Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hestevognskørsel
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 11:58

Der skal være sommerfest i vuggestuen/børnehaven og det ville være et stort hit med en hestevogn, der kunne fragte ungerne lidt rundt, men sådan noget koster jo spidsen af en jetjager hos de "rigtige" selskaber der gør sådan noget og det står budgettet nok ikke lige til

 

Er der nogen der gør sådan noget eller kender nogle?

 

Det skal selvfølgelig stadigvæk være nogle med styr på det, så hest+vogn+unger ikke lige pludselig løber løbsk, men måske til lidt mere overkommelige priser :-)

 

Mvh Alette


Mercedes 300TE sælges, se min annonce!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 I kan ligeså godt .....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 13:59

... indstille jer på, at det koster penge.

 

Der er meget få filantroper i verden, der bare lige har et spand heste og en stor vogn stående, og som uden videre kan afse en arbejdsdag til klargøring plus en arbejdsdag til selve kørslen - for slet ikke at tale om slid på heste, vogn og sko ;)

 

Sørg for at vælge en kusk, der har forsikringerne i orden - hvis uheldet er ude, så er det altså ikke nok at være velmenende og nære et dybfølt ønske om at gøre små børn glade.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ideen er god
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 12:51

Meeen lad være med at vælge det billigste, sørg for de har forsikringer i orden og veltrænet heste.

 

Til vores bryllup kørte Christian der dengang havde Odinsgården i Sengeløse, efter han har solgt gården holder han til ved Ry skov hvor man kan køre i hestevogn i skoven og fælde juletræ.

 

Jeg vil stadig tro at han kan bookes til arrangementer, ved ikke hvad jeres budget er, men 2 heste skal læsses og køres i trailer, benzinudgift, løn til kusk og hjælper osv. Ved ikke hvad det koster og hvad du har fået priser på, men 4-5000 kr og opefter ville jeg umiddelbart tro.

 

Det er andres børn du vil putte i hestevognen, så sørg for at forsikringer er i orden og det er veltrænet heste.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejseje
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 16:54

Hvis der ligger en travbane i nærheden, så hør en af travtrænerne ad. Det kan jo være at de har en "rigtig" vogn.

Ellers kan det jo være du kan finde en privat i nærområdet, som er villig til at gøre det for et par hunde.


Isabella,

Troelsegaardens Kilkenny,

Sidus Bobsøn, Fey og Bob.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 17:54

Jeg er også lidt bekymret over, at man fra en vuggestue/børnehaves side er klar til at smide ungerne i en 'piratvogn', bare den er billig.

 

De færreste forældre ved nok om heste til at forstå, hvor farligt det kan være, og hvor stor forskel der er på de gode og de dårlige. De stoler på jer, der arrangerer det, og på, at I ikke udsætter deres dyrebare børn for unødig risiko.

 

Det kan sagtens gå godt, men det kan også gå rigtigt skidt. Og så er det bare rigtigt ærgerligt, hvis kusken ingen forsikring har.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestevogn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 19:31
Det skal selvfølgelig heller ikke bare være billigt og så er alle glade, sikkerheden er vigtigst!

Men derfor kunne det jo godt være at nogle havde erfaringer med et firma der måske var lidt billigere....

Mvh Alette

Mercedes 300TE sælges, se min annonce!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit bud....
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 15:13

Prøv at kontakte det lokale køreselskab, nær dig og hør om der er nogle medlemmer, som kører hestevognsture.

www.koereforbund.dk/ dkf_selskaber.html

 

Her nordpå, er der en del fra Thy køreselskab, der kører

www.123hjemmeside.dk/ thykoereselskab/29836397

 

Jeg har også selv kørt lidt (gratis) ture med byens dagplejebørn, hvilket giver stort respekt og annerkendelse fra børnene side af. Specielt, når man senere hen kommer forbi dem, er der ingen tvivl om, at de kender hestene og lille mig.

 

(belønningen for mine anstrængelser, foruden de glade børn)

 

Senere kom børnene med gulerødder til hestene

 

Jeg har også en enkelt gang kørt til byens sommerfest (også gratis)

Brugte en hel uge forinden, på at ordne vogn, seletøj, sko hestene samt holde dem i god form, til dagen.

Belønningen: masse af glade mennesker men ikke så meget som et enkelt tak fra arrangørende

 

Så som "Sif" nævner, skal man virkelig være bidt, af en gal arbejdshest, når man gør denne gode gerning.

 

Hilsen filantroper (Martin)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 00000000
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 18:54

Den første betingelse er jo at få at vide hvor det er ?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestevogn
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 07:23

Haha, nåh ja!

 

Det er i Hedehusene på Sjælland :-)

 

Martin, tak jeg kigger nærmere på linkene ;-)

 

Mvh Alette


Mercedes 300TE sælges, se min annonce!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikkerhed frem for alt.
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 12:32

Som mor vil jeg ikke sende mine unger med en fremmed hestevogn uden at være sten sikker på, at det er en erfaren kusk og hest(e), samt styr på sikkerhed og forsikring.

 

Ingen tvivl om, at oplevelsen vil være ubeskrivelig, hvis det lykkedes at få det til at flaske sig. Hvis i ikke har en "Martin" i dit område så kunne du måske nemmere finde en god og skikkelig pony som kunne give rideture.

Havde en gang min sne hvide araber hingst med til en opvisning, hvor heste skulle varmskos. På et tidspunkt kom en masse børn forbi med deres børnehave og de spurgte pænt om de måtte sidde på hesten. Jo, jo og smeden satte dem op og tog dem ned. Køen ville ingen ende tage (de løb så om bag i køen når de kom ned ). Ingen opdagede at det var en hingst og alle kom derfra med en ekstra god oplevelse i bagagen.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

 

Stübben islænder sadel, sælges.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider