og sige hvor er i fantastiske! du er jo også helt forygt hvis du afliver..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til hestex2
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 17:10

Jeg gad egentlig ikke skrive mere i tråden, for den kører jo i ring konstant. Alligevel er jeg nødt til - efter at have læst dit sidste indlæg herover (fra kl. 15:02 i dag) - at indsætte et citat fra et af dine andre indlæg; altså noget, du selv har skrevet. Det kommer her:

 

"øv hvor er hn blevet et surt sted at være, man kan ikke dele noget herinde længere uden at blive dømt som både det ene og det andet.."

 

Prøv at læse dit udsagn herover, og så læs dit seneste indlæg (og et par andre, mener jeg). Hvordan synes du selv, du klarer det dér med ikke at dømme andre?

 

Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 bom bom
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 23:08

hanne :)

 

syntes jeg klarer det udemærket tak :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 "internat"
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 00:56

Hej

 

Har vi egenlig som almindelige fornuftige heste ejer brug for et "internat" som Hestens håb og Nyt Hesteliv?

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 13:01

MonaK

Der syntes jeg at du præcist og kort ramte sømmet på hovedet.

 



Selvom et minde ikke vejer noget.Kan det være noget af det tungeste at bære på

R.i.p Sally 8.Oktober 2008

R.i.p.Silja 23.Februar 2009

R.i.p.Tarzan 9.Juni 2009

R.i.p.Hope 26.April 2010

R.I.P.Diva 20.Dec 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste i nød
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 14:19

Hej,

 

Så vidt jeg ved er begge de steder, der omtales her, baseret på privat initiativ og finansiering. Det er utrolig prisværdigt, at mennesker orker at lægger arbejdet i og bruger penge på at redde heste i nød. Men man kan ikke redde hele verden, så et sted må grænsen jo gå.

 

Jeg synes, at når man taler om sunde og raske heste som f.eks. den 5-års haflinger, der nævnes ovenfor, så er der jo mange alternativer. Den kunne sælges eller den kunne lånes ud.

 

Når det drejer sig om den ældre, fhv. vanrøgtede fuldblodshest, tja så er der jo i det hele taget det etiske i, om man bør sende sådan en hest videre eller om det ville være bedst at få den aflivet. Det sidste ville nok være min løsning, hvis det var min hest.

 

Jeg synes ikke, at organisationer, der har som formål at hjælpe nødlidende heste (og jeg kender ikke nogen af de nævnte specielt godt), også skal fungere som "opsamlingscentral" for landets hesteejere, når de ikke ved, hvad de skal gøre med deres heste. Hvis man har anskaffet en hest, må man tage ansvaret hele vejen og gøre, hvad man finder bedst.

 

Hvis en hesteejer ikke længere er i stand til at passe sine heste og hestene vanrøgtes, så er det på sin plads at gribe ind, og her er det dejligt, at der findes den slags ildsjæle. At "almindelige" hesteejere, der gerne vil afsætte deres hest, så kommer til at skulle betale for det, kan jeg ikke se det forkerte i. De har jo selv valgt at skille sig af med hesten og ønsker ikke/mangler overskud til at tage beslutningen om salg/udlån/aflivning.

 

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej :)
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 14:31

jette

 

han var ikke gammel? han var 8 år :)

og jeg indrømmer blankt jeg overhoved ikke kunne tage varer på ham, han fik ikke det havde han behov for, foder, smed og omsorgsmæssigt. pga min dybe depression, økonomi og en del andre problemer.

jeg forlanger heller ikke de skulle hjælpe, men jeg undres over deres meget snobbet tilgang til mig og at de på ingen måde gad at hører om eller hjælpe hesten før jeg havde sagt ja jeg indbetaler 10.000 kr, her snakker vi om en samtale på under 5 min, hvor hende jeg snakkede med klappede i som en østers og bare sagde et koster 10 k, da jeg spurgte ind til om de kendte andre muligheder sagde de ja det koster 10 k, da jeg så sagde det er trist for jeg har ikke de penge så jeg må jo nok aflive, så svarer hun og jeg citere direkte: ja det er jo en typisk mentalitet for folk som dig, bliver det for svært så slår man bare ihjel.

hmm der er vist ikke meget nødhjælp over det, desværre kendte jeg ikke til hestens håb, kun til nyt hesteliv, og historien tog en sørgelig drejning (den jeg har linket til længere oppe)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for opklaringen
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 15:56

Hej igen,

 

Undskyld jeg fik galt fat i alderen på din hest... det var bare du skrev den havde været igennem en masse, og så forestillede jeg mig, at den var oppe i årene. Men jeg synes ikke, der er noget galt i at aflive en hest med den baggrund, som man ikke er sikker på at kunne tilbyde et godt liv fremover, og det synes jeg er forkert bemærket af den person, du har talt med... I hvert fald er det bedre end at blive til en af de heste, der har brug for at blive reddet...

 

Jeg håber det går dig bedre nu.

 

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 16:03

jette

 

det er helt okay :) han havde oplevet rigtig meget på sit meget korte liv, og jeg havde ikke gjort opmærksom på aldren.

men jeg var faktisk decideret chokeret over deres væremåde, og efterfølgende har jeg fulgt med i hvad de laver, og syntes de er meget fremme i medierne osv, det er som de konstant skal have ros fra omverden, syntes også de kører hetz mod folk, (folk kan være nogle lede svin overfor deres dyr er jeg godt klar over) men deres historier melder næsten aldrig om hvorfor de her mennesker har handlet som de har, de bliver bare alle udstillet som dumme svin, og det syntes jeg er rigtig tarveligt af dem, og de mangler noget perspektiv syntes jeg.

jeg har det meget bedre nu tak :) er helt ovre min depression osv. og venter en lille en :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:45

Jeg er så en af dem, der støtter Nyt-Hesteliv, osse økonomisk og kan ikke genkende kritikken fx at det "Bare er en penge-maskine" osv.

Som det så dejlig kort og kontant bliver nævnt i tråden, så er Nyt-H. ikke beregnet til almindelige hesteejere som "os" her på HN.

Organisationen er til for de heste, der ikke er nogen der tager ansvar for,- Heste der står og bogstavligt rådner op på en eller anden mark hvor de er blevet dumpet og ingen ved, hvem der ejer dem osv. Det er ikke meningen at det er et sted man "gratis" kan komme af med sin hest, fordi den fx er gammel eller syg. Det må man som hesteejer selv tage ansvar for. Og det kan man jo så gøre ved at betale for at få den passet, hvis man ikke vil aflive den. Der er jo ingen der sige at det skal være på Nyt-H. hvis man synes, at 3000,- er for dyrt. Der er altså mange steder, der tager heste ind som er sendt på pension, man skal bare ikke regne med at det er gratis!!

 

Jeg har selv været langtidssyg, hvor jeg var ude af stand til at tage mig af min hest (og mig selv), som jeg på det tidspunkt havde haft i ca 15 år og jeg ville bare ikke af med ham. Jeg spurte mig frem alle mulige steder og efter 7 måneder, hvor en veninde passede ham (mod betaling naturligvis), fandt vi et sted hvor de manglede en selskabshest og han er der endnu, her næsten 6 år efter.

 

Jeg synes, at bare fordi man bliver irriteret eller ser sig gal på en person, betyder det jo ikke nødvendigvis at den organisation, som vedkommende er en del af, er "no-go"!! Det kunne være at man sku se lidt længere end sine egne ømme tæer!!

 

 


Red en mishandlet hest eller to...

 

STØT www.Nyt-Hesteliv.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nemt at at sige
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 02:59

Jeg synes det at nemt at sige, at den haflinger jeg omtaler bare kunne være lånt ud eller solgt. Han blev lånt ud både til privat og rideskole og hvor er der bare mange useriøse mennesker derude. Han blev også forsøgt solgt, men kunne ikke gå gennem handels undersøgelse.

 

Ejer havde tidliegere været en MEGET pligtopfyldende heste ejer, men grundet en skilsmisse ændrede verden sig fra dag til dag både økonimsk og psykisk..

 

Jeg gjorde hvad jeg kunne hesten stod b. la. gratis hos mig et halvt år, prøvede at låne ham ud af flere gange sælge ham osv. Ejer var speciel omkring sin hest ingen tvivl om dette og ønskede ham kun det bedste og var dybt bekymret for hvor og hvordan han ville ende, hvis han blev givet væk, hvilket jeg godt kan forstå efter flere uheldige udlån useriøse menneseker i forbindelse med salg.

 

Jeg kontakter derfor nyt hesteliv og ja jeg indtil nu haft hesten i min varetægt i et halvt år og ønskede ikke flere udgifter på den. Da nyt hesteliv ikke vil tage den stiller jeg ejer et ultimatum jeg videre formidler ham eller aflivning, ejer vælger måske af egoistiske årsager aflivning, men kan også godt forstå hende i hendes holdning, hvor ender han i sidste ende?? Og jehg jeg medvirkende til beslutningen men ønskede ikke flere udgifter på en hest der ikke var min.

 

Hvad vil jeg med denne historie, blot gøre opærksom på at denne hest var lige så udsat, som udssultedet eller vanrøgtede heste hvilket jeg gjorde nyt hesteluv opmærksom på, men de ønskede stadig ikke at hjælpe.

 

Inden nogen dømmer mig og siger, at jeg gjorde det samme, vil jeh blot sige, at jeg ikke er en oranisation der markedsføre sig ved at sige, at jeg hælper heste i nød...




0
0
Svar på denne tråd
 
 dyr formidling.....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 06:57

Kender ikke så meget til nogle af stederne, udover jeg engang har haft en part på en privat hest opstaldet på Nyt Hesteliv.Et sted med søde mennesker.

 

Tænkte dog her den anden dag at de kan komme til at spænde lidt ben for dem selv engang imellem - grunden hertil er at der kom en dame i stalden og spurgte om jeg havde en pony som havde lyst til at gå selskab med hendes ældre III-pony ( over 30 år ).

 

Hun havde også forhørt sig hos Nyt hesteliv om de havde et par ponyer der kunne bruge noget lækkert sommergræs og løsdriftstald, foder, hø mm på hendes regning, men det endte med at blive en meget dyr affære i formidling. Så hendes overvejelser gik i retning af at købe en selskabspony i stedet eller spørge andre hestefolk omkring sig.

 

Så nu kan min welsh komme på "hotel" sommeren over og give en artsfælle selskab så den gamle pony ikke skal gå alene.

 

 


III-Welshhoppe 9 år efter Parcybedw Boy George sælges

2 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

Boks i 5491 Blommenslyst udlejes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Nete Langhoff
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 00:17

Læs dog hvad jeg skriver....Det var f##me ikke nemt at få sit liv stillet på standby fra den dag til den anden og skulle til at låne hest ud som man allerhelst bare ville passe og ride hver dag som man plejer. Det tog som sagt 7 måneder at løse problemet og som DU selv skriver; Du ville ikke have flere udgifter på den hest, som du nævner...Ejeren åbenbart heller ikke, hesten kan ikke gå gennem en handelsundersøgelse,- Så tager man en beslutning. Fx at aflive,- som du selv skriver ; Hesten var en, der kunne ende som et radmager og udsultet øg et eller andet sted, men det gjorder den ikke for som jeg læser dit indlæg, så er den aflivet. Det er ikke mennigen at Nyt-H. skal løse den slags problemer for hesteejere, det er mennigen at de skal hjælpe heste, det ER gået galt for og jeg vil lige tilføje, at en del af den slags heste bliver osse aflivet,- det er noget dyrlægen afgøre. Det koster jo altså osse penge!!!

Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg faktisk at det er en temmelig forkælet holdning, du lægger for dagen, først tager du hesten til dig, så vil du ikke have den alligevel for den koster dig penge (suurpriise) og så bliver du fornærmet fordi Nyt-H. ikke vil løse DIT problem for dig. De udgifter Nyt-H. har bliver dækket ind af donationer fra private og de penge skal rækket så langt som muligt og bruges så fornuftigt som muligt.


Red en mishandlet hest eller to...

 

STØT www.Nyt-Hesteliv.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med denne
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 16:27

hjemmeside? Jeg ved hun hedder Lea hende der har det, jeg har snakket lidt med hende for noget tid siden, hun virker meget rar og oprigtig :-)

 

http://www.givhaab.dk/



Mvh Renée H
 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er noget i helt har misforstået!
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 20:20

Det månedlige beløb i snakker om, er for hvis man har en heste opstaldet på Nyt Hesteliv, som ikke kun er et sted for misrøgtede dyr. Det er også et sted hvor man som privat person kan have sin hest stående, så selvfølgelig skal man betale for opstaldning som alle andre steder. Og når de kræver et beløb for at overtage hesten er det fordi at der med hesten følger udgifter til mad, dyrlæge, smed osv. I skal tænke på at de har omkring 60 heste/ponyer/æsler/muldyr gående, og hvis man tager udgangspunkt i at det koster ca. 2.000 kr. om måneden at holde 1 hest, så er regnestykket ret simpelt.

 

Nyt Hesteliv er et fantastisk sted, du finder ikke en eneste hest/pony/æsel/muldyr som har det det skidt (hvis man ser bort fra dem som har skavanker fra tidligere forhold).

 

At de går sådan frem i medierne ville ikke være nødvendigt hvis folk (hestehandlere såvel som privat personer) overholdte reglerne for hestehold. Efter min mening er der alt for lidt fokus på dyremishandling i Danmark. Det er helt ubeskriveligt hvor ondt det gør at se så uskyldige dyr blive behandlet som de gør rundt omkring i landet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 20:44

tja så ved du noget de ikke gør, da jeg græd min nød hos dem, fik jeg afvide jeg kunne betale det beløs hver måned! og så skulle de nok tage sig af hesten..


Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste (x2)
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 21:01

Ja, men så har det været som pensionshest. Man kan sige at det er lidt det samme, som når man skal ud og rejse og sender sin hund/kat på pension mens man er væk. De sørger for at den har det som blommen i et æg mens man selv kommer ovenpå igen. Og desuden ved jeg at 3.000 ikke er prisen, der er flere forskellige priser det kommer helt an på om den skal stå i boks eller løsdrift, om det er pony eller hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nyt hesteliv...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 21:54

Jeg må indrømme det forargede mig lidt da jeg læste om NH Peppe som er et mulddyrføl som er et ups"føl" på en af nyt hestelivs shetterponyer og en nyt hestelivs æselhingst som stod og ventede på at blive kastereret. Nu kender jeg ikke omstændighederne for hvordan de 2 heste var sammen,og den er da et lille sødt mulddyr - jeg tænker bare det var endnu en hest at donere penge til, og det kunne vel nok have været forhindret hvis æselhingsten ikke kunne komme til shetterhoppen.

 

 


III-Welshhoppe 9 år efter Parcybedw Boy George sælges

2 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

Boks i 5491 Blommenslyst udlejes

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 22:00

Line

 

jeg kunne slet ikke have ham mere, og skulle af med ham han var en hest, og jeg skulle betale 3.000 plus smed og dyrelæge og jeg havde hverken penge eller overskud til ham, så det passer ikke det du siger..


Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteliv
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 23:01

Alle ponyerne og æslerne går i løsdrift sammen, og NH Mikkel kan jeg ikke huske grunden til at han ikke blev kastereret med det samme, men der kan jo ske uheld.

 

Med Hensyn til Heste (x2), så kan man jo ikke forvente at folk bare modtager heste gratis for at skulle bruge en masse penge på mad, dyrlæge og smed, (Det kan godt være det her lyder koldt, måske endda groft sagt) Men man har altså selv et ansvar for det dyr man køber, og du burde nok have indset det før den kom så langt ud. Men ikke sagt at du ikke selv kunne se at nu var det for meget, hvilket jeg synes er rigtig godt, det skulle måske bare være sket lidt før.

Og jeg ved at der også er den mulighed at de kan hjælpe med at formidle hesten ud i plejefamilie, men at man selv beholder hesten til den rigtige familie er fundet, og det koster kun 2.500 kr. og så kan man have hesten stående et sted hvor opstaldningen er billigere, så at det koster 10.000 kr. som engangsbeløb eller 3.000 kr. om måneden er ikke helt sandt.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 09:19

det var længe før det kom så langt ud jeg kontaktede dem, men det var de egentlige ligeglade med, self har man ikke 10.000 kr når man er gået helt ned med psyken og mistet sit job, jeg ved godt man har et ansvar, det prøvede jeg desparet at tage, men hver gang jeg henvendte mig et sted blev døren hamret i.. opstaldning var billigt nok der hvor hesten stod, men når man er så presset på flere fronter har man ikke bare mulighed for at flytte hesten, der skal betales transport, nyt depositum for ikke at snakke overskud som man bare ikke har når man er gået ned psykisk, og 2500 kr er mange penge er skaffe når situtionen var som jeg var i..


Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt hesteliv - priser
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 11:43

 

 

Link til priser på Nyt-hesteliv: www.nyt-hesteliv.dk/index.php?id=38

 

Opstaldning i løsdrift: 1800 kr. Hesteinternat pr. md. 3500 kr.

 

Formidlingspriser: www.nyt-hesteliv.dk/index.php?id=16

 

Hesten bliver stående hos dig: 2500 kr.

Hesten opstaldes indtil formidlingen lykkes: opstaldningspris.

Nyt hesteliv overtager ejerskab: 12500 kr.

 

 


Mvh Anja


Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre.

Johannes Hohlenberg




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider