Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad tænker i på ?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 23:45

Undre mig, at man gang på gang støder på annoncer, hvor folk søger hest/pony, og hvor der ultimativt er krav om, at hest/pony skal værer passet med alt, samt værer chippet og have pas, eller får pas inden salg... Det er jo så fair nok, men når det så er sagt, ja så tror folk sku stadigvæk, at de kan købe Het/pony til foræringspris.

Hvad tænker i på ? Er bla. stødt på annoncer hvor folk tror, at der medfølger pas m.m. samtidig med,at de tror at de kan nøjes med at betale et sted imellem 1500 og 5000 Kr....

Ja jeg giver sku hverken pas eller hest væk gratis, så hellere beholde hvad jeg har !

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 07:34

Jeg er en af dem som køber BILLIGT og ellers køber jeg ikke. Der er heste og ustyr på markedet til mange forskellige priser. Så hvis den ene sælger ikke går med til "foræringspris" så gør den anden nok.

Jeg kan godt forstå at du og andre gerne vil have penge for jeres dyr og ting, men er udbuddet meget større end efterspørgslen, så kan det være svært at få solgt, hvis man holder på at få sine penge.

Det virker til, at mange sælger fordi de ikke har råd til at beholde hesten, og så kan det sagtens betale sig for køber at byde 1500 selvom hesten står til 5000, eller byde 15.000 for en hest der står til 25.000. Der skal ikke gå mange måneder, eller weekender med kolik, hegnskade, knusning i hoven osv. før det bedre kunne betale sig at sælge til den lave pris og slippe for udgifterne.

Alt dette ved du sikkert godt. Men pøj pøj med salg alligevel :)

/Heidi

God 17" Stübben springsadel til salg.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 08:00

Det er vel ikke så mærkeligt at kræve pas - det er jo lovpligtigt nu....

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 15:03

Hmm så tænker jeg omvendt! "hvad tænker i på?"

For en ny køber skal jo betale for heste, og ikke hestens liv, ve og vel, altså har hesten haft smed hele sit liv, den pris ligges jo heller ikke oven i prisen på hesten?

En kæmpe dyrelægeregning bliver hesten jo heller ikke dyre af, trods man måske gerne vil hente pengene hjem et sted!?!

Pas er lovligt, du betaler vel heller ikke ekstra for seler i en bil!?!

Dermed ikke sagt at folk kan være møg irreterende hvad ang handler generalt, skambyder og useriøse henvendelser osv!

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd

Omvendt
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 15:36
Jeg er omvendt også ved at gå bagover, når jeg læser annoncer hvor sælger forlænger 25-30 kg for en 6 års blandingssmåhest/ensfarvet pinto-knap vallak, der knap nok kan gå en lc og som tilmed også er følsom og er temperementsfuld, og UDEN udstyr - andet end måske lige en trense og et dækken.. Jeg kigger hest pt, og ja det ER købers marked, men det har også været sælgers marked for ikke så længe siden, så jeg vil altså også ha muligheden for at gøre et godt køb. Heldigvis er der også mange realistike salgsannoncer, bare ikke så mange her i Nordjylland.;-)

Mvh. Lea

A smile is the light in the window of your face, that tells people your heart is at home.<3

Børn er som ideer - ens egne er de bedste.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 00:28

Tror i har misforstået mig lidt....

Det der undre mig, er at folk forlanger at der bliver lavet pas på hestene inden salg, hvid det ikke findes i forvejen, og stadigvæk til foræringspris. Hvis nu man går hen og finder lige den hest man vil have, og der måske ikke er pas på den, ja så kan køber vel selv få det lavet og betale hvad det koster ?

Jeg vil 1000 gange hellere beholde mine dyr, frem for at give dem væk, og folk bagefter kan stå og grine af, at man gik med til en handel som er helt hen i vejret...

Morild : Kan kun give dig ret... Nogen af priserne er helt hen i vejret...

0
0
Svar på denne tråd

øhhh jamen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 11:49

Jamen hvis pas er lovpligtigt, så skal ny ejer vel ikke betale ekstra for det?? Det er jo oprindeliges ejer der skulle have bragt det i orden, så det bør ikke medføre en prisstigning?? Eller forstår jeg bare ikke dine indlæg (det kan sagtens være )

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pas på hest.
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 12:18

Passet er lovpligtigt og skulle have været lavet, så hvis ikke det er lavet - så få styr på det! Det skal køber da ikke betale for at få lavet, når det er sælgers ansvar. Hesten burde allerede have det.

I øvrigt, er der så ikke noget med at det er ulovligt at transportere heste uden at have passet med dem? Så det skal i teorien laves, inden hesten forlader sælgers ejendom - så vidt jeg har forstået. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd

udvælgelse
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 14:23

jamen som jeg læser dit indlæg, så tænker jeg, at hvis jeg har 5000 kroner at købe hest for, så vil jeg skrive at jeg er interesseret i en hest med en ca. højde.

at den skal være passet med vaccination og smed.

samt at den skal have pas (fordi det nu er et lovgkrav)

dette ville jeg gøre for at sortere de "værste" ponyer og heste fra.

altså de heste der aldrig har haft smed og som måske har rigtig dårlig benstilling.

dem hvor jeg oven i min (lille) købspris må lægge beløb til fuldt vaccinationsprogram, chipning og pas oveni (og jeg har jo kun 5000 til indkøb)

synes ikke det er sært.

mange har det jo fx med deres kære dyr sådan at "hjem før pris" og jeg tror at en hest eller pony der er passet med alt basis, alt andet lige vil give mig færre grimme oplevelser end en der aldrig har været i hænder og stået helt uplejet på en mark.

og jeg tror også på at mange gladeligt vil slå af prisen for at sende deres hest til e nyt hjem hvor man allerede før købet er interesseret i hesten pasning og pleje.

prøv at se det fra den vinkel i stedet for "tror de dekan få en hest foræret"-vinkelen :-)

(og det kan man jo forresten sagtens. kig bare under bortgives!)

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

Pas...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 16:08

Alle heste skal have et pas, uanset værdi. Har den ikke det er den heller ikke vaccineret, eller har på anden måde været i dyrlægehænder for nyligt.

Det er ikke nyheder at heste skal have pas, det har været varslet i årevis, og giver nu bødestraf.

Det er hestens nuværende ejers ansvar at få styr den slags, og jeg finder det urimeligt at prøve at tørre det af på en ny ejer.

Man kan i øjeblikket få fine velplejede heste med pas/vaccinationer for ingen penge, så hvorfor vælge en hvor man skal bøvle med et pas, og hvor jeg ville have mistanke om at hestens yderligere pasning har været mangelfuld.

Rikke

"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)

0
0
Svar på denne tråd

DZH....
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 19:26

Der er jo heller ingen der kan tvinge dig til at sælge dine heste til en bestemt pris..

Jeg tænker bare at med almindelig "vedligehold" er en hest pænt dyr og hvis differencen er på f.eks 3000 kr så er skal hesten i hvert fald ikke have sko på eller komme ret meget til skade før det bedre kunne betale sig at sælge den..

At sælge en hest er jo ikke kun en indkomst i forhold til salgsprisen.. Det er i mindst lige så høj grad et stop for de løbende udgifter den medfører - og den risiko for uforudsigelige udgifter den udgør..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider