Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kyllingeguide fra Dyrenes Beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 12:49

For en gang skyld tager jeg hatten af for dyrenes beskyttelse, de har lavet en rigtig god guide til hvor godt, eller i 99% af tilfældende dårligt, vores industrikyllinger har det

 

De allerfleste industrikyllinger lever stadigvæk et kummerligt liv i deres eget skidt og møg, og er så hurtigtvoksende at deres kroppe hurtigt brækker sammen, af fjerkræets svar på ocd.

 

Når de når slagtealderen vil en stor del af kyllingerne ikke kunne gå længere, men vil ligge ved siden af truget og æde.

Mange går til, og bliver ædt af de andre kyllinger.

 

Men her er linket til hvilke kyllinger du skal UNDGÅ hvis du ikke vil støtte organiseret dyremishandling. Mange kyllinger markedsføres med søde, sjove navne, som får folk til at tro at de køber et andet produkt end de rent faktisk gør, forbruger vildledning! Der burde være et billede af dyret i levende live på pakken, så ville der blive solgt langt mindre kylling(og buræg for den sags skyld).

 

www.dyrenes-beskyttelse.dk/sites/ default/files/landbrugsdyr/fjerkræ/ Kyllingeguiden_juli2012.pdf

 

Fra TV2

 

go.tv2.dk/articledag/id-52466963: lever-din-kylling-et-skidt- liv.html?forside

 

Engang var kylling dyrt og en delikatesse! Noget som blev nydt til en god middag. Noget danskere generelt er rigtigt dårlige til, er at spise flere grøntsager og mindre dårligt kød.

Her er nogle ideer til økokyllingen.

 

Kylling til tre dage

 

politiken.dk/mad/tema/ECE1671870/ oekokyllingen-giver-mad-til-3-dage/


Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtigt godt...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 13:24

... så kan man se hvad det er man køber!

 

Jeg så guiden i Politiken for kort tid siden - og det er altså en god ting at man får stillet op skemamæssigt og sammenligneligt præcis hvordan dyrene har det på forskellige punkter.


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 13:31

 

Go´Morgen Danmark omtalte kyllingerne i morges.

 

Supert at der kommer så meget fokus på, hvor kødet vi spiser kommer fra.


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mjaaa ok
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 14:00

Hmm jeg er stadig ikke imponeret. Det er lidt ligesom at vælge mellem pest og en mild kolera...

 

Måske fatter jeg ikke at læse skemaet, men jeg kan ikke se hvordan det skulle være bedre at være 19.000 haner sammen end 40.000, jeg tror ikke kyllinger kan tælle så langt. Hvorfor er det et +? Men pladsen lyder da som en god ting, men det siger jo intet om, om bornholmerkyllerne så kan stå op i sidste ende.

 

Ved stråelse står der det samme i alle rubrikker. Så vidt jeg har forstået er det et problem at kylleryllernes egen afføring ætser deres fusser, så det giver åbne sår. I alle rubrikkerne står der "spånerne bliver med tiden blandet op med dyrenes gødning". Det giver jo ingen garanti for at det er ordentligt, men jeg kan godt se at færre dyr på mindre plads forhåbentlig (men ikke med sikkerhed - for uvidende mig) giver mindre syrekoncentration.

 

Nå pyt, jeg har fundet ud af, at tofu fungerer ganske fint i mine foretrukne kyllingeretter... Gad vide hvordan de asiatiske arbejdere der forarbejder tofuen, har det? Og gad vide hvor meget regnskov man rydder for at dyrke tofuen (ja, det gør man!)

 

*suk* jeg burde leve af skvalderkål...


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 Trille prøv at
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 14:44

Prøv at gå videre ned i bunden af dokumentet.

 

Der står hvordan frilands, øko og den som dyrenes beskyttelse anbefaler, løgismose gourmet, som lever i en skov i Frankrig, har det.

 

Floksøtrelsen på både friland og øko er maks 4800 stk. blandede haner og høner, hønerne bliver også slagtede. Dem der lægger æg er en helt anden race. Ja det er ikke optimalt at have så store flokke- men den store flok vil hurtigt dele sig op i flere små sattelit flokke, som holder sammen.

 

Ligesom et bysamfund, hvor mennesker ikke hænger ud med alle i byen eller bare kender navnene på dem, nogen er vennerne, som når det gælder høns, er dem man spiser, drikker, hænger ud og sandbader med. Mange har man intet at gøre med- høns er utroligt gode til at kende deres "venner", nogen gange løber man ind i en fra den anden ende af byen og de skal have en gang høvl- men for det meste, så passer man bare sit eget sammen med sin egen omgangskreds og vokser sig stor.

 

Jeg vil helt sikkert selv kigge efter Løgismose Kyllingen, hvis ikke jeg har en hjemmeavlet i fryseren

 

 


Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kyllinger
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 20:14

Trille: Tja, men den mad, som kyllingerne får, er jo også ofte dyrket der, hvor der engang stod regnskov. Ej, jeg ved ikke om det gælder mad til kyllinger, men i hvert fald til kvæg, så jeg tror ikke man sparer regnskoven ved at spise kylling frem for tofu ;-)


Portrættegninger tilbydes efter foto -

se præsentation for mere info :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider