Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det er godt nok strengt..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 17:51

Jamen jeg fatter det ikke!!! I lørdags passede min mand hestene da jeg var til generalforsamling.

Min pony havde en dyr Scapa grime på da den daglige var gået i stykker. Hun havde den på da hestene blev lukket ud, men da de skulle ind havde hun ingen grime på.

Den ligger IKKE på folden, og der er tydelige bilspor i græsset lige uden for folden.

Det skal lige siges at vi bor henne ad en grusvej - og min mand var hjemme, men selvfølgelig ikke ude hele tiden.

Nogen der har været ude for at der ligefrem bliver stjålet udstyr der sidder på hesten???

0
0
Svar på denne tråd

Det kan være ræven?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 18:35

Jeg mistede også engang en Bucasgrime. Hestene havde helt sikkert leget grimeleg og grimen var pistforsvundet...

Den blev fundet et halvt år senere på en nabofold nogen hundrede meter væk, så der har sikkert været et dyr på spil ;-)

Venlig hilsen Camilla

Køn og charmerende oldenborgvallak på otte år sælges.

Nye billeder og video!

Kan du bruge et lift til Hingstekåringen fra Vanløse/Køge, afgang fredag, hjemkomst søndag?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror ikke
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 18:41

Jeg tror nu ikke at nogen har stjålet grimen fra din hest. Det ville da være gennemført tåbeligt og jeg kan ikke tro at nogen kunne få den ide.

Min hest tabte også engang grimen og den var ingen steder at se på folden, selvom jeg havde lukket hende på fold få timer før, så den kunne næppe være kommet langt. Den dukkede først op da noget af folden skulle graves op og laves til grussti i stedet, om jeg fatter hvordan den kunne blive gemt så kort, på så kort tid.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 18:55

Mine heste går på ridebanen, og den er faktisk (heldigvis) ikke mudret. Men det er også på grund af bilsporene at jeg tror nogen har taget den.

0
0
Svar på denne tråd

lige ved og næsten
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 21:35

Forrige sommer tror jeg, der var nogen der forsøgte. Min Pony gik med insektdækken. En morgen jeg kom ud, var begge bringespænder åbnet og grimen lå på jorden, desuden stod det miderste led på det tretrådede hegn åbent. Der tror jeg, at nogen har forsøgt sig, ellers er de godtnok kreative. Diva er noget reserveret over for fremmede, så de har nok kunne komme til hende og så smuttet fra dem, da de forsøgte med dækkenet, forestiller mig at grimen er røget af, ved at hun har rykket voldsomt tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 21:50

Håber ikke din grime er blevet stjålet. :)

Men hvad er der specielt ved Scapa grimer? Har aldrig hørt om dem.

Simone & Ja'thopa OX & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Al Safiyyah Arabians

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2012 02:34

Gud, hvor tarveligt! ... og en smule ynkeligt. Grimen kan selvfølgelig godt have været dyr, men COME ON! At stjæle en grime, der sidder på en hest?

De burde få sig en hobby...

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd

jeg har fået
Forfatter: 
Dato:  28-02-2012 08:20

jeg har fået stjålet bucas grime, der sad på min hest. Hun stod opstaldet på rideskole. tænk at folk er så frække.

Sælges: 1 års hoppe efter Flyinfact/Rosenkavalier.

http://www.stald-egebjerg.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2012 10:38

Nu håber jeg bare at du finder din grime, og det viser sig at være en grim misforståelse.

Ville bare lige fortælle om min grime slyngel.

Når jeg selv stod for ud- og indtagning, hvilket jeg gjorde næsten hver dag da jeg boede på gården, havde min hest aldrig grime på.

Men på mystisk vis forsvandt der en grime fra en hest ret ofte. - Ejeren var dog vandt til at hoppen smed grimen, men havde aldrig oplevet at den var helt pist væk.

Jeg sad så en sommerdag og nød livet og kiggede på hestene i folden.

Og som rigtig smed hendes hoppen grimen, igen, igen, igen..

Der gik ikke ret lang tid før jeg opklarede det mystiske grime forsvindingsnummer! For tog min egen hoppe ikke lige grimen i munden, vippede den frem og tilbage og kastede den ind i en hæk ved siden af folden?

I den busk fandt jeg så en 4-5 grimer.

De er skøre de kvinder.

Hannah R.

Husk at 90% af hesten fejl sidder på ryggen!

"If tears could build A stairway, and memories A lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again."

Du er altid i mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

Ahr.....
Forfatter: 
Dato:  28-02-2012 11:32

mon dog?

Mm din scapa grime er guldbelagt så har den altså ingen reel værdi for andre end dig. Brugte grimer er ikke ligefrem det som går til højeste pris.

Og hvordan skulle disse grimetyve vide at din gik med en scapa grime?

Kunne bilsporene komme fra en som har vendt derinde? Er kørt forkert el. lign?

At køre ind på privat grund, ved højlys dag, for at stjæle en brugt grime, fra en hest... Den er altså langt ude.

Min gamle var ekspert i at miste grime. Nogle blev pillet af ham, nogle faldt af. Ens for alle var at jeg sjældent fandt dem, og når jeg gjorder var det lang tid efter og gerne gravet ned, smidt i hække, på modsatte fold osv. Han gik med bucas-grimer altid.

Min nye står på rideskole og der er grimen også 'stjålet' engang imellem - lige indtil jeg ser den hænger på en af de andre bokse eller måske er kommet på en af de andre heste når personalet trækker på fold.

Alt i alt, så synes jeg det er for langt ude at tro nogle er kørt ind til dig med det specifikke mål at stjæle 1 grime, og at man går ud fra at grisen er blevet stjålet viser bare den kedelige udvikling i samfundet. Der er forresten et ordsprog som omhandler det - kan I alle huske det?

Jeps, dette er et surt opstød!

"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

0
0
Svar på denne tråd

ja hvorfor ikke
Forfatter: 
Dato:  28-02-2012 12:48

jeg har også fået neglet en grime fra min hest på et tidspunkt hvor den var opstaldet ude i byen....

Lukkede hesten på fold kl. 7 om morgenen - kørte ned 2 timer efter for at ride - og pist væk var en spritny temmelig dyr og lækker lædergrime....da det var en lille jordfold hesten nulrede rundt på var det meget hurtigt at konstatere at der ingen grime lå på luftefolden....og den dukkede da heller aldrig op igen....

Irriterende at folk ikke kender forskel på dit og mit.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

ræve..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2012 13:55

Der er nok større sandsynlighed for at det er et dyr der har "forsvundet" din grime, end at der er nogen der bevidst har pillet den af din hest.

Vi har gennem tiden mistet mange grimer. Ens for dem alle var at hesten havde den på om morgenen, om eftermiddagen var grimen ikke på og den var 100% pist borte fra folden. Og der var INGEN mulighed for at den kunne blive overset, da jeg altid har grimer i enormt grimme og skrigende farver af netop samme årsag - let genkendelige i græs.

En hel del af disse forsvundne grimer blev fundet af en jæger, ved en nærliggende rævegrav. Der lå der en ordentlig stak foran indgangen til hulen, og de havde allesammen tydelige tegn på at der var blevet leget grundigt med dem

Så måske Mikkel Ræv har fundet nyt legetøj til hulen?

agro

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle pony
Forfatter: 
Dato:  28-02-2012 15:20

pille sine grimer af, pillede sine dækner af, pillede nadre hestes grimer og dækner af, han kunne sågar pille sit hovedtøj af hvis man var uopmærksom et øjeblik. Samtidig åbnede han sin boksdør OG de andre hestes døre hvis ikke der var sikkerhedslås på.

Grimerne blev gravet ned, gnasket i stykker og på andre kreative måde gemt væk.

Det forsvandt mange grimer indtil det blev droppet at lukke hestene ud med grimer på.

Jeg kan ikke huske hvad vi gjorde med de andre hestes dækner.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Ræven...
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 20:20

Den med ræven har jeg aldrig hørt før, men det er da en mulig forklaring på vores ret store forbrug af grimer. Vi plejer at finde dem godt trådt ned, men mangler 3, heraf den ene postkasserød, netop fordi den skulle være nem at finde.

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider