Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor meget kan man "prutte"
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 22:10

Sig til i rabat

 

Ved at man kan prutte om priserne men har ikke lige gjort det andre steder end kræmmermarkeder.

Så dem af jer der plejer at gøre det kan i ikke lige hjælpe mig.

 

Hvad vil i tro man kan få "pruttet" et tv ned til?

Pris 2500,-

Tilmelding til Boxer -500,- (det skal jeg)

dvs 2000,-

 

Vil det være realistisk at få det længere ned eller hvordan gør man lige det der

 

Håber en kan hjælpe lille mig


Belinda

 

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og miljøvenlige vokslys. Skriv PB for y ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 lad andre betale gildet
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 22:11

Du ved godt, at alle os andre ender med at betale for din rabat, ikk?

 

 




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 22:23

Ja, jeg går da ud fra at det er lidt det samme som at prutte om køkkener osv.

Har også tidligere læst herinde at man skulle prøve at prutte, samt set i tv osv at man bør prøve.

Man kan jo også prutte om tv/internet-pakker.

Såå, nu vil jeg altså prøve med et tv, har vel selv været med til at betale for andres rabatter åbenbart.

 

 


Belinda

 

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og miljøvenlige vokslys. Skriv PB for y ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke ok for mig
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 23:09

Ja men uansest hvor man prutter om prisen, så er det alle de andre der betaler for dine rabatter.




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs ♥Meggi♥
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 23:26

Det er vel butikkens problem og ikke den der prutter om prisen. Der må jo være en grund til at de kan give den rabat - tingene koster mere end de burde.

 

 



Prescription diet r/d 5 kg til overvægtige katte sælges. Skriv for info


0
0
Svar på denne tråd
 
 prutte om prisen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 23:40

 

Jeg har da pruttet om prisen flere gange i et byggemarked.

Det ene sted, der havde de kun den type isolatorer til mig hegn i små poser, da de skulle til at udgå.

Jeg siger så: "jamen så kan vi vel finde en fornutig pris hvis jeg køber det hele", og det syntes han da var en god ide.

Jeg kan ikke huske hvor meget, men jeg fik en god rabat.

 

En anden gang, var det (i en anden tømmerhandel) da jeg skulle bruge mange "tentor-pæle", de solgte dem vist som "havehegn" til en pris jeg syntes var for dyr.

Jeg skulle jo ikke bruge 5-10 stk, men 50 og fik så pruttet mig til 33 % rabat.

 

Har også pruttet mig til rabat hos en foderstof, da de havde nogle foderspande med prøver til killinger de havde haft med på dyrskue.

Jeg sagde så "i vil vel gerne af med dem nu de ikke blev solgt på skuet" (det var ikke noget de havde normalt), så der fik jeg også en god pris ved at købe mange.

 

Jeg kan altså ikke se noget galt i at prutte prisen ned, det får da ikke prisen til at stige for andre.

Vi som "prutter", for det bare billigere end dem som ikke gør.


 

 

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

SPONSOR SØGES TIL AT FRAGTE TØJ/TING FRA

RINGSTED TIL ODENSE.

www.guloggratis.dk/diverse/onskes-

gratis/annonce/13820621

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 23:49

Kan ikke se hvordan andre skal betale for gildet?

Hvis en tv-pakke koster 2500 kr, og én får den pruttet ned til 2000, så skal den næste person da ikke betale for det? Den person skal da bare betale den normale pris?

Hvordan er det lige at det går ud over andre? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 08:11

Søs-Meggi: tror du så også på "overskudsdeling"???

 

det må jo være en naturlig følge af det du mener...

 

og fri konkurrence er vel også et fy-ord???

 

 

 

fra fabrikant, til importør, til grossist, til forhandler og til slutkunde, er der rabatter og bonus til alle ledene, pånær dig,- slutkunden.

 

en vare koster måske slutkunden 100 kr,- men er produceret til 5,50 ...

resten er rabatter til alle leddene.

 

jeg synes ikke at trådstarter skal påduttes "dårlig samvittighed" fordi man spørger om rabat...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vrøvl.......
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 10:13

nu jobber jeg et sted hvor der dagligt bliver "pruttet" om tingene, og på ingen måder lader vi en mands rabatter blive en anden mands problemer, vi ville aldrig og det vil ingen forhandligere forhåbenlig med respekt for sig selv sælge noget med tab, det skulle kun være fordi at man lige har solgt noget andet til samme kunde med en giga avance på.

 

Jeg vil kigge på andre priser ander steder og sige til boxer at " jeg kan få det til den pris der henne, er det noget du kan matche eller skal jeg tage det andet selskab?"

 

Og alt kan da pruttes om ....

 



"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prutter
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 11:57

Jeg så en udsendelse i tv at de faktisk opfordrede folk til at prutte om prisen og at vi her i Norden gjorde det alt for sjældent

 

Jeg prutter altid om prisen hvis jeg kan se at der er en mening med det dvs.mange stk eller udgået varer eller jeg ved der er stor avance..

0
0
Svar på denne tråd
 
 rabatter
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 13:13

min mand og jeg har tit pruttet om prisen specielt i elgiganaten. der er store besparelser at hente. det skal lige siges at vi har købt ting for rigtig mange penge hos den, så jeg tror de har tjent godt allgevel selvom vi har fået rabat.

vi købte bla et 50 tommer fjernsyn, det stod til 12500 kr men vi endte med at få det for 8000 kr.

hvorfor betale fuldpris hvis man kan spare noget. og jeg er sikker på at andre ikke betaler for min rabat. at ikke alle prutter om prisen må jo være deres eget problem.

 

vi fik da også et godt nedslag på vores hus da vi købte det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle andre
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 23:38

nu er det altså sådan, at når butikkerne kan sætte varer ned med 75% og stadig tjæne penge på varerne, så kan det altså ikke være alle andre der betaler gildet....

 

Og de kan holde pengene hjemme ved at sælge det med 75% rabat....



Zamangah

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 syg tendens
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 23:57

Ja - jeg er stor modstander af den syge tendens, hvor visse mennesker skaffe dem selv rabatter. Og butikken tager da selvfølgelig pengene fra de andre kunder, så jeg kan ikke se at det er butikkernes problem, og jeg synes ikke det er fair. Hvad det har med overskudsdeling at gøre, forstår jeg ikke

 

Men jeg synes at det er noget underligt noget, at man visse sammenhænge f.eks. ikke vil betale 'gildet' for dem som har det svært, mens man med den anden hånd rager egoistiske rabatter til sig selv på bekostning af alle de andre kunder, der så må betale for deres rabatter. Det er da dobbeltmoral der vil noget.

 

 

 

 




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 glemte at skrive
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 00:01

Hov glemte at svare - det som sker, er at for at der kan være plads til alle de rabatter, så sætter man prisen på varene højere end den burde være. Så giver det luft til at give dem rabatter, der beder om det, mens alle os andre så betaler overpris på varerne og dermed for de rabatter der givet til nogle få.

 

Det er det samme princip som med tilbudsaviser, hvilket er årsagen til at DK har de højeste dagligvarerpriser i EU.

 

www.dr.dk/DR1/penge/2011/12/Billige+ tilbud+er+temmeligt+dyre.htm




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 rabat her og der
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 13:27

hej,

 

jeg har lige købt en mac ..der fik jeg da studie rabat på!

 

Men sagde til ham, at nu hvor jeg ike skulle lave ordningen med "afbetaling" og at de fik pengene med det samme ( dankort) , ja, så måtte jeg jo få noget mere rabat - fik da 400 oven i ...

 

Min kammerat som arbejder et sted med hårde hvidevare - han synes det er dumt når kunderne ikke spørge ind til rabat!!! Han siger jo så heller ikke noget, for det han sælger, får han i fortjeneste.

 

Man kan sagtens få lidt rabat her og der.

 

Min far som handler tøj en - maks 2 gange om året, handler altid i den samme butik. Og han får en klækkelig "kontant rabat" - så det kan altså betale sig at høre ad!!


<3 med katten Dixie <3


Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!




Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider