Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er der en engelsklærer tilstede? BA
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 13:03

Hej allesammen :)

 

Jeg afslutter min læreruddannelse d. 29. juni og i den forbindelse sidder jeg pt. og sveder over min BA.

 

Den skal afleveres onsdag i næste uge. Jeg er så godt som færdig med at skrive. Jeg er i gang med min gennemlæsning og mangler derefter "blot" at konkludere og perspektivere på min opgave.

 

I den forbindelse kunne det være RIGTIG rart at få læst den igennem af en person der ikke kender mig, men kender til faget og dets mål.

 

Opgaven handler om tredjesprogsundervisning. Altså undervisning i engelsk af tosprogede børn med minoritetsetnisk baggrund :)

 

Jeg ved godt det er påske og alt muligt, men sidder der en enkelt eller 2 derude der kunne have lyst til at krydre sin ferie med lidt faglig læsning?

 

Det ville være en kæmpe hjælp! Jeg håber på at være færdig med gennemlæsning torsdag....

 

På forhånd tusind tak!

 

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 13:21

Hej Karen,

 

Jeg kan desværre ikke hjælpe med det du efterspørger, men jeg vil høre, om det er en opgave man må læse, når den er færdig?

 

Emnet lyder nemlig spændende :) især fordi mine fremtidige børn skal lære både dansk, tyrkisk og engelsk, og jeg tænker da nogen gange over, hvordan det gribes an.

Jeg ved godt, det er lidt anderledes, da jeg går ud fra din opgave omhandler børn, der har ét sprog fra hjemme, dansk fra "omgivelserne"/skolen og så nu skal lære engelsk. Men derfor ville det alligevel være spændende læsning.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 13:23

Ja, fokus er på børn der er opvokset med et sprog hjemmefra (i denne situation er der fokus fra børn fra minoritetsetniske grupper, altså ikke børn med engelsk eller tysktalende forældre fx)og som ender i den danske folkeskole og herigennem skal lære engelsk sammen med etnisk danske elever :)

 

Puha, det lød rodet :P

 

Men ja, du må meget gerne læse den når den er færdig :)

 

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 13:28

Det vil jeg rigtig gerne :) Selv om den ikke rammer min situation 100%, tror jeg stadig det vil være interessant læsning.

 

Held og lykke med den og fortsat god "skrivning" (kan man sige det? :) ). Håber det lykkes at finde en til gennemlæsning.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 gennemlæsning
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 16:06

Du må gerne sende den til mig, men jeg har ikke nogen større erfaring med undervisning af børn med anden etnisk baggrund.

 

Kan du ikke finden en på dit hold der har faget dansk som andet sprog eller hvad det hedder nu, og så bede dem læse den igennem.

 

jette

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider