Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad er jeg så???
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 17:51

Min mor har en bror - og han er så min onkel. Min onkel har en datter som nu er gravid. Datteren - er jo så min kusine.

 

Hvad bliver jeg så til hendes barn? Ingenting? Eller er det kun "mine børn" (hvis jeg havde nogen altså) der bliver noget til barnet?

 

Forvirring - ja tak :D


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slægtskab
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 18:02

Jeg har fundet dette her:

 

da.wikipedia.org/wiki/Grandfætter

 

Altså... jeg vil umiddelbart sige at du bliver grandtante. Det er i hvert fald hvad jeg altid har kaldt min mors kusine, og hendes søn er så min grandfætter. Men jeg ved altså ikke om det er korrekt. :-D

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 overkdkle
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 18:33
Grandtante.

Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Fotografering tilbydes:

www.bonniejensen.dk / foto@bonniejensen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 20:40

Jeg ville også sige grandtante. Dine børn og hendes børn bliver grandkusiner og -fætre.


 

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du bliver
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 20:44

grandkusine. Jeg er nok så gammeldags, men en grandtante er min mors tante, og min mors kusines børn er mine halvkusiner/fætre.

 

/Lene


Basse

198? - 15/09/08


Cargo B

10/03/96 - 04/11/10



Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 21:41

Grankusine? Hvordan kan jeg blive kusine til min kusine's barn?

 

Holder nok også mest på den med Grantante.

 

Skulle lige spørger fra min mor - hvad bliver hun så til det kommende barn? Hun er jo min kusine's fars søster.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 22:05

I min verden eller i vores familie, hedder det at ham din "onkel" er din morbror. En onkel er gift med din moster eller faster. Lige som en tante er gift med din farbror eller morbror.

 

Og du er ikke noget til barnet, det er din kusines børn og i vores familie når titler ikke derud... Men det er jo forskelligt fra familie til familie..

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelm
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 11:42

Sjovt - vi har længe haft den diskussion i familien, hvr nogen mener at mine søskende og jeg er granfætre/kusiner, andre at vi er granonkler/tanter til vores fætters to børn.

 

 

Vi er aldrig kommet frem til et endegyldigt svar, hvorfor vi er blevet enige om, at de er vores: Grantræer (til stor morskab for familien, og især de to børn)

 

 


*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~


Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider