Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nååe, små puslinger.
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 23:02

Så forbarmede vi os alligevel over de tre små shetter-børger.

De går ellers i løsdrift i et fint læskur med vægge på 3½ sider, men jeg syntes der blev for hurtigt vådt derude, trods rigelige mængder af rent halm. (De æder ALT rub og stub, de grådige asener!)

Så nu redte vi op med lækker halm i boksen i stalden, og fyldte høhækken med wrap.

Sikke glade de blev, de små porcelænsponyer. :-)

Egentlig er det jo slet ikke koldt nok til at de skal ind for natten, men nu er det alligevel snart Nytårsaften, og så har jeg det bedst med, at de kan "rende i sikkerhed". De to "gamle" er ligeglade, men baby-hingsten fik vi først i sommers, og han er en værre tøs hvad alt andet angår, så jeg er lidt usikker på, hvordan han reagerer på fyrværkeri.

Så skidt være med det - nu er der lukket op til luksusen. Døren står åben, så det stadig fungerer som løsdrift.

Det er jo trods alt kun jul én gang om året.

Kh

Maria

Mor til Kathrine 24.08.06

Og Frederik 22.03.09

Skal du have lavet kage?

Send en PB.

"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd

stue ponyer
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 23:20

mine er også stue ponyer, det har de faktisk været længe for de står pænt og venter på at blive lukket ind.

Jeg ved ikke men de har sådan et særligt udtryk i øjnene som jeg slet ikke kan stå for og så giver jeg altså op og giver dem luksus opredning.

så når klokken er 16 stiller alle op på række og forventer at blive lukket ind i deres værelser med dejligt wrap og halm og næste morgen kan de næsten ikke få rumpen med så langsomt går det med at kommer ud af fjerene.

men de bruger jo også uanede mængder af energi på at underholde både os mennesker og de andre heste hele dagen.

jette

Horsemanship ridelejr i vinterferien

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

Naturopati til dyr

0
0
Svar på denne tråd

Nurhh....
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 23:25

Sikke hyggeligt at læse om jeres ponyer, der gerne vil have lidt hygge og luksus i stalden. :-)

Men hvad med at vise nogle billeder af de små trunter?

Jeg VIL se!! :-D :-D :-D

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Vil du leve det gode liv?

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

Hjælp dyr i nød ved at støtte

www.dyrenesbeskyttelse.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 23:31

Jeg skal gerne lægge nogle billeder på, men det må vente til i morgen. :-)

Hvis man da kan se baby-hingsten i alt det halm. Han er jo ikke 3 l*rte høj. (Selvom han selv er overbevist om, at han er på størrelse med en shire! Man er vel hingst. Også selvom man er på størrelse med en Barbiehest og bange for sin egen skygge).

I øvrigt var katten svært utilfreds med, at ponyerne blev lukket ind i dens seng. Så den satte sig stædigt midt i boksen og gav sig demonstrativt til at spinde højt! Så ku de lære det! Ponyerne ignorerede den totalt. :-D

Kh

Maria

Og Frederik 22.03.09

Skal du have lavet kage?

Send en PB.

"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd

Ponzer
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 23:38

Godt at høre at du lægger billeder ind i morgen.

Haha, jeg kan forestille mig den fornærmede kat og ponyerne, der bare er fløjtende ligeglade med, at den ikke gider have dem i SIN seng. :-)

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Vil du leve det gode liv?

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

Hjælp dyr i nød ved at støtte

www.dyrenesbeskyttelse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ponyer på stald
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 23:54

Ej hvor sjovt, jeg forbarmede mig også over mine for en uges tid siden, hvor smådrengene kom ind, og hopperne kom hjem og overtog løsdriften. Hopperne mente dog ikke at det var nok, så de kom også ind, så kattene måtte af med deres boks, hvilket de stadig ikke har tilgivet mig og ponyerne.

Det er nu altså noget så hyggeligt at have dem alle på stald, selvom det er lettere at have dem i løsdrift, hvor der ikke skal ordnes bokse hver dag. Mine står også klar ved leddet ved skumringstid hver dag, hvor de store heste først kommer når jeg kalder på dem, det står ikke og venter på samme måde.

Heidi K Nielsen

Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk

Lækker all around haflinger hoppe sælges, se her

0
0
Svar på denne tråd

Amatørkat!
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 10:11

Sikke en amatørkat ! Den kunne lære noget af min gamle mokke, der spankulerer rundt på fundablokkene for næsen af hestene og uden at tøve stikker dem en over snuden, hvis den synes, de kommer for tæt på . Den ene hest er hunderæd for den og selv lømmelvallakken, der skal have mulen i alt og ikke er til at verfe væk, har respekt for katten, der vist tror den er løve. Så den skulle nok kunne sætte små shettere på plads, når den er vant til at styre en stald med store heste. Den blev først tam i en sen alder, og vil bestemt heller ikke løftes. Kan også finde på at slå ud efter mit ben, hvis den synes, jeg stopper med at ae den for tidligt. Og er bestemt heller ikke altid tilfreds, når jeg forstyrrer den for at tage halm fra trillebøren, som den bruger som seng.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 11:15

He he - staldkatte er en race helt for sig.

Vi havde en for et par siden, som troede, den var hyrdehund. Når vi om aftenen skulle hente ponyerne ind fra græs, løb den med, løb om bag ponyerne og "gennede" dem ind. Totalt sjovt.

Når de så var kommet ind på jordfolden, kastede katten sig ned på ryggen foran ponyerne, som så nussede den på maven med mulerne. Se dét er kærlighed!

Kh

Maria

Og Frederik 22.03.09

Skal du have lavet kage?

Send en PB.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 12:36

Sikke en masse dejlige billeder I maler!!

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider