Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Stressede hove..?
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 19:59

Nogen der har hørt om det begreb..?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja.......
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 20:11

... jeg har hørt udtrykket brugt i forbindelse med overbelastning (en hest, der helt tydeligt havde behov for beslag, men ikke fik det).

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 er......
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 21:01

Er det altså når de er slidt helt ned og er ømme? Min plag er øm og hovene er helt slidt ned, selvom hun kun får smed hver 3. mnd. af samme grund..

 

Det ligner snart små pony hove. Hun slægter vist sin mor på, hende prøvede jeg også stædigt at beholde "barfodet", men har endelig accepteret, at hun skal have 4 sko på, selvom hun er foldbums, resten af sit liv. Hver gang jeg prøver at få dem af, går det galt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 stressede hove
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 21:16

min hest har fået sig en ret dyb, vandret rille i den ene hov siden sidste jeg havde smed.

spurgte smeden om det kunne være tegn på en let forfangenhed og hans svar var at hoven ihvertfald havde været stresset.

 

vil mene at det er en meget meget bred betegnelse for hovproblemer og at stressen kan være udløst af alt fra foder, forkert belag, ingen beslag, fejlbelastning andre steder i kroppen osv osv

 

 


Venlig hilsen Sarah.



Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider