Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forkølelsessår ved læben.
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 09:17

Hej ænder.

 

Jeg er den heldige vinder af et dejligt stort forkølelsessår på min underlæbe. Følte prikken og stikken igår morges og smurte hurtigt zinksalve på for at forhindre udbrud, men desværre i løbet af et par timer var det gået i udbrud.

 

Og nu sidder det dér. Rødt, svulmende og pulsende. Og det skal VÆK! Helst nu.

 

Før jeg farer på apoteket og indkøber Compeed og Zovir vil jeg høre om i kloge ænder har nogle smarte råd til at få sådan en satan væk. Nu. Hurtigst muligt.

 

HILFE!



.. Trine ..

Samson <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er ingen råd..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 10:38

lad det være.. Så heler det hurtigst er min erfaring..

 

 

 



Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 nnjdkjsjnd
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 10:47

Du skal spise de piller der indeholder olivenblade. De kan holde herpes nede. Det er meget effektivt.

 

MVH Maria




.

6 års DV-hoppe sælges. Brun. 165 i stang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 11:00

 

Jeg får receptpligtig medicin fra min læge, når jeg har forkølelsessår. :(

I årevis har jeg fået nogle alvorlige hestepiller m. 800 mg., men som forsøg er vi nu nede på beskedne 200 mg., hvilket virker lige så fint. Den dér dunkende følelse og generelle ubehag er væk i løbet af en halv time efter jeg har taget den første pille..så hos mig er lægen vejen frem. :)

 

 

/SC.


 

 

 

...og Pony. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Håndsprit...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 11:13

...er vejen frem:) Jeg døjer selv meget med forkølelsessår og har købt mig fattig i diverse ting på apoteket, smurt så snart prikken har været der - men alligevel er det endt med svulmende rød træls forkølelsessår:(

Arbejder i hjemmeplejen hvor vi hele tiden bruger håndsprit og en gammel kollega anbefalede dette - og det virker:):)

Det virker på mig og er ikke mindst meget billigere end zovir og diverse plastre på apoteket...:) Håndsprit kan købes i de fleste butikker...:):)


...Så er verdens bedste hest sendt i tilridning c",) ....

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 11:55

Lider også af herbes..

Min far har delt det med mig, såååå dejligt.. suk..

 

Min far har været til lægen, og få nogle piller, som han tager så snart det starter med at prikke. Det virker på ham.

 

Jeg kan "stadigvæk" bare bruge zovir, eller den anden jeg ikke kan huske hvad hedder.. Så snart det begynder at prikke, smøres det 3 gange om dagen. Og så går det ikke i udbrud.

Overvejer dog også pillerne, når jeg på et tidpunkt kommer til lægen igen.

 

Det der plaster, det er noget fis. Det sidder ikke ordenligt, og falder af, og de gange jeg har sat det på mens det prikkede, gik forkølelsessåret alligevel i udbrud

 

At lade det være er dumt, især hvis man gerne vil undgå, et ar mm. Det tager SÅ meget længere tid at komme af med.

 

Så her virker cremerne med garenti, man skla bare huske så snart det prikker, og så 3-4 gange om dagen. Vupti (:

Ps. her virker det forresten også med zovir (eller den anden jeg ikke kan huske hvad hedder) når det er i udbrud. Sådan en lille tube holder faktisk i laaaang tid..

 

Held og lykke


Hilsen 007.DK
Lækker Andel til salg i kgs. Lyngby. 2 vær. 58 kvm. 300S ude foran opgangen, 10 min. til st. på ben, dejligt kvarter, ved siden af DTU

PB info


Så blev vi sgu gift d. 30/7-11

Termin 30/1-2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har herpes..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 12:34

er testet ved lægen (ellers kan man også bare få helt almindelige blænder, disse er der ingen kur for)..

 

Jeg har prøvet Zovir, til sidst uden effekt.. Har prøvet omtalte piller, uden effekt og med bivirkninger.. Plaster har jeg også prøvet, men samme oplevelse som Agent007..

 

Så nu forebygger jeg og får kun 2-3 sår om året, i forhold til 10-12 før.. Når de dukker op er det der virker bedst for mig, at lade det være, kun skylle med lunken vand morgen og aften.. Samt holde mine læber fugtige med læbebalsam..

 

Efter 1 uge er såret helet op..

 

Jeg har ikke så meget som et ar, man kan ikke se at jeg har haft sår på efterhånden hele læbeområdet..

 

(Forebyggelse er for mig vitaminer/mineraler, zendium tandpasta til tandbørstning, jeg passer på med syrlige frugter, nødder er no go og ellers sørger jeg for ikke at blive for stresset)..

 

 

 



Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 forkølelsessår
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 12:57

Tak for alle jeres råd!

 

Tror også jeg vil prøve med noget håndsprit og de piller med olivenblade, men hvad hedder de, Maria?

Jeg var på apoteket og forhøre mig, og fik nogle gratis prøver på Compeed plasteret, både til nat og dag så nu vil jeg teste dem. Ellers har jeg fået råd om Tea Tree Oil og C-vitamin, så nu er det indkøbt også.


Tea Tree Oil er sådan en bakteriedræbende stick som jeg smører på når det prikker.

 

Måske man skulle forhøre sin læge ang. at blive testet for herpes og evt. mulighed for piller. Jeg har ofte forkølelsessår desværre. Mere end hvad jeg lige synes er normalt.

 

Jeg har ikke gode erfaringer med at lade dem være, der kan snildt gå over en uge før jeg er af med bæstet. Når jeg bruger Zovir bryder det ud alligevel.

 

Jeg har nok været meget stresset på det sidste (skole, hest, kommende lejlighed osv.) men nu ligger landet sådan at jeg skal til forsinket julefrokost på lørdag og det skulle helst forsvinde inden. Så nu må jeg tage kampen op og forsøge at få det væk inden.



.. Trine ..

Samson <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næste gang..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 13:08

det prikker bare det mindste, så skal du have en akut tid ved lægen som vil pode de små blæner.. Det er meget vigtigt at de ikke når at briste, for så er testen værdiløs.. Fik jeg at vide..

 

Der gik så en uge, inden der var svar.. Så der går et par sår inden man er kørende på piller..

 

Et sår går uanset hvad ikke væk på to dage.!

 

 

 



Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 Piller
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 14:26

Jeg har selv fået recept på piller uden at skulle podes. Jeg ringede bare til lægen. Pillerne kan nogle gange forhindre et udbrud og ellers sørger de for at såret ikke bliver særligt stort. Man kan også få ultralydslaser hos nogle tandlæger og fysioterapeuter - det skulle have samme effekt som pillerne, men koster omkrking 250-300 kr.

 

Zendium tandpasta bruges også her som forebyggelse og jeg får nu kun 1-2 sår om året Nogen har god effekt af Longovital vitamin piller, så dem overvejer jeg at starte op på...


- Charlotte


SÆLGES:

 

* Weatherbeeta dækken a la Thermatex. Mørkeblåt med grå inderside. Str 145 cm. Nypris 800 kr. Sælges for 250 kr. SE ANNONCE

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 16:05

jeg lider også slemt af forkølesesår, nogle gange ligner jeg en der havde fået en på læben så hævet er den.

 

men problemet er at jeg ikke kan tåle zovir eller nogle af de andre creame, så får piller imod det.

 

du skal vide om du kan tåle zovir, da hvis du ikke kan så bliver det bare et åbent sår af zoviren, men desværre er der kun en måde at finde ud af det på det er ved at prøve zoviren.

 

men du kan forbygge dem ved at tage nogle vitamin piller der hedder longo vital, de hjælper mig i at jeg ikke får førkølesår så mange gange jeg kan til med gå år imellem at jeg får dem.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 HADER forkølelssår!
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 19:23

Jeg er en af de "heldige", som startede med at have det inde i næsen -aaaavvvv!!!!!!!!!! Mødte en kæreste for maaaaaange år siden, som havde sådan et. Jeg kom til at kysse på ham, og fik øje på såret som sad oppe over munden lige i buen, efter et kys. Og vupti! Så har jeg lidt af det siden i perioder. (Det var i 1995). Så lad kysseri være indtil det er helt væk. Det er meget smitsomt.

 

Først inde i næsen, hvor det heldigvis ikke kan ses. Sådan var det i flere år. Smertende ja, men usynligt. Dernæst begyndte det at kravle udenpå næsen. I mange år havde jeg ikke skyggen af forkølelsesår på læberne. Det er så kommet nu i forbindelse med min graviditet.

 

Zink kan du lige så godt opgive at bruge. Har nul virkning.

 

Det er en virus, som hedder Herpes Simplex, som ligger latent i os alle, men som vi alle (heldigvis) ikke får udbrud af.

 

Har i øvrigt intet med forkølelse at gøre.

 

I mit arbejde hvor patienter kommer med svære udbrud, gives der Aciclovir som intravenøs medicin (i drop i blodåre), og herefter overgår man til tablet behandling med samme indholdsstof.

 

Men ellers behandles det med salve med samme indholdsstof, som kan købes i håndkøb på apoteket. (Aciclovir, Zovir, Vectavir m.fl. - Kært barn har mange navne).

 

Ingen af salverne hjælper på mine bobler/buler, som bliver til sår efter nogle dage. Til gengæld havde jeg et frygteligt udbrud af hele 3 på underlæben for 3 uger siden. Jeg badede det flere gange dagligt i Klorhexidin (så tit jeg overhovedet kom i tanke om det). Alle 3 sår var væk i løbet af 5 dage, hvor det normalt tager uger før det er helet.

 

De små plastre til læberne kan være ok. Men jeg har oplevet at et sår der er ved at hele, er revet op, når plastret skal skiftes. Der udover kræver det fingersnilde at få det til at sidde. Og det må ikke blive det mindste vådt fra læben, før det slipper. (Og nej, det er ikke helt usynligt som reklamerne eller siger).

 

 




*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen ***

Zar

Chiquita

Grøndalgaard´s Mademoiselle

Starlight´s Sidney


Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 forkølelsessår
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 19:52

Annemette, det er ellers godt på vej nu. Det er ikke så hævet mere og ingen "blære" eller "blæne".

 

Charlotte, jeg bruger også tandpasta nogle gange. Ved ikke om det virker når først såret er brudt ud.

 

laica, jeg kan godt tåle Zovir, men det har ikke nogen effekt. Men det er også fordi der ikke engang går en times tid fra jeg mærker prikken til der bryder ud. Og hvis man er i skole er det ikke lige altid man kan nå på apoteket. Eller har andre midler ved hånden.

 

 

 

Frøken ?Mademoiselle?

Puha det lyder ikke sjovt at få det i næsen er glad for mine har holdt sig til læben, selvom det bestemt ikke er sjovt. Zink brugte jeg engang da jeg mærkede prikken og det forhindrede udbrud.

 

Nu har jeg brugt Tea Tree Olien hele dagen og den hjælper, føles det som om. Det svier hvertfald, har et ude i siden også lagde jeg mærke til.

 

Plastrene er brugt også, de er ikke helt usynlige nej, men de fjerner ubehag og får det til at se pænere ud. Men man skal godt nok ikke spise eller drikke noget for så river l*rtet sig løst



.. Trine ..

Samson <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udover
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 20:41

Plastre og Zovir som behandling, så har jeg nu på andet år held med, at at spise Longo Vital dagligt, det samme har min mor og datter.

 

 


Slyngebørn



 

Købes: DVD/VHS med Traktor Tom, Lille røde traktor og Byggemand Bob

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 syntes...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 20:50

Blev også smittet af min mormor for mange år siden Et rigtigt mormor kys....

Min erfaring er at jo hurtigere du reagere, når det prikker jo bedre. Har prøvet tandpasta, og zovir og compeet. Plejer godt at kunne stoppe det med det. (

vil prøve håndspritten fra hjemmeplejen, bruger også uanede mængder i forvejen til hænderne, næste gang det prikker)

Min bedste erfaring når der er bobbel og sår, er faktisk compeetplastret (ved ikke om det virkersom sådan) men det tager en stor del af ømheden og du kommer ikke lige i et svagt øjeblik til at kradse i det. Som barn brugte jeg "brint over ilte"(det gjorde nas), men det er vist lidt kras i dagens danmark. Men hvad vi legede også med andre forurenende ting dengang ....



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg får også blæne
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 20:54

Jeg får også "Blæner" på læben engang imellem, jeg prikker hul på det og smør ellers med tandpasta på.. Det svir rimelig meget, men her hjælper det. Zovir er afprøvet og gjorde det nærmest værre.. :(

 

Lægen ved ikke hva det er, da det ikke er herpes.. :(

 

Jeg plejer at prikke hul på det, smøre med tandpasta, og få blødt såret op nogle gange om dagen, så det kan blive tømt for væske og så ellers smøre igen.. Der plejer max at gå 5-6 dage så er det væk, og ingen ar.. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Olivir
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 21:07

De piller jge bruger hedder Olivir og er fra Natur-Drogeriet. Jeg har købt dem hos Matas. De har virket for mig og min svigerinde spiser dem også og de virker også for hende.

Jeg har ikke nogen bivirkninger af dem.

 

MVH Maria




.

6 års DV-hoppe sælges. Brun. 165 i stang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 forkølelsessår
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 21:28

Honey, ja det har jeg også erfaring med men jeg er ikke altid i nærheden af tandpaste osv. hele tiden så jeg kan ikke altid reagere så hurtigt som muligt. Desværre.

 

RødBrun stjerne:

Det lyder ikke rart Compeed plasteret har gjort det for mig at det ikke svider overhovedet. Har heller ikke den der pulsende fornemmelse, det er ikke ømt overhovedet. Nu prøver jeg at tage natplasteret på når jeg skal sove. (Fik både dag og nat Compeed plastre)

Også skal det lige siges at jeg er begyndt at tage de C-vitamin piller, men skal ikke kunne sige om de virker endnu.

 

Er der forresten nogen der ved hvor mange tabletter C-vitamin man må tage pr. døgn? Har læst mig frem til på netdoktor at en voksen må indtage ca. 75 mg pr. døgn, men de tabletter jeg har er på 500 mg, pr. tablet. Overdosering tænker jeg?



.. Trine ..

Samson <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 et godt råd
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 22:11
Prøv med Atamon . Det kan købes i alle supermarkeder :) det virker på mig .
0
0
Svar på denne tråd
 
 mange råd
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 19:53

Jeg har prøvet Longo vital, ingen effekt for mig.

 

jeg dupper med klorhexidin, det tørrer såret ud, hvis det først er kommet i udbrud - så slipper man får væskende sår. Saltvand kan have samme effekt.

 

Jeg har ikke prøvet tandpasta, men det tørrer også ud, så lyder som en fin ide.

 

Jeg "glemmer" at brug zovir, da jeg synes det ser endnu mere klamt og utiltalende ud, med en hvid klat. Men det virker nogenlunde, hvis man bruger det de 5 gange om dagen.

 

Pillerne virker rigtig godt for mig. De stopper udviklingen og fremskynder helingen, så det kan klares på 2-3 dage, hvis man tager dem MED DET SAMME, når man mærker prikken i huden eller der er dukket en lille blære op. Jeg fik dem også bare ved at ringe til lægen uden test af nogen art. Det var ikke et problem, da jeg oplyste, at jeg har haft sår siden barndommen (dvs. ca. 25 år).

 

Derudover smører jeg lidt mentolatum på, hvis jeg har fået sår, jeg synes det lindrer lidt i løbet af en arbejdsdag (hvor jeg ikke får smurt det hvide stads zovir på.

 

jeg tror desuden folks kroppe reagerer meget forskelligt, så du må jo prøve dig lidt frem og finde det, du har det bedst med.

 

Jeg er i hvert fald rigtig glad for pillerne. De er dog lidt dyre, men alligevel pengen værd fremfor et ucharmerende sår midt i ansigtet.

 

God vind med at finde dit eget bedste middel ;-)

 

Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 20:06

Jeg bruger en læbepomade hver dag med solfaktor i. Det gør, at jeg ikke får udbrud så ofte.

Når jeg så får et forkølelsessår, bruger jeg Alkymea (staves ca sådan ). Det er en naturprodukt, der går ind og desinficerer, renser og udtørrer. Så hvis der er kommet en blære, så prikker jeg hul på den og smører med Alkymea - det svier af pommern til, men det virker Få dage efter er det væk



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX





Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er..
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 22:23

noget fandens værk, herpes..!!

 

Jeg har også døjet med det i mange mange år, tror min mor smittede mig med det som barn - har ihvertfald haft det lige så længe jeg overhovedet kan huske det.

 

Min veninde døjer også meget og får altid rigtig mange omkring mund og næse, når hun er stresset eller har det skidt.

 

Hendes søn på kun 8 år har lige haft et kæmpe udbrud, der betød indlæggelse på sygehus i 10 dage. Han havde dem i og udenpå næsen, i og udenfor munden, så han slet ikke kunne spise og tabte sig voldsomt - er en tynd dreng i forvejen og røg ned på 18 kg..!!!! Selv på sin lille diller havde han fået dem :-( Men ifølge lægerne på sygehuset er det åbenbart ikke helt så sjældent set, at børn første udbrud er meget voldsomt.


 

Mvh

Line

 

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

 

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig tag en tur til lægen...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 23:45

... og få nogle piller.

 

Jeg får recept på Zelitrex pillerne. Første piller tager jeg så snart jeg kan mærke den prikkende fornemmelse og så sætter jeg et compeed plaster på med det samme. Som regel forhindre de to ting tilsammen at det overhovedet kommer i større udbrud.

 

Tidligere smurte jeg bare med zovir og læben var totalt ødelagt bagefter og udbruddet kom sådan set alligevel.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider