Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Part hvorfor ?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 01:19

Kiggede lige under "hest søger rytter" og hold da op, hvor er der mange der søger en part/rytter til deres hest/pony...

 

Kunne være sjovt, at høre hvorfor, I søger en part ?

 

(der er jo sikkert mange forskellige årsager)

 

Men hvad er din grund ?

 

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 07:08

Jeg har 3 dage i ugen - hvor jeg pga meget lange arbejdsdage, ikke har overskudet til at gøre det vilde ud af hestene når jeg får fri, derfor tilbyder jeg part således, at en der ikke har råd til alle omkostningerne ved at have hest kunne få glæde af mine et par dage i ugen. Det er en hjælp for mig og formegentlig også parten og hesten bliver nusset og rørt af en fast rytter/person udover mig :D


Mvh

Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er svært...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 08:44

Hejsa..

 

Jeg har egentligt møg svært ved at andre rider på mine heste, ved mindre det er en træner som jeg selv betaler for at træne min hest.

 

Men nu er jeg i den situation at jeg arbejder i 4 uger og så har 4 uger fri.

 

Jeg har måtte ind se at jeg har brug for nogen til at holde mine heste igang, når jeg ikke er hjemme og gerne vil være istand til at starte stævner når jeg så er hjemme.

 

Det er bestemt ikke nemt at finde en part når det er western heste det drejer sig om.

 

Min vallak, der betaler jeg faktisk en for at ride ham 3 gange om ugen når jeg er på job. Fordi han er meget speciel og det er ikke hvad som helst jeg kan sætte op på ham.

 

Og min hoppe har jeg forhåbenligt lige fundet en part til hende, der er meget hooked på at lære western.

 

Så jeg giver mit arbejde skylden for jeg har brug for en part..

 

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 horfor part
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 09:41

Jeg har parter til mine for at få hverdagen til at gå op :) - det er det valg eg gjorde da jeg købte hest (og pony). Det er mine dyr men det fungerer bedst hvis vi er flere om at passe :)

Og så synes jeg faktisk at det er fedt at have parter på mine hyppere - så har man nogle at sparre med og får andre indput til forskellige spm omkring hyppen i dagligdagen :)


Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tidsfaktor
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 10:30

For mit vedkommende er det et spørgsmål om tid.

 

Jeg har hestene hjemmme i total selvpasser forhold, så jeg er derude hver morgen og lukke ud og jeg er der igen om aftenen for at lukke ind.

Derudover skal der jo så også fodres, muges, passes og plejes og rides.

Ting tager tid og hvis man også gerne vil noget andet end kun hestene, så kræver det næsten en part - hestene skal jo ikke lide under at vi også gerne vil se noget andet end bare stalden, så nogen må passe dem når vi ikke selv kommer.

 

Min mand og jeg vil i hvert fald også gerne træne vores hunde to gange om ugen og hvis der skal være plads til det, så må vi finde en part der kan tage over de dage hvor vi træner hunde. For ved siden af to fuldtidsjobs, så er tiden rigtig trang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 part !
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 10:41

Jeg søger af den simple grund, at efter jeg er blevet mor, er tiden ikke den samme :) Så derfor søger jeg en part, som kan hjælpe mig nogle af dagene, så hun ikke bare skal stå :)

Jeg har haft hende i 15 år og vil ikke af med hende, så hellere en sød pige, som kan hjælpe til og som også får glæden af at ride :)


Mvh Lehrmann :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 parter
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 10:44

 

Jeg søger pt. part til min(e) da jeg pga. kronisk sygdom ikke altid har den store energi/kræfter til hestene.
Samtidig har jeg nogle meget skiftende og skæve arbejdstider, der ikke altid harmonerer med at have hest.

 

Så for mig er det ren aflastning, så jeg kan blive hjemme med god samvittighed og bruge min til tider sparsomme energi på nogle andre ting. :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 10:59

jeg har part fordi jeg står i en selvpasserstald, og har brug for en fridag i løbet af ugen, eller hvis jeg skal noget, så er det rart med en passer. Desuden betaler hun for parten, og det er dyrt at have hest, så en skilling hver den første er rart.



 

*** Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey ***

 

 

*** Dear Tana C. & Wicksen ***

2 Angel´s In Heaven...

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 11:24

Jeg har parter, fordi jeg er kronisk syg, og derfor ikke selv kan passe hesten hver dag.

Jeg kan heller ikke altid magte så meget, når jeg sider på hesten (men det ændre sig forhåbentligt med tiden) Så ved at parterne rider ham igennem, kan jeg sætte mig op og ride en rolig tur, eller forsøge at lege med lidt dressur når jeg har kræfter og overskud til det.

 

 


Hilsen Nina




Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Parter
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 15:40

Jeg har en part til at ride min hoppe i skoven et par gange om ugen, da jeg om vinteren har arbejdstider, som gør, at jeg i vinterhalvåret kun kan ride i mørke og derfor ikke komme i skoven. Godt nok er det en dressurhest jeg har, men derfor skal den nu ikke gå i et ridehus hele vinteren....

 

Min hest er godt uddannet til M/S-niveau, og selvom jeg kun søgte en skovturspart, så fik jeg vildt mange henvendelser. Hesten står opstaldet på Amager med rigtig gode muligheder for at ride i naturen.

 

Min part betaler 500 kr. om måneden og hjælper med at ordne boks og stille foder frem, da den står opstaldet i en selvpasserstald.


Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges

Nyvasket 1200 incl. porto

Ikke vasket (brugt 2 uger i frostvejr = ingen mudder) 1100 kr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 18:28

Min første pony delte jeg med min veninde, så vi egentlig lidt havde part på ham begge to.

 

Og jeg synes klart det er en fordel! Især når man er ved at komme i den alder hvor man har et liv :P nogle gange vil man bare gerne putte med kæresten i sengen hele dagen, uden at SKULLE hen i stalden. Nogle gange vil man gerne drikke sig hamrende lam i byen og ligge brak næste dag, uden at skulle op til hesten.

Nogle gange er man så overbebyrdet med lektier og afleveringer, at man bar ikke kan nå det.

 

Hvis jeg lavede aller en skid ville jeg da helst selv ride, men de fleste mennesker har jo også et liv ved siden af, arbejde, studie, kærester, børn osv :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tid og sparing
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 21:31

Jeg har to heste og har part til den ene.

 

Tildels fordi jeg ikke selv har tid til dem begge to hver dag, og den gamle er bare så god en lærehest, så ham vil jeg gerne have andre får glæde af. Derudover synes jeg det er dejligt at have en at trække på ved ferie osv.

 

Og sidst men ikke mindst er det da fantastisk, at have en som elsker ens hest lige så meget som en selv

 

Jeg har haft 3 parter til ham de sidste 5 år og alle sammen har været helt fantastiske, så jeg har heller ikke dårlige erfaringer med dem, hvilket jo nok er med til at gøre, at jeg fortsat synes det er sjovt.


Vh Maria

 

 

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd
 
 Part rider spring og i skov
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 15:11

Jeg er dressurrytter og har tidligere haft parter til at springe og ride i skov/terræn (Hedeland), så hesten får noget afveksling. Når min unghest er tilredet, vil jeg gerne finde en part til først at ride hende i skoven og senere lære hende at springe.



Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider