mon dog?
Mm din scapa grime er guldbelagt så har den altså ingen reel værdi for andre end dig. Brugte grimer er ikke ligefrem det som går til højeste pris.
Og hvordan skulle disse grimetyve vide at din gik med en scapa grime?
Kunne bilsporene komme fra en som har vendt derinde? Er kørt forkert el. lign?
At køre ind på privat grund, ved højlys dag, for at stjæle en brugt grime, fra en hest... Den er altså langt ude.
Min gamle var ekspert i at miste grime. Nogle blev pillet af ham, nogle faldt af. Ens for alle var at jeg sjældent fandt dem, og når jeg gjorder var det lang tid efter og gerne gravet ned, smidt i hække, på modsatte fold osv. Han gik med bucas-grimer altid.
Min nye står på rideskole og der er grimen også 'stjålet' engang imellem - lige indtil jeg ser den hænger på en af de andre bokse eller måske er kommet på en af de andre heste når personalet trækker på fold.
Alt i alt, så synes jeg det er for langt ude at tro nogle er kørt ind til dig med det specifikke mål at stjæle 1 grime, og at man går ud fra at grisen er blevet stjålet viser bare den kedelige udvikling i samfundet. Der er forresten et ordsprog som omhandler det - kan I alle huske det?
Jeps, dette er et surt opstød!