Hvis humøret svinger så meget, tror jeg, jeg ville give plads til det, så længe det er indenfor rammerne af undervisningen og så længe, det ikke går ud over hesten.
Tænker ligesom Black in White, at det kan være udenomsting, der gør det, en dårlig dag fx, for mange krav andre steder fra, for meget i hovedet. Kan levende genkende det fra mig selv, og tror da gerne, at det kan have været svært for undervisere at håndtere.
Det, som jeg tror, er vigtigt (hvis det altså er ovenstående, der sker), er at du giver plads til det og ikke forsøger at presse hende, OG at du viser hende, at du ikke giver op eller bliver sur bare fordi du ikke stiller krav til hende, fx stiller dig ved af hende klapper lidt på dyret eller snakker lidt til hende af og i, i løbet af undervisningen... Det burde kunne lade sig gøre.
Selvfølgelig er det et problem, hvis hesten er varm, og ikke skridtet af, men så kan du evt. tilbyde hende, at hun kan stå af og gå ud og friske sig op på badeværelsel eller lign., og så gå med hesten imens.
Jeg kender jo ikke pigen overhovedet, har ingen specielle kvalifikationer eller noget for at udtale mig, hun lyder bare til at reagere lidt ligesom mig, og ovenstående er de ting, der har virket på mig, når det har været 
Man kan synes, at det virker mærkeligt, at man ikke kan magte, at hesten bare skridter rundt, mens nogen trækker den for en, men faktisk kan det godt lade sig gøre, at være så overspændt i hovedet at det ikke er til at overskue, at dyret bevæger sig. Du ved, hvis man har for meget at tænke på, eller tingene ikke går som man synes, så kan man godt have brug for både fysisk og psykisk bare at stå helt stille.
Hvis man giver hende plads, kan det være, hun får lyst at være med igen, og måske gør hun ikke... Det betyder nok mere, at det ikke bliver en dårlig tur . Så er det bare om at håbe på, at der ikke står nogle forældre og tripper for at poden skal igang, igang, igang eller sådan noget..