Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor kan jeg få hjælp (læge)
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 23:41

For efterhånden ca. 4 uger siden faldt jeg og har slået noget i min overarm/skulder. Jeg tog på skadestuen, men lægen vurderede at jeg ikke behøvede røntgen, og jeg blev sendt hjem med beskeden om at henvende mig til egen læge hvis jeg stadig havde ondt "3-5 dage efter". Da jeg var på skadestuen havde jeg kraftige smerter og kunne eks. slet ikke løfte min arm osv.

 

Den følgende uge gik det dog lidt fremad, og jeg besluttede ikke at kontakte egen læge, da jeg tænkte det muligvis var korrekt at intet var brækket. Den efterfølgende uge altså op til at skaden er 2 uger gammel, er der dog ingen bedring, og da jeg har ret mange smerter osv. kontakter jeg egen læge. Jeg taler med min læge i telefonen der beder mig komme derud, og jeg tager derud nogle dage efter hvor jeg har en tid. Her konstaterer han efter en hurtig undersøgelse at den ikke er brækket, og siger jeg skal give det en uge mere.

 

En uge efter er der dog stadig ingen bedring, og jeg kontakter min egen læge igen. Denne gang vil han stadig heller ikke sende mig videre, men tilbyder mig noget kraftigere smertestillende, hvilket jeg dog må takke nej til pga. jeg før har fået det, og synes jeg reagerer meget kraftigt/ubehageligt på den slags (opkast, døsig osv.). Nu er der så gået yderligere 2 uger, altså 4 uger i alt. De sidst 2 uger har der været en lille bedring, men jeg har stadigvæk momentvis ved forkerte bevægelser så stærke smerter at jeg er ved at besvime. Derudover har jeg langt fra fuld bevægelighed i armen, og kan ikke løfte den særlig højt eller ud fra kroppen. Jeg kan dog godt eksempelvis bære ting. Jeg har dog også flere gange gjort ting, fordi jeg har "vænnet mig til smerterne" for efterfølgende at have endnu mere ondt. Jeg har også problemer når jeg skal sove, hvor jeg stadig er nødt til at lægge puder under, så armen er i en helt bestemt vinkel, da det ellers er uudholdeligt.

 

Men jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg skal gøre herfra. Min umiddelbare plan er at ringe til min læge igen i næste uge, men hvad gør jeg hvis han stadig ikke vil "tage det seriøst"? Hvilke "rettigheder" har jeg, kan jeg forlange en nærmere undersøgelse?

 

Det skal lige siges jeg flere gange har haft brud på knogler ligesom jeg har haft "flænger" (kan ikke huske udtrykket for det) bl.a. i samme overarm som nu. Min vurdering i forhold til den tidligere skade i samme arm, er at smerterne denne gang er kraftigere

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 00:02

tjae som du beskriver det havde jeg for minimum tre uger siden stået oppe på skadestuen og været en "besværlig kunde" ;-)

 

når du siger at din arm skal være i bestemte stillinger og at du er besvimelse nær af smerter hvis ikke du holder disse stillinger, så lyder det da ganske som de tre gange jeg har haft brækket noget i armene.

og er det ikke det, ja så må du da scannes for at tjekke skader på ledbånd eller sener, da dette jo også kan være ganske alvorligt.

 

op og kræv at blive taget alvorligt , så længe skal man ikke have så ondt!

 

(og jeps, du kan godt rende ind i personale der synes du er skrap og irriterende og pylret og rutter med skattekronerne, men dem om det.)

 

som jeg engang sagde oppe på skadestuen da en hest var startet fra stilstand til galop på midten af min fod -på et cementgulv; "jeg er ganske klar over at den vil være øm i flere dage. der er jo 600 kg der har trådt på min arme fod, men spørgsmålet for mig er, om det er forsvarligt at gå på arbejde på mandag og malke 60 køer med denne fod og det er det ikke hvis den er brækket. er den ikke brækket går jeg på arbejde trods ømhed, men gider ikke ødelægge min krop. så jeg vil blive meget glad for at få et røntgen så jeg kan være helt sikker og pga af smerte og hævelse kan et brud ikke erkendes kun ved palpation lige nu. " (sådan ca var ordene)

jeg fik mit røntgenbillede -og en journal i hvilken der stod at jeg havde trådt en hest under foden :D

 

rigtig god bedring!!!


Venlig hilsen Sarah.



Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sakra.....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 00:07

Sakra: Tak for svar. Vil dog lige rette at jeg kun er ved at besvime ved bestemte bevægelser, men at jeg godt kan bruge armen indenfor det bevægelsesområde jeg har i den pt. dog gør det stadig ondt der, men ikke mere end jeg "kan holde ud". Det med at besvime sker ca. 1 gang om dagen, selvf. lidt efter hvad jeg laver osv. Det er så når jeg skal sove, altså ligger ned, jeg skal have en pude under så den har en bestemt vinkel, ellers kan jeg ikke holde det ud.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 00:19

Det lyder som et brækket kraveben. Sender lægen dig ikke videre, ville jeg konsultere en anden læge. Røngten har du i hvert fald krav på.

 

God bedring.


You gotta look her in the eye
And you gotta love your way of life
Cause you gotta guilty, filthy soul
Don't ya know it's out of your control

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 18:43

Du skal simpelthen forlange af din læge at få en røntgen for enten af- eller bekræftelse af, om der er et brud.

Hold fast ved, at du nu ikke længere kan acceptere smerterne, at 4 uger er for lang tid, hvor der ikke er sket yderligere forbedring.

Du har ret til at få taget de røntgenbilleder - og det både kraveben og armen.

Jeg håber virkelig ikke for dig, at der ér tale om et brud, for så skal hele møget "brækkes" op igen - på 4 uger kan det nå at vokse ganske så meget skævt sammen

 

Der kan også være tale om sene/muskelskader - men de skal udredes. Det har du også krav på - evt. via en scanning - hvis brud kan udelukkes.

 

Det er ikke accpetabelt, at man ikke bliver ordentligt behandlet og jeg synes din læge er liiidt for slap!

 

Sys

 


Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 19:16

jeg syntes ikke det lyder så underligt at have ondt i 4 uger når du laver bestemte bevægelser, jeg gik på krykker i 3 mdr efter et spark fra en pony, der var intet at se det var bare en blodandsamling i musklen. jeg slog min skulder det tog 7 mdr før det stoppede med at gøre ondt, og det var kun ved bestemte bevægelser..

og når din smerte kun er ved bestemte bevægelser og stillinger lyder det ikke som om noget er brækket, jeg ville lytte til lægen og give det tid..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 20:05

Jeg ved ikke hvordan du skal få det tjekket, ud over at blive sur på din læge. Og så skal du huske at du altid har ret til at få en "second appenion" og du må gerne møde op/ få en tid hos en anden praktserende læge end din egen, det har du også ret til.

Hvis det viser sig at den alligevel er brækket skal du klage her: http://www.patientombuddet.dk/

held og lykke med det hele

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 20:53

Uanset, om du "kun" er ved at besvime én gang om dagen, så skal du bare af sted til lægen. Det er ikke normalt, at have så ondt, og du har krav på (i hvert fald menneskerettighedsmæssigt), at de kigger på det.

 

Pøj mæ'ed :)


 

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider