Jeg tror du misforstår, hvad det er jeg mener !
Pointet er jo ikke at lære at være falsk og virke interesseret.
Men at vise at du ER interesseret.
Det primære ved "øvelsen" er øvelse i at spørge dybere ind til tingene. Hvis folk de siger "jeg har en hund derhjemme", at man så lærer de åbne spørgmål, som får personen til at snakkede videre om den her hund. Fx hvad det er en form hund, Ej det lyder spændende, jeg har også selv haft hund bla bla bla ...
I stedet for at måske at sige "er den sød, er den sort, er det en hunhund" osv ..
Og hvis folk begynder at snakke om fodbold, som måske ikke interesserer mig så meget, men hvis det interesserer den anden person, så er det også vigtigt for mig. Så øvelse i at "snakke med"..
Du må have været i et forhold med en kvinde, hvor hun pludselig fabler løs om det her problem veninden har med kæresten, eller de her sko hun gerne vil have osv. hvor det faktisk rager dig en skid. Men du er vild med hende, og de her ting er vigtige for hende. Derfor spørger du ind til det og "virker interesseret" .. ? Eller andet i den dur ..
Jeg forstår, hvad du mener, hvis du forstår det som om, at jeg tager på speeddating, og er fuldstændig ligeglad med de fyre man ender over for .. Jo datingen ville ikke være primært mål, men selve oplevelsen er jo rigtig god .. OG det kan jo være drømmefyren pludselig sidder der, hvem ved ..